Ohh maak me wakker voor een goeie stampot zuurkool haha.
Het beste uit de hollandse keuken is natuurlijk de bitterbal
Daar verbrand ik altijd m’n bek aan. Een kroket is veiliger voor mij.
Uitlepelen en dan vullen met appelmoes
Same. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen de hollandse keuken belachelijk willen maken, maar zo’n opgemaakte koude schotel met gevulde eitjes is echt ultiem jeugdsentiment voor mij. Sorry not sorry.
Ik geef wel toe dat het er echt goor uitziet.
Ik heb nog nooit doperwten op zo’n schotel gezien
Hahaha zo herkenbaar. Ik denk bij stamppotten echt altijd JA DOE MIJ MAAR!!! Om vervolgens te beseffen dat mijn Surinaamse keukenprinses van een moeder die stamppotten maakt met veel kruiden smaakt toch heel anders dan wanneer mijn ex-schoonmoeder het maakte (ook nog steeds fucking lekker, trouwens).
Ik weet nog dat ik een keer bij een vriendin ook van die vieze droge gekookte aardappelen te eten kreeg en een lap kalkoenfilet zonder kruiden of iets, zo droog gebakken dat ik het met 10 liter water nog niet doorgeslikt kreeg Nog steeds een trauma aan kalkoenfilet hierdoor haha.
Kappertjes?
Maar je kunt toch ook gewoon ownen dat je niet zo’n verfijnde smaak hebt?
Hahaha dit mag regelrecht naar het Worst-Kaas scenario topic
Heb jij vandaag extra aan verzorging gedaan? Ik heb me net weer helemaal geschoren, gescrubt, ingesmeerd, m’n snor weggehaald, wallen maskertje op, haar masker ingehad, alle nagels ga ik zo lakken, zo nog ff peeling, crèmes blablablabla
- Ja speciaal vandaag
- Ja maar doe ik vaak
- Nee maar doe het regelmatig
- Nee geen zin in
- Nee wel zin in maar geen tijd/puf voor
0 stemmers
Uhm veel plezier ermee, maar ik heb geen zin in buikklachten.
Vooral in de vorm van make up, op dat ik het hele jaar mag glitteren
ik ga zo mn undercut even laten trimmen, ik moet wat dat betreft fris geschoren het nieuwe jaar in
Mijn meest basic stamppotten maak ik zo: Aardappels koken met veel zout. Als ik ze ga stampen dan doe ik een mini beetje melk, sour cream, knoflook en zout en peper er door. Niet eens heel bijzonder, maar er zit dan wel lekker smaak aan
Maar je kan er van alles door heen gooien qua kruiden net wat je lekker vind! Kerrie, paprikapoeder dat soort dingen gooi ik er ook vaak doorheen net waar ik zin in heb!
Dit, naast adjinomoto en boullionblokjes, is echt de holy grail smaakmaker in onze keuken hahaha. Ik sluit aan bij @Foefjeisthuis, het toevoegen van gebakken knoflook en uien maakt je aardappelen al zooooveel lekkerder en een stuk roomboter ook.
Wat ik bij een andijviestamppot bijvoorbeeld lekker vind is om je andijvie op te bakken in het vet waar je spekjes hebben liggen bakken (als je spekjes eet tenminste), knoflook en uien aan toevoegen en de uien helemaal zacht bakken en daarna door je gestampte aardappelen mixen. Zo lekker! Maar je kunt er inderdaad helemaal je eigen draai aan geven!
Ik heb net een peeling gehad dus ik zie er nogal verwilderd en glimmend uit
Jaaaa haahah mijn moeder heeft altijd Aromat in huis + extra zakjes want stel je voor dat het op raakt In mijn eigen keukenkast staat sowieso ook aromat. Vind ik zooo lekker met spitskool, spitskool fijn snijden, wokken in een beetje olijfolie met flink wat aromat, kerrie en wat nootmuskaat op het einde.
Ahhhh houd op, ik krijg nu echt zin in spitskool hahaha!! Zelfde met broccoli, lekker wokken met een teen knoflook en een beetje aromat en aan het eind een klein beetje oestersaus en het is echt een smaaksensatie