Klopt, ook een kerkelijk huwelijk mag pas voltrokken worden na het burgerlijk huwelijk. In dit geval komt daar dus geen racisme of gedoogbeleid bij kijken.
- brak op de bank gelegen en pizza gegeten
0 stemmers
- Sport gekeken (bijv. Zaalhockey)
- Winkelen in de stad
0 stemmers
Ik snap niet zo goed waarom je niet voor de wet zou trouwen maar alleen religieus? Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed waarom men aan een religieus huwelijk meer waarde hecht, maar als je voor de wet niet getrouwd bent dan ben je dus ook officieel niks van elkaar? Of gaan die mensen dan wel langs de notaris ofzo.
Daar heb ik nu ook nog helemaal geen behoefte aan. Vind het prima zo!
Ik zeg doen
Voor zover ik me nog kan herinneren van bruiloften vroegah is dat ze dan eerst trouwden in zo’n zaaltje voor het echie en daarna nog eens in de kerk. Had je dus twee keer zo’n dienst.
Ja dat heb ik ook regelmatig meegemaakt, maar als je wilt trouwen met elkaar lijkt me dat je dat dan ook officieel wilt hebben, daarom snap ik het persoon niet. Maar van @Nsymn begrijp ik dat dat niet zo hoeft te zijn.
Ik ben moslim, ik geloof zelf dat je volgens de islam ook pas ‘echt’ getrouwd ben zodra je bent getrouwd volgens de regels van het land waar je in woont. Je hoort namelijk de regels/wetten te volgen van het land waar je in woont.
Maar ik vond mijn religieuze huwelijk een stuk bijzonderder dan het niet-religieuze gedeelte. Dit voelde voor mij meer ‘echt’ en verbonden.
Ik snap niet waarom mensen voor de wet trouwen.
De eerste 5 jaar wel
JAHAAA maar uberhaupt.
alle mensen die trouwen weten altijd zeker dat ze bij elkaar blijven
een klucht
Oh ik laat niks na aan mijn partner. Alles gaat naar stichting Dierenlot, Alzheimer Nederland en de VPRO.
Wij hebben alimentatie uitgesloten in de huwelijkse voorwaarden als er geen kinderen onder de 18 zijn.
Toch wel een klein beetje naar hem hehe.
Geldt ook voor alzheimer en vpro🥺
Maar nee dierenlot heeft altijd zulke lange en dure tijdslot s voor hun schooicampagnes, die ken wel wat gebruiken
Oh bijzonder. Heeft de notaris niks van gezegd. We hebben nu toch kinderen dus het maakt al niet meer uit.
vind jij het hebben van (veel) ruzie in een relatie te genormaliseerd?
- ja
- nee
- anders
0 stemmers
Nee, in mijn ogen/omgeving vind ik dat er af en toe nog wat heftig op ruzies in een relatie wordt gereageerd, alsof het heel heftig is als het een keer voorkomt.