Stel je persoonlijke vraag #40

Linksboven is geel. Had het weer verkeerd veranderd want leek mij wel duidelijk maar excuus :nerd_face:

1 like

Ja het kickt wel wat later in, dat je het voelt branden. Wel opgegeten? Haha

1 like

Haha thanks, heb een beetje moeite vandaag.

Maar mooie timing deze poll. Ik heb de bovenste twee laatst in huis gehaald na mega lang geen instant ramen meer gegeten te hebben.
Ben super benieuwd. Die rechts onder ga ik ook nog proberen.

Alle ramen tips zijn welkom!

1 like

Samyang zijn echt de lekkerste noodles, lekkere dikke. Ik doe wel maar de helft van het zakje saus, anders vind ik het te heet haha.

2 likes

Ik heb een hond terwijl dat eigenlijk dus niet mag. Het enige voordeel (of nou ja voordeel haha, in dit geval wel. Maar ik wil hem liever altijd bij me en ik mis hem heel erg!) is dat mijn hond eigenlijk 80% van de tijd bij mijn ouders is. Dat maakt dus dat ik niet fulltime stiekem een hond heb en dat als hij er is en ik betrapt zou worden ik ook kan zeggen dat hij bij mij logeert ipv dat hij er fulltime is.

4 likes

oh kut ik had de foto recht gedraaid en ik was al verontwaardigd dst iedereen slechte smaak had

2 likes

Ik twijfel altijd tussen mijn 2 kapsels.

• Los met rare kruinen
  • Vast met superplatte bovenkant

0 stemmers

3 likes

Ik vind vast haar bij mensen met stijl haar het 9 van de 10 keer een saai suf kapsel.

5 likes

In welk land is het en zijn er nationale/lokale regels over en/of hoe is de huurderbescherming?
Gewoon doen joh, jouw kat is rustig en maakt niks kapot toch.

2 likes

Ja, geen huurdersbescherming als het in het contract staat dat het niet mag :smiling_face_with_tear: maar idd, een rustig oudje! Is bij wijze van amper vooruit te branden. Ze zal idd nooit in de gordijnen hangen ofzo

Heb nu een eigen huis maar hiervoor huur en katten gehad terwijl in het contract geen huisdieren stond. Nooit iets over gehoord en die katten zaten ook gewoon voor de ramen en zo.

3 likes

Ik heb een hond terwijl het niet mag van de verhuurder, maar hij is de helft v/d tijd bij m’n ex dus mocht ik er ooit gedoe mee krijgen gooi ik het ook gewoon op dat hij hier logeert. En ik heb al mijn buren geappt dat als ze last van hem hebben of ze het aub willen laten weten (en schattige foto’s van hem gestuurd haha). Mijn onderbuurvrouw heeft nu gevraagd of ze hem uit mag laten dus win-win.

8 likes

Kleine kinderen die gillend verstoppeltje spelen in het holocaust monument.

• Schattig moet kunnen
  • Respectloos leg even aan je kinderen uit dat ze even rustig moeten doen.

0 stemmers

2 likes

Maak jij gebruik van Klarna? Maakt niet uit of het nou 1 keer per jaar is of regelmatig ofzo.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

ja ik vind dat soort dingen heel chill als je weet dat je niet de hele bestelling gaat houden omdat je verschillende maten bestelt of zo

2 likes

Peter Eisenman said he wanted visitors to the memorial to behave freely, and has said he can imagine it as a place where children play between the pillars or picnic on the fringes. He has made it clear that he wants it to be a part of every day life rather than a holy place.

Eisenman is de ontwerper, dus helemaal prima. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe oud, boven de 10 zou ik het wel twijfelachtig gaan vinden.

Edit: In dat informatiecentrum eronder moet je je kinderen wel in bedwang houden, dat is zo indrukwekkend en heftig, daar zou ik het wel echt storend vinden als er schreeuwende en rennende kinderen zouden zijn.

24 likes

Als de architect/ontwerper is hij natuurlijk ook verantwoordelijk voor de gedachten achter dit ontwerp. Dat mensen het daar niet mee eens zijn is natuurlijk ook prima, en snap ik ook ergens wel, maar ik ben het persoonlijk eens met die gedachte.

Hier ook nog wat meer info:

Eisenman shares how he didn’t want to use Jewish symbolism in the memorial, but rather have “a field of otherness, where people understand that to have been a Jew in Germany was ‘other’. And what was it like to be ‘other’ in space in time? And that’s how we came up with the field.” It had nothing to do with the Holocaust symbolically, he explains, but was inspired by his conversation with a woman, who had survived Auschwitz. Upon being separated from her mother, she had had a terrifying encounter with Josef Mengele, which made her feel alone and lost in space: “I wanted that feeling of being lost in space to inhabit the memorial.” Getting to what he describes as “the popular level” was also important to Eisenman – having kids play in the memorial, not realizing its connotations, and then going home and sharing their experience with their grandparent, who have an entirely different approach to it: “They feel it, but they don’t know what it is.” In connection to this, Eisenman emphasizes that the memorial is now a public space, and should be allowed to be precisely that: “It’s not about guilt
 I don’t feel that the German volk today are guilty, no more guilty than we are voting Trump in.” Finally, Eisenman comments on the connection between architecture and memory: “Architecture collects collective memory.”

10 likes

Hahaha @Vuile_bitch alleen op de mannen stemmen, en dan zeggen dat het moet kunnen, love it :hearts:

7 likes

Heb jij kaarsen op je salontafel staan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Lig jij met je voeten op de salontafel?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Staan er daarom geen kaarsen op de salontafel?
Ja

8 likes