Anders: ik heb in het basisonderwijs gewerkt en toen had ik die vakanties ‘nodig’ om op te laden, maar echt voor dat werk i.v.m. de hoge werkdruk. Nu ik niet meer voor de klas sta, zijn die vijf weken voor mij voldoende.
Ik zou elke maand wel een week vrij willen hebben. Lijkt me heerlijk. Ik ben ook heel goed in niets doen. Jammer dat ik de loterij niet heb gewonnen, want dan ging ik per direct met pensioen
Schansspringen kijken op nieuwjaarsdag
- Doe ik
- Doe ik niet
0 stemmers
Ik merk echt dat dat bij ons echt traditie is terwijl we die sport nooit kijken verder
Ik kan extra uren bijkopen (of uit laten betalen) en dat geeft wel een raar beeld van vrije dagen. Want dan lever je dus geld in om vrij te kunnen zijn. Ik vind het interessant om te merken bij mijzelf wat dat met je keuzes doet.
Vorig jaar een weekje bijgekocht ongeveer. Je kan nog veel meer bijkopen.
Dit jaar ben ik geloof ik van plan om heel veel extra salaris in te leveren voor extra rust
Doe je aan Dry January?
- Nee want ik drink sowieso niet
- Ja ik doe wel mee en het gaat denk ik niet lukken
- Ja ik doe wel mee en het gaat denk ik wel lukken
- Nee ik doe niet mee
0 stemmers
Dit vind ik echt zo’n luxe om te kunnen doen.
Voorheen had ik die mogelijkheid niet omdat het financieel niet kon of vanuit het bedrijf niet. Maar afgelopen jaar heb ik maximaal bijgekocht en het is echt zó fijn.
Gewoon überhaupt niet na te hoeven denken of je nog een dag op kan nemen is al zo lekker.
Niet volledig dry, maar wil wel minder drinken dan gebruikelijk
Lekker even een andere optie vertellen
Ik dronk eerst elk weekend 1 fles wijn. Standaard op vrijdag uit mijn werk 2 glazen, zaterdag ook en zondag het restje. En als ik met vriendinnen uit eten ging dronk ik ook.
Sinds een half jaar ongeveer drink ik nooit meer als ik alleen ben, dus ook niet meer die fles wijn in het weekend. Als ik naar een vriendin toe ga drink ik 9 van de 10 keer ook geen alcohol. Tijdens het uit eten gaan drink ik nog wel, maar dan max 2 glazen cava of cocktails.
Geen behoefte aan een dry January want ik ben dus al significant geminderd en dit laat ik lekker zo.
Plan is wel dry, maar gestemd op gaat niet lukken omdat ik eind deze maand een weekend naar Lille ga met vrienden. Vrij zeker dat ik daar wat ga drinken.
Ik begin met een maandje dry january en hoop het daarna ongeveer zoals jij te kunnen doen. Helemaal stoppen is niet mijn doel, ik geniet heel erg van bijvoorbeeld een goed glas wijn als ik uit eten ga, maar ik wil echt af van dat drinken uit gewoonte.
Heel goed! Het is vaak meer een gewoonte inderdaad. En zo niet nodig. M’n ex-date dronk zelden tot nooit (max 2 keer per jaar) en dat vond ik in het begin wennen, nuchter daten, maar later vond ik het heel chill en puur eigenlijk. Dus dat heeft ook weer geholpen aan m’n nieuwe soort van mind set.
Wat zeg jij
- Hij/Zij wil
- Hij/Zij wilt
0 stemmers
Schotland of ierland? Welk land heeft je voorkeur?
- Idk niet naar beide geweest
- Schotland
- Ierland
- Kan echt niet kiezen
0 stemmers
Naar beide geweest (Edinburgh en Dublin). Ik vond Edinburgh mooier. Maar als je gek bent op muziek, zou ik naar Dublin gaan. Op elke hoek van de straat is er wel iemand aan het spelen.
@babushkababy laat mij dyslectisch wezen.
Ik vond Edinburgh ook leuker dan Dublin! Maar vond Ierland net wat mooier qua natuur etc. Wicklow mountains, cliffs of moher. Schotland ook heel mooi tho maar Ierland vond ik net wat leuker, misschien ook omdat ik in de schattigste b&b ooit zat daar op het platteland waarbij je s’avonds met een zaklamp kon gaan wandelen, s’avonds een lijstje in kon vullen wat die mevrouw de volgende ochtend voor je klaar ging maken (heerlijke havermout) en ze had het schattigste kindje ever.
Ja idd ik vond Ierland qua natuur mooier/indrukwekkender. Weet jij toevallig nog waar dat is met die al die trappen ofzo? Staat me iets van bij. Maar ik weetniet meer hoe het heet. Echt wel midden in de natuur.
Bedoel je de Giant’s Causeway toevallig? Zijn niet echt trappen, maar wel een bekende plek in Ierland.
Ik vind Ierland en Schotland beide echt prachtig, maar heb net wat meer van Ierland gezien en zou daar het liefst weer naar terug willen, dus kies toch voor Ierland.
Ik heb ff gegooglet en ik denk dat ik dat idd bedoel. Maar af en toe waren er dan van die houten trappen/planken enzo. Sowieso een heel indrukwekkend ruig landschap vond ik het.
De Ieren zijn de aardigste mensen ter wereld, dus Ierland wint sowieso
Qua eten vond ik eigenlijk beide niet wat maar het kan ook goed zijn dat we gewoon slechte restaurants hadden uitgekozen.