Stel je persoonlijke vraag #40

Haha ja mijn man ligt elke x met z’n voeten daar en dan vallen die kaarsen om :weary:

2 likes

Lol @Soy.peor :rofl: Kinderen en mannen lelijk noemen is priem maar vrouwen niet!!!

13 likes

Ben je pas getrouwd? Je had het eerst altijd over vriend toch?

Islamitisch getrouwd! Dus ik zeg soms man soms vriend want ik vind het er net een beetje tussenin zitten lol

21 likes

Ah, snap ik! Nou, toch gefeliciteerd! :blush:

2 likes

Eigenlijk bedoel ik ook alleen maar (blonde) jongentjes ipv alle kinderen mja kon daar niet op stemmen.

4 likes

Dat mag toch helemaal niet, je religieuze trouw voor de burgerlijke trouw? Of wel in Nederland?

Edit: dit kan misschien aanvallend overkomen, is niet m’n bedoeling. Ben gewoon verbaasd, ik weet niet beter dat je altijd eerst burgerlijk getrouwd moet zijn voor je kerkelijke dienst “mag”. Het gaat me verder niet aan

3 likes

Gaat de burgerlijke staat van @Nysmn opeens iedereen aan hier? :flushed:

15 likes

Ik weet niet 100% zeker of ik het juist heb maar:

Een imam of een priester mag geen religieus huwelijk sluiten zonder dat het stel wettelijk is getrouwd. Echter, zijn de echtgenoten zelf niet strafbaar. En in principe zou je in de islam ook islamitisch kunnen trouwen zonder dat daar een imam aan te pas komt (als je zelf getuigen etc. hebt).

5 likes

Ja klopt, mag inderdaad niet maar uhm ja :woman_shrugging: Het is volgens mij laatste jaren in het nieuws gekomen vanwege gedwongen huwelijken en het achterblijven van vrouwen na scheiding zonder zekerheid enzo dus in dat opzicht snap ik het zeker wel, maar genoeg imams die dat wel doen.

4 likes

Maak een einde aan het privé bezit en pak het terug voor het proletariaat! Nee grapje mensen mogen best grond bezitten, maar in tijden van woningnood of lange leegstand? Ga je gang. De krakers die ik ken en op bezoek ben geweest zijn prima mensen die het pand juist willen opknappen en anderen helpen.

13 likes

Mijn eerste gedachte was dit

Maar toen viel het kwartje. 1000% voor

31 likes

Oh ik dacht ook bij de fysio/chiropractor (eerst dat zeeding maar daar stapte ik vrij snel vanaf), vond dat eigenlijk niet gek want dat is ook best controversieel toch? Nekwervels kraken enzo

7 likes

Ik snap niet waarom je tegen zou zijn. Heb je dan medelijden met de eigenaar die meerdere (hele mooie) panden opkoopt en ze vervolgens LETTERLIJK laat verrotten?

16 likes

Haha ja ik kende het wel maar voor mijn gevoel is dat meer iets van de jaren 90/00. Niet verrassend dat het nu weer veel gebeurt eigenlijk.

Ik vind dat wel echt heel kwalijk als een imam of moskee dit faciliteert. De islamitische wetgeving wordt niet gevoerd in Nederland dus je hebt als vrouw helemaal geen rechten. Hierdoor zijn zoveel vrouwen in de maling genomen. Terwijl vrouwen juist zoveel rechten hebben gekregen in de Islam.

5 likes

Haha ik had eerst tegen kraken gestemd, omdat ik dacht dat het om het kraken van je lichaam ging. Ik zat ook echt na te denken over de uitslag van de poll even voordat het kwartje viel. Ik was al verbaasd over de positiviteit erover :grimacing:

5 likes

ik ben ‘tegen’ omdat ik het gewoon een kromme beleidskeuze vind die je in een neoliberale samenleving toch niet zal aangepast krijgen. Krakers zullen op lange termijn uieindelijk ook niet veel resultaat boeken met hun acties volgens mij. Begin met een gigantisch hoge leegstandsbelasting te heffen. En het bezit van meer dan één woning veel harder te belasten zodat je minder grootgrondbezitters hebt en meer inkomsten genereeert die je rechtstreeks naar lage-inkomens kan laten vloeien. Ja ik ben naïef, maar ik wacht op mijn kans tot utopische dictatuur!

6 likes

Ik stem tegen msar met een dubbel gevoel. Er zijn genoeg regels om leegstand tegen te gaan. Gemeentes hebben bijvoorbeeld best wat mogelijkheden om op leegstand te handhaven maar kennelijk willen ze daar niet graag genoeg tegen optreden. Ik vind protesteren om hier verandering in te brengen dan een betere actie dan kraken.

2 likes

en @Nysmn omg dit lijkt me nou ECHT iets wat misgunnende boomers zouden snitchen bij de overheid zonder reden of toegevoegde waarde

6 likes