Ik vond zwemles ook echt heel eng en mijn moeder moest me echt dwingen om te gaan. Ik was super bang voor die haak, waardoor ik juist slechter ging zwemmen. En ook ik moest onder de benen van de badmeester door, durfde niet en werd onder water getrokken. Nog steeds ben ik geen goede zwemmer en ga ik dus ook niet ver de zee in. Echt een top zwemmethode vroeger ![]()
Van de auto haha de kofferbak
Ik vraag me nu af of dit dialect ofzo is of iets van de tijd, dat het door de jaren heen is veranderd
Excuses als het al gevraagd is. Heb jij de documentaire van Harry en Meghan gekeken?
- Nee
- Ja deels
- Ja helemaal
0 stemmers
Ik ben net begonnen en ik vind het nu eigenlijk al niet wat. Terwijl ik echt hooked ben op documentaires over Diana en ik wist niet eens wie ze was toen ze overleden was maar oke.
Hoe ze harry ook steeds ‘H’ noemt erger ik me zelfs al aan.
Ben jij dramatisch aangelegd?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zwelg jij in zelfmedelijden?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Actief les mee gehad en ik ging in mei 1990 op zwemles. Maar mijn instructeur was dus inderdaad wel een sadist.
Ik ben 27 en ik heb hem ook moeten meemaken haha, dus daar ligt het niet aan.
Ik ken dit ook wel als ander woord voor kofferbak , volgens mij geen dialect maar hoor het tegenwoordig niet vaak meer.
Mijn favoriete hobby
Dat gat waar iedereen het over heeft kan ik me dus niks van herinneren. Volgens mij moest ik gewoon onder een soort touw door zwemmen.
En die haak wtf dat ziet er idd naar uit. ![]()
Vind jij verlaten/lege zwembaden er eng uitzien? Zoals bijvoorbeeld tropicana.
- Ja
- Nee hoor
- Een beetje
0 stemmers
Het zwembad waar mn zus zwemles had ging sluiten en ik was nog heel jong maar ik vond dat lege zwembad er zo griezelig uitzien he.
Ik stel me dan altijd voor dat ik in zo’n leeg zwembad kukel en m’n hoofd openbarst als een ei
Mijn moeder noemt die lolly’s zwembadlolly’s omdat ze die vroeger toen zij jong was alleen in het zwembad kon of mocht kopen haha
Na 20 minuten afgezet.
Je (hypothetische) kind:
- Alleen zwemdiploma A is voldoende
- Moet zwemdiploma A en B hebben
- Hoeft van mij geen zwemdiploma te hebben
0 stemmers
Snap nu niet zo goed waarom ik PER SE ook B moest halen. Vond het niet erg ofzo maar leuk ook niet.
Ik dacht altijd dat A en B nodig waren en dan C nog extra voor als je het leuk vond. Ik heb het even opgezocht en B heb je wel nodig voor dingen als een wildwaterzwembaan enzo, dus ik zou het wel fijn vinden als mijn kind daar veilig in kan.
Ik dacht dat ook altijd! Maar door dit forum kwam ik erachter dat veel ook alleen maar A hebben.
Ja misschien dan voor de zekerheid toch B. In mijn herinnering zat er niet zoveel verschil in alleen er werd veel getraind op onderwater zwemmen. Geen idee of dat klopt. Ik heb als kind wel heel veel in de zee gezwommen dus dan is B misschien wel handig met bijvoorbeeld hoge golven enzo.
Ik denk heel lokaal, want ik ben zelfs eind eind eind jaren 80 geboren hahaha.
Ik ken dit ook als de kattebak (jaren 80-90 in zuid Nederland)
Wow nee wij moesten dat volgens mij maar 2 keer. 1 keer voor oefenen en 1 keer tijdens het afzwemmen zelf. Maar het verschilt volgens mij ook best per zwembad. Oja en 1 jongen ging afzwemmen in een spijkerbroek. En dat vond ik shocking haha.
In Twente wordt dit ook kattenbak genoemd! Volgens mij in het dialect nog steeds.
Same, ook noord holland en halverwege 80s geboren