Sarajevo
Charleroi
We waren Krakau helemaal vergeten, ik heb het in de groep gegooid en ze waren razend enthousiast. Dus we hebben besloten om naar Krakau te gaan. Thanks!
Krakau
O oeps beetje laat maar wel uitstekende keuze
Oeh héél tof! Zoân prachtige stad met veel geschiedenis, niet te druk, spotgoedkoop eten en drinken en hele aardige mensen.
Waarom gaan zoveel mensen naar Krakau eigenlijk?
Ben er nooit geweest dus oprecht nieuwsgierig. Maar op insta zie ik dan mensen in zoutmijnen en Auschwitz en dat is dan toch nooit waar ik zin in heb.
goedkope tickets en de rest ook goedkoop
Ik moet dan altijd hier aan denken
Het is nog lang geen trend, daarom is het ook zo fijn daar itt tot bvb Praag. Zoutmijnen en Auschwitzâ ben ik ook geweest, maar de stad zelf heeft ook een prachtig middeleeuws centrum waarbij je Praag of Boedapest echt niet gaat missen.
Ik zou nou niet doen of krakow de underrated hotspot in opkomst is.
Iedereen en zân oma vliegt er sinds minstens 2016 wizzair voor âŹ15 heen. Ken denk ik meer mensen die er wel dan niet zijn geweest.
Ik ben er vorig jaar geweest en er waren alleen maar Nederlanders voor mân gevoel in de cafĂ©s daar
Ik vind Pieter Derks ook leuk ja, vind zân wekelijkse radiocolumns ook vaak heel leuk.
Ik ben er in 2016 en 2017 geweest en het is idd super toeristisch en propvol backpackers. De eerste keer ben ik er heen geweest omdat het gewoon op onze interrailroute lag maar we waren zo positief verrast dat we nog een keer zijn gegaan. Het was veilig, schoon, mooi, genoeg te doen (leuke citywalks, de burcht, lekker eten), klein genoeg om alles te lopen, er waren veel leuke barren en clubs en we zijn idd in auschwitz en in de zoutmijnen geweest. En natuurlijk heel goedkoop. Maar ik was toen 19, ik weet niet of ik het nu nog steeds zo fantastisch zou vinden. Ik heb achteraf ook wel eens gelezen dat er 's nachts een heel team aan de slag gaat om het zo schoon te maken, dat het allemaal âschijnâ is. Maar ja we wilden gewoon feesten en een beetje dingen zien en het was uiteindelijk de leukste bestemming van onze reis
Lange post sorry
Ben jij in krakau geweest?
- Ja
- Nee
- Nog niet
0 stemmers
ALS je in krakau bent geweest:
- Ik ben ook in Auschwitz geweest
- Nee, ben alleen in krakau geweest
- Ben ook nog in de zoutmijnen geweest
0 stemmers
Ik denk als je er bent dan wil je er ook heen want dat is belangrijk en je bent toch in de buurt en wanneer ga je anders ooit etc maar toch is dat eigenlijk de reden dat ik niet naar Krakow wil, want ik wil op vakantie gewoon echt niet naar Auschwitz toe.
Als je geen Nederlandse toeristen of ĂŒberhaupt toeristen wil zien kan ik Podgorica (hoofdstad van Montenegro) van harte aanbevelen trouwens. De reden dat er geen toeristen zijn is omdat het een graflelijke stad is waar geen kut te beleven is en waarmee vergeleken Zoetermeer pittoresk te noemen is.
O en ga naar Zagreb. Helemaal enig en je bent ook zo in Ljubljana
Ik ben er zelf met school geweest. Ik vond dat een interessantere keuze dan Parijs of Londen waar je zelf ook snel naar toe zou gaan.
Ik ging voor de geschiedenis, maar Krakau heeft me toen echt verrast, heel leuk stadje.
Lol, het is ook wel weer wat jaar geleden, dus het kan best tegenvallen inmiddels. Maar dan nog als ik zeg dat ik Krakau zoân leuke stad vond kijken de meeste mensen je aan of je gek bent geworden. Die verwachten dat het zoiets als Warschau is, grauw en grijs. In mijn omgeving ken ik ook verder niemand die er wel eens geweest is. Of in mijn omgeving lopen ze minimaal 6 jaar achter dat kan ook
Montenegro is zo onderschat vind ik. Echt een prachtig land (maar echt bizar duur in vergelijking met 10 jaar geleden). Ik wilde er afgelopen jaar heen maar schrik ook van de prijzen itt toen ik er eerder geweest was.
Ik denk dat montenegro over een paar jaar echt booming is. Kotor is mega vergelijkbaar met een stad als Split en daar staat het al bol van de backpackers en de hele kust is hardstikke toegankelijk voor toeristen.
Het binnneland van montenegro daarentegen, beste roadtrip ooit wauw. Ik ken de prijzen van 10 jaar geleden niet maar alsnog super goedkoop in vergelijking met andere vakantielanden.