Stel je persoonlijke vraag #40

Ik heb een buitenlandse vriendin laten huilen van het lachen door te vertellen dat bij ons kleine kinderen met kleding en schoenen aan moeten zwemmen voor ze hun diploma krijgen.

34 likes

Ja en ĂŒberhaupt dat je helemaal de hemel in geprezen word voor minimale inzet en prestaties is wel iets wat ik mis uit mijn kinder tijd

64 likes

Hahah mijn griekse vader had het hier ook over toen we het over vroeger hadden. Heeft blijkbaar veel indruk op hem gemaakt.

4 likes

Ik zou wel weer opnieuw m’n reddingszwemexamens willen doen nu ik volwassen ben.
Allerlei reddingsgrepen met je handen in de oksels van puberende jongens enzo, ik vond dat zĂł vreselijk. Nu met een aantrekkelijke man lijkt me dat wel geinig.

Edit: dit soort dingen deed je dan.

VP3-zwemmen

6 likes

En dan je zoute vingers aflikken met een vleugje chloor. Waarom is dat toch zo lekker? :laughing:

10 likes

ohhh ja als ik chloor ruik wil ik echt meteen een nat patatje eten :smiling_face_with_three_hearts:

29 likes

Dit is echt de reden waarom ik naturel chips onder de douche eet :ok_hand:t2:natte handen met zout is zo lekker

16 likes

Mijn moeder ging huilen toen ze zag hoe overstuur ik ervan werd, dus die mocht niet meer komen kijken tot mijn afzwemmen daarna, want ik werd vast overstuur door haar.
Nee, gast, ik werd overstuur doordat we in de jaren 90 dachten dat het normaal was kinderen te verzuipen om te leren zwemmen. Doodeng.
Iedereen uit Den Helder van mijn leeftijd kent de horror van badmeester Amiabel. Berucht was de man.

9 likes

Ik heb iets van 2 jaar schoolzwemmen gehad, had m’n A diploma toen allang maar heb er serieus 2 jaar over gedaan om door dat gat in dat zijl te zwemmen. Heb er 2 jaar lang onderdoor gezwommen omdat ik bang was dat als ik er door ging ik bleef hangen.

Soms zijn kinderen echt heel vermoeiend dom. Weet nog dat de badmeester echt hysterisch enthousiast was toen ik er ein-de-lijk doorheen zwom en het totaal geen big deal bleek.

8 likes

Ik zwem nu wel eens voor mijn lol maar ik krijg altijd zo’n trek in friet of chips als ik heb gezwommen. Die associatie zit er echt ingebakken bij mij. Zo lekker.

8 likes

Dus zoiets?

2 likes

Ik heb geen zwemdiploma (kan wel zwemmen) dus ja dat lijkt me leuk om het eens echt goed te leren!

3 likes

Ik dacht dat dit een reactie was op je handen in de oksels van puberjongens van @Pininhetweb :joy:

3 likes

Nooit. En als ik op schoolreisje ging kreeg ik ook nooit eten mee, kreeg een tientje ofzo in mijn handen gedrukt ‘haal daar maar wat mee’. :joy:

5 likes

Wij gingen niet zo vaak een dagje weg, dus eigenlijk weet ik echt niet meer hoe we dat dan deden. Op (ski)vakantie gingen we in ieder geval vaak uit eten, en op de trouwdag van mijn ouders. Maar dat was dan Van der Valk haha, niet heel luxe ofzo.

Ik had dan weer tot mijn 18de ofzo nog nooit eten besteld of afgehaald, dat doen mijn ouders nog steeds nooit.

4 likes

Ik weigerde onder de benen van de badmeester door te zwemmen en toen duwde hij mij eronderdoor. Daarvoor is toch dat zeil met gat erin uitgevonden. Ik was daarna zo bang voor onderwater zwemmen dat ik terug moest naar het eerste bad.

4 likes

Afzwemmen, ik vond het geweldig. De familie erbij die mij aanmoedigde. En als ik het had gehaald, kreeg ik een beker van mijn opa en oma. Die beker was zelfs gegraveerd met mijn naam enzo hahah geweldig. Daar was ik altijd zo trots op, zo’n beker:

21 likes

Eyyyyyy ik had ook bij hem zwemles!!!

3 likes

Op mijn afzwemdag overleed Princess Diana dus ik vond het niet zo feestelijk :’(

1 like

Toen is @fifo geboren

2 likes