Stel je persoonlijke vraag #40

You white

46 likes

Hahahahaha

Maar heb je 27 min naar bewijs gezocht :rofl:

6 likes

Haha nee ik zocht net @Lula tatta en VOILA

9 likes

Zo goed is de zoekfunctie van dit forum dus!!

6 likes

Bijna net zo makkelijk doorzoekbaar als de 30 gigabytes aan excel bestanden die ik over jullie bijhou :grinning:

32 likes

Grappig is dat dat mensen niet gewend zijn dat dingen werken.

5 likes

Ik zeg het je eerlijk en ik hoef niet belachelijk gemaakt te worden maar ik weet niet of ik mezelf wit of bruin ‘moet’ noemen. Ik ben gemixt met een bruine vader en witte moeder. Zelf ben ik wel vrij wit maar in Amerika noemen gemixte personen zichzelf meestal black.

Ik vraag het mezelf dus weleens af.

9 likes

Kan ik natuurlijk ook niet voor jou bepalen, maar in dit geval ging het er in Racisme topic over dat iemand (ff naam kwijt) dacht dat bijna iedereen wel een gemixte familie had inmiddels want het is 2023. En ik dacht van niet want heel veel mensen die ik ken (en ikzelf) hebben een totaal witte familie, en dat blijkt in deze poll ook wel.

Maar in dit geval zou ik dus zeggen dat jij iig geen totaal witte familie hebt en zelf ook gemixt bent en dus niet volledig wit (los gezien van hoe je eruit ziet).

5 likes

Ik ken echt veel witte mensen van wie ik de enige niet witte persoon in de naaste omgeving ben. Veel meer dan witte mensen met een gemengde familie

13 likes

Ja precies en dan wonen wij nog niet eens in noord Friesland ofzo

1 like

Dat is er echt over zeg ik (andere volgorde dus).

En hemme kik is heb ik bij ons :grinning:.

4 likes

Nee, van Loekie de Leeuw.

2 likes

Is het bij jullie ouders ook altijd zo donker in huis?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Zowel mijn eigen ouders als mijn schoonouders zitten zo vaak in het donker. De lampen van mijn ouders kunnen ook totaal niet fel, ik zit steeds aan hun dimmerknoppen te draaien maar je kunt daar echt geen hand voor ogen zien. Oké dat is lichtelijk overdreven maar je moet speciaal onder een spotje gaan zitten om te kunnen lezen, zo irritant. Ze hebben ook nog veel spaarlampen hangen waarbij het dan een minuut duurt voor ze op volle felheid zijn.

Nee mijn ouders hebben juist hun hele plafond vol met spots gezet en vinden dat ik in mijn huis te weinig verlichting heb.

4 likes

Ja mijn moeder haat fel licht. Ze vind dat typisch bingo licht? :joy: En riep vroeger altijd heel geergerd “zooo bingo!!” Als ze thuis kwam en het groot licht aan stond.

12 likes

Op mijn werk hebben we met een soort van strategisch adviesbureau samengewerkt en een van de grote thema’s was de ‘verhuftering’ van de maatschappij. Ik dacht daarvoor dat ikzelf gewoon sneller dingen asociaal was gaan vinden oid, maar blijkbaar is het inderdaad meer dan dat.

3 likes

Bij mijn ouders gaat er pas een lampje aan als het echt stikdonker is buiten (en dan dus ook binnen). Dus je zit eerst een uurtje of wat in het donker tot mijn vader zegt “zal ik eens een lampje aan zetten”.

MAAR zelf hou ik absoluut niet van fel licht. Wij hebben in de woonkamer ook geen plafondlamp bijvoorbeeld, alleen sfeerlampen her en der dus je zou ons huis misschien ook wel donker kunnen noemen.

1 like

Hebben jullie wel eens dat je iets echt vindt
stinken maar wel goed vindt smaken?

• Ja, namelijk
  • Nee als het stinkt is het vies
  • Ik kan niet ruiken/ proeven
  • Ik vind alles lekker ruiken

0 stemmers

Zachte stinkkazen :heart_eyes:

29 likes

Truffel en knoflook hebben een penetrante lucht

2 likes