Is het laatst best wel uitgebreid over gegaan in een ander topic
Oh weet je toevallig welke? Ik heb het niet gezien en kon niet bij de zoekresultaten vinden
Gezellig.
Oh haha 5 dagen geleden ook echt, thanks, ik verwijder mijne
Ik vond het heel indrukwekkend en heftig. Echt wel de hele tour kippenvel gehad, vooral in Auschwitzâ Birkenau.
Ik had alleen wel verwacht dat ik er echt âs avonds en de dag erna nog heel erg mee in mân maag zou zitten maar dat viel achteraf wel mee opzich.
Ga jij dit jaar op vliegvakantie
- Ja, meerdere vliegvakanties staan op de planning
- Ja, eentje
- Misschien
- Nee, ik ga niet op vakantie
- Nee, ik ga met een ander vervoersmiddel
- Nee, ik blijf in Nederland
0 stemmers
Ik heb echt nog geen idee
Ja heb ook op misschien gestemd omdat ik nog geen idee heb of ik ĂŒberhaupt echt op vakantie ga dit jaar.
Ik vond vooral heftig dat je ook de gaskamers inging en de bergen haar van slachtoffers die je achter het glas zag.
Ah okĂ©, ja wij zijn een trip naar Krakau aan het plannen en willen dan ook naar Auschwitz maar ik ben er best zenuwachtig voor dat ik er ook langer mee in mân maag zit en hoe het is sowieso. Ik ben mentaal niet op mijn best zeg maar, vandaar. Maar we gaan het zien
Ik snap echt niks van het gemak waarmee er nog gevlogen wordt. En dan ook nog meerdere keren per jaar. Leef ik op een andere planeet ofzo?
Ik hoop weer naar mn familie te kunnen en dat gaat helaas alleen met het vliegtuig. (Heb geen rijbewijs en trein is geen optie)
Ja dat vond ik ook heel heftig! Maar ik vond het in Auschwitz 1 zo ontzettend druk dat de ervaring misschien wat minder heftig werd. Op elke hoek stond wel een groep van 20 mensen.
En toen kwamen we bij Birkenau aan en toen kwam het eigenlijk pas binnen allemaal. Vooral ook omdat daar die barakken niet achter glas zaten enzo en het zo verschrikkelijk veel groter was dan ik had verwacht.
Maar in die gaskamers kreeg je inderdaad wel echt een intens naar gevoel ja.
Er zitten een paar heftige dingen in. Je gaat spullen zien (waaronder kinderschoenen) van slachtoffers en ook de barakken (als je niet weet dat het barakken zijn dan denk je dat het oude varkensstallen waren). En je krijgt ook verhalen te horen over hoe het ging in Auschwitzâ.
Ik zou het niet aanraden als je mentaal niet helemaal top bent.
@lisaanna en het eerste gedeelte zagen de gebouwen er netjes uit. Als je het niet wist, zou je denken dat het een koddig volksbuurtje was.
- Ik heb vorig jaar ook gevlogen
- Ik heb vorig jaar niet gevlogen
- Ik zou ook zonder te vliegen naar mijn bestemming kunnen gaan
- Ik zou niet zonder te vliegen naar mijn bestemming kunnen gaan
- Ik ga niet vliegen en jullie zijn allemaal slechte mensen
0 stemmers
Ja ik ben dus niet zo zeer zenuwachtig voor de dingen die je gaat zien (denk ik), maar meer de sfeer. Maar fijn om jullie ervaringen te lezen wel.
Ik zou de sfeer vergelijkbaar noemen als op een begraafplaats in Nederland. Dus sober en een beetje somber. Met een enkeling die het echt zwaar heeft en toeristen die gaan poseren bij de spoorlijn van Auschwitzâ Birkenau (niet veel hoor)
Ja, ik ergerde me ook rot aan al die nieuwsberichten over zielige skiërs. Oh oh geen sneeuw, maar wel lekker snel met het vliegtuig naar de locatie. Zielig hoor!
Ik herken het ook als slachtoffer. Dat meisje ging mij opeens ââbeste vriendinââ noemen, maar ik vond dat zelf niet. Ze ging steeds zeggen dat ze mij miste als ik op vakantie ging en als ik dan terug was zei ze dat ze het moeilijk vond dat ze mij zo lang niet heeft gezien. Ik ben zo blij dat ik niet meer met haar omga want ik vond het heel moeilijk om haar gedrag hierin af te remmen zonder lullig over te komen, maar achteraf gezien was ze heel erg claimend en extreem.