Stel je persoonlijke vraag #40

Voor mijn gevoel was computeren vroeger echt een ding, voor PC-games maar ook MSN enzo, terwijl jeugd van nu alles op mobiel of tablet doet

3 likes

Vind jij je partner nog net zo aantrekkelijk als toen jullie verliefd werden? Anoniem.

• Ja net zo aantrekkelijk
  • Zelfs aantrekkelijker!
  • Is wel iets minder geworden
  • Voel me eigenlijk helemaal niet meer aangetrokken

0 stemmers

Edit. Wat is aantrekkelijk een weird woord eigenlijk

1 like

Heb jij een uitvaartverzekering?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat heb je vandaag (zaterdag) gedaan of ga je nog doen?

• Met vrienden afspreken
  • Met familie afspreken
  • Boodschappen doen
  • Naar een woonwinkel
  • Naar een restaurant
  • Naar een bar/cafĂ©
  • Naar de bios
  • Naar de kapper
  • Naar het bos
  • Naar het strand
  • Huis schoonmaken
  • Werken
  • Klussen in huis
  • Naar een voorstelling/evenement

0 stemmers

1 like
  • Sporten

0 stemmers

1 like

Oh ik googelde ff want ik weet echt helemaal niks over het islamitische geloof maar het islamitische huwelijk is dus niet geldig in Nederland? Waarom niet? Vind dat echt heel vreemd maar ik zal wel iets over het hoofd zien.

Als je even verder had zitten googlen:
“Zodra je bij de burgerlijke stand getrouwd wordt door een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand, is je huwelijk rechtsgeldig”

En dit:
“In Nederland bepaalt artikel 68 van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek: Geen godsdienstige plechtigheden zullen mogen plaats hebben, voordat de partijen aan de bedienaar van de eredienst zullen hebben doen blijken, dat het huwelijk ten overstaan van de ambtenaar van de burgerlijke stand is voltrokken.”

Voor mijn gevoel beschermt dit juist mensen.

6 likes

Racisme. En dan onder het mom van " Ja om vrouwen te beschermen".
Vrouwen met een christelijk geloof maken ook shit dingen mee maar dat soort dingen worden gedoogd omdat christendom hier bekender is.

En ja het zal vast allemaal genuanceerder liggen maar daar ben ik te moe voor.

4 likes

Klopt, ook een kerkelijk huwelijk mag pas voltrokken worden na het burgerlijk huwelijk. In dit geval komt daar dus geen racisme of gedoogbeleid bij kijken.

26 likes
  • brak op de bank gelegen en pizza gegeten

0 stemmers

• Sport gekeken (bijv. Zaalhockey)
  • Winkelen in de stad

0 stemmers

Ik snap niet zo goed waarom je niet voor de wet zou trouwen maar alleen religieus? Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed waarom men aan een religieus huwelijk meer waarde hecht, maar als je voor de wet niet getrouwd bent dan ben je dus ook officieel niks van elkaar? Of gaan die mensen dan wel langs de notaris ofzo.

6 likes

Daar heb ik nu ook nog helemaal geen behoefte aan. Vind het prima zo!

9 likes

Ik zeg doen

Voor zover ik me nog kan herinneren van bruiloften vroegah is dat ze dan eerst trouwden in zo’n zaaltje voor het echie en daarna nog eens in de kerk. Had je dus twee keer zo’n dienst. :laughing:

3 likes

Ja dat heb ik ook regelmatig meegemaakt, maar als je wilt trouwen met elkaar lijkt me dat je dat dan ook officieel wilt hebben, daarom snap ik het persoon niet. Maar van @Nsymn begrijp ik dat dat niet zo hoeft te zijn.

1 like

Ik ben moslim, ik geloof zelf dat je volgens de islam ook pas ‘echt’ getrouwd ben zodra je bent getrouwd volgens de regels van het land waar je in woont. Je hoort namelijk de regels/wetten te volgen van het land waar je in woont.

Maar ik vond mijn religieuze huwelijk een stuk bijzonderder dan het niet-religieuze gedeelte. Dit voelde voor mij meer ‘echt’ en verbonden.

7 likes

Ik snap niet waarom mensen voor de wet trouwen.

:dotted_line_face:

11 likes

De eerste 5 jaar wel

1 like

JAHAAA maar uberhaupt.

3 likes