Stel je persoonlijke vraag #40

iemands ‘sibling’ genoemd worden

35 likes

Blijkbaar lijken mijn stiefmoeder en mijn man partners :joy: We gingen uit eten met m’n stiefmoeder en broertje (zonder mijn vader dus) en toen zei de serveerster iets als ‘moet je maar aan papa vragen’ tegen mijn broertje doelend op mijn man. Er zit ruim 20 jaar leeftijdsverschil tussen mijn stiefmoeder en man. En ik was zelf ook nog zwanger dus ik weet niet wat voor rare modern family situatie die serveerster in haar hoofd had maar ik moest er door jouw vraag opeens weer aan denken.

2 likes

Ben jij brak van oud en nieuw?:

• Ja
  • Nee
  • Op ‘t randje

0 stemmers

1 like

Nee! Dat is mijn goede voornemen voor het komende jaar: minder alcohol drinken en minder laat naar bed. Door corona is dat er echt wat teveel ingeslopen, tijd om die gewoonte weer te doorbreken. Dus vandaag lekker gewandeld en geluncht, heerlijk begin van het jaar☺️

3 likes

Wie is de grappigste persoon die jij kent?

• Ikzelf
  • Mijn partner
  • Mijn moeder
  • Mijn vader
  • Een ander familielid
  • Een vriend van me
  • Een vriendin van me
  • Een kennis

0 stemmers

En niet allemaal leuk doen en ‘ikzelf’ antwoorden tenzij je dat écht vindt. Ik vind mezelf ook hilarisch maar realistisch gezien zijn er nog wel grappigere mensen.

Hoeveel dagen van de afgelopen week heb jij gedronken? Zeg minimaal 2 glazen

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 0 want ik drink niet

0 stemmers

1 like

Ik heb wel mijn bedenkingen bij een aantal van die ikzelf stemmers. Of het moet natuurlijk zo zijn dat de mensen in hun omgeving nul humor hebben.

8 likes

Het gaat gelijk op. Ik kan niet zeggen dat ik de grappigste ben, maar ik kan ook niet iemand aanwijzen die altijd de grappigste is.

2 likes

Ik ben op dit forum totaal niet grappig maar mijn soort humor werkt ook niet als het opgeschreven wordt.

10 likes

Ik werk als docent en ik leeeeef voor al die weken vakantie. Vind het heerlijk omdat ik het ook een soort van regelmaat vind, leef van vakantie tot vakantie, het deelt het jaar ook lekker op in stukjes.

Maarrrr ik heb sowieso best wel moeite met verplichtingen en de sleur van een werkweek enzo, dus die vakanties maken wel dat het voelt alsof ik vooral leef en lekker m’n eigen ding kan doen ipv vooral werk, zorgt voor een bepaalde balans.

16 likes

Ik werk in het onderwijs (niet als lkr/docent) en heb dus die weken vrij. Ik vind het heerlijk. Heb sowieso teveel hobbies en dingen te doen, en te weinig tijd. M’n zoontje gaat in die weken meestal gewoon naar de opvang en opa&oma, waardoor ik ook gewoon momenten echt helemaal voor mezelf heb. Daarnaast heb ik nog een eigen paard. Tijd in de schoolvakanties betekent dat ik dan lekker overdag kan gaan in plaats van pas in de avond.

8 likes

Ja heerlijk, ik heb 8 weken vakantie. Kan er echt van genieten om zomaar een vrije dag op te nemen zonder te moeten rekenen of ik dan nog wel genoeg dagen over houd.

5 likes

Ik heb geen hobby’s en op vrije dagen doe ik dus vaak niks en daar word ik heel lamlendig van

5 likes

Ik heb tien weken en vind het nog steeds te kort

4 likes

Ik wil 52 weken per jaar vakantie

50 likes

Dat is echt mijn droom. Ik heb maar 4 weken vakantie per jaar en vind dat zo belachelijk weinig. Ik zou in de zomer het liefst 3 weken vrij zijn maar ik ga ook ieder jaar een weekje wintersporten en dan zijn dus gewoon al m’n vrije dagen al op? Neem daarom in de zomer toch altijd maar max 2 weken of 2.5 week op omdat ik anders voor de rest van het jaar niks meer over heb om een keer een dagje vrij te kunnen nemen.

4 likes

Ik heb 10 weken en love it. Zoals hierboven al werd gezegd steeds kleine stukjes van week of 8 en dan weer een weekje vrij. Daarna ben ik ook weer blij om te gaan werken. Perfecte balans zo!

Ik werk in het onderwijs, niet als docent, en heb 10 weken vakantie per jaar maar hoef het niet perse alleen in de schoolvakanties op te nemen. Ik vind het heerlijk, ik kan 2 a 3 keer per jaar op vakantie en kan tussendoor nog dagen opnemen. Het wordt wel weer wennen als ik ooit in een andere branche ga werken.

2 likes

Maar gewoon je leven leven is toch ook best leuk? Als in: ik vind het ook prima om gewoon een beetje aan te rommelen thuis. Los van dat ik net zo goed het grootste deel van de 10 weken weg kan als ik wil.

12 likes

@Kultakala, ja ik hou echt heel erg van weekendjes weg en op vakantie gaan haha. Meestal een weekje wintersport en dan nog 2 keer 2 a 3 weken. Een flink deel van m’n salaris gaat er dus heen en ik heb geen kinderen, scheelt ook natuurlijk.

Deze kerstvakantie ben ik weer eens gewoon thuis en dat vind ik ook wel echt lekker, om zoals @Corvus aangeeft wat dingen te doen die vaak blijven liggen.

1 like