Stel je persoonlijke vraag #40

Het salaris van cliniclowns wordt ook vaak vergeleken met zorgpersoneel

Startende cliniclown verdient honderden euro's meer dan ervaren verpleegkundige: 'Het is niet uit te leggen' - EenVandaag

17 likes

Er gaat echt een wereld voor me open. Ik dacht dat CliniClowns vrijwilligerswerk deden, net als die muzikanten die voor stervenden komen spelen. Maar het zijn dus professionele clowns met een bovenmodaal startsalaris :fearful:

62 likes

Ik heb m’n antwoord op de poll gewijzigd. Cliniclowns zijn dood eng en mogelijk goed verdienende seriemoordenaars.

13 likes

Ze komen trouwens ook langs in verpleeghuizen bij dementerende ouderen.

Hopen dat je dan echt helemaal weg bent in je hoofd, je zal nog met een beetje helderheid in zo’n huis zitten, staan er opeens cliniclowns voor je neus :cry:

15 likes

De implicatie dat je andere morele standaarden hebt voor clowns tov andere mensen hahaha

6 likes

Iemand die ik ken lag in het ziekenhuis en was er super op gefocust dat ze voor dinsdag naar huis wilde. Dus ik vragen wat er dan zo belangrijk was: dinsdag kwam de gitarist weer langs de bedden en dat kon ze niet meer aan

66 likes

Ik weet nog steeds niet hoe je dat moet doen.

2 likes

Ja eigenlijk wel

2 likes

Wel een aantal die ik zoveel mogelijk probeer te negeren.

Dit doet me denken aan mijn moeder die alvast is begonnen met een ā€˜zorgplan’ op te stellen, geĆÆnspireerd op een bevalplan.
ā€˜Geen clowns of muzikanten aan mijn bed’ staat bovenaan :joy:

51 likes

Ik wilde dit vroeger worden maar ik was bang dat ik het niet durfde. Verlegen en introvert en ik kon me niet voorstellen dat dat magisch zou veranderen met een rode neus :joy:

2 likes

Cao stichting cliniclowns holy moly :roll_eyes:

Eerlijk is eerlijk ik zou me nog niet in een clownspak hijsen als ik er een ton voor kreeg

3 likes

Maar nu je het salaris gezien hebt???

1 like

Ik voel de drang om het voor cliniclowns op te nemen :sweat_smile: Mijn broertje heeft als peuter/kleuter een paar jaar heel veel in het ziekenhuis gelegen en was heel erg ziek en kreeg daar af en toe bezoek van de cliniclowns. Dat was echt fantastisch, die konden zijn dag/week helemaal maken en ik hoorde nog weken later de verhalen over die bezoekjes. Het is inmiddels 25 jaar geleden en we hebben het er thuis nog wel eens over.

Dus ja prima dat jij als semi-volwassene niet op cliniclowns zit te wachten maar guess what, jij bent ook niet de doelgroep. Voor kinderen is het een hele leuke en welkome afleiding van hun ziekte.

92 likes

Neem ik wel een pilletje en gaan we ervoor!

1 like

Ik vraag me echt af hoe het er op de opleiding tot (clini) clowns aan toe gaat.

2 likes

Let’s goooo

@Sproetjes ja zou er een soort hiƫrarchie zijn? Opperclowns of zo

1 like

Als je denkt dat het niet erger kan, er bestaat ook een rouwclown :sob::sob:

19 likes

Verdient die ook 3800€ per maand?

Artiesten die live optreden met een dikke backing track (ze komen alleen, drukken op play op hun laptopje, je hoort dus een volledige band/vanalles wat niet op dat moment ā€œgespeeldā€ wordt en dan zingen ze dus ā€œmeeā€)

• Leuk toch
  • Beetje jammer maar ok
  • Slappe hap
  • Geen mening

0 stemmers

2 likes