Ik mocht altijd twee snoepjes uitkiezen na zwemles. Ik koos altijd een zure bom en een lantaarnpaal lolly geel met roze (weet even niet de echte naam)
Ik mocht altijd twee snoepjes uitkiezen na zwemles. Ik koos altijd een zure bom en een lantaarnpaal lolly geel met roze (weet even niet de echte naam)
ah ik mocht ook altijd na balletles een snoepje kopen en daar hadden ze trekdrop.
Met een partijtje sowieso.
Als ik naar het buitenzwembad ging (enige wat er was in t dorp) kreeg ik altijd een gulden mee en kon ik snoep of ijs kopen bij t winkeltje. Kikkers voor een stuiver en zure matten enzo
En hoe erg is jouw trauma?
Zit jij op tiktok?
0 stemmers
Met een zwemfeestje kregen we dan tussendoor weleens friet. En dan werd er altijd gezegd dat je een tijd niet mocht zwemmen want dan ging je dood??!!? Ofzo? Hahaha, wat was dat dan
Ja volgens mij de theorie dat als je een volle maag hebt, je doorbloeding minder is naar je spieren en je dan kramp krijgt en verdrinkt.
Nu krijg ik wel steken in mijn zij als ik gegeten heb, maar dood ga je er niet van haha
M’n opa zei ook altijd dat als ik meteen na het eten zou zwemmen, dat ik dan naar de bodem zou zinken. Dus moest altijd een half uur wachten.
Ik ben echt in shock dat jullie die haak kennen want dit ziet er echt uit als een 1970 ding??? Ik heb dit echt nog nooit gezien en ik ben 28
Ik ben 34 en dit werd bij ons ook niet gebruikt hoor. Werd denk ik gereserveerd voor de ekte sadistische badjuffen en meesters. Of is dit een lokaal ding?
Heb ook bij meerdere zwembaden les gehad (eerst in Rotterdam, en daarna nog schoolzwemmen in Den Haag). Heb wel de haak zien hangen.
Ik moet van mn griekse fam ook persee 1 uur wachten. Want anders ga ik uiteraard ook dood.
Mn vader raakt nog steeds in paniek als ik volgens hem te diep de zee in ga.
Kattenbak?
Nou volgens mij heb ik alleen heel jong bij hem gezeten en stopte hij daarna al, dus mijne valt mee maar het gaat nog vaak over hem hahaha meester Amiabel
Ik vond zwemles ook echt heel eng en mijn moeder moest me echt dwingen om te gaan. Ik was super bang voor die haak, waardoor ik juist slechter ging zwemmen. En ook ik moest onder de benen van de badmeester door, durfde niet en werd onder water getrokken. Nog steeds ben ik geen goede zwemmer en ga ik dus ook niet ver de zee in. Echt een top zwemmethode vroeger
Van de auto haha de kofferbak
Ik vraag me nu af of dit dialect ofzo is of iets van de tijd, dat het door de jaren heen is veranderd
Excuses als het al gevraagd is. Heb jij de documentaire van Harry en Meghan gekeken?
0 stemmers
Ik ben net begonnen en ik vind het nu eigenlijk al niet wat. Terwijl ik echt hooked ben op documentaires over Diana en ik wist niet eens wie ze was toen ze overleden was maar oke.
Hoe ze harry ook steeds ‘H’ noemt erger ik me zelfs al aan.
Ben jij dramatisch aangelegd?
0 stemmers
Zwelg jij in zelfmedelijden?
0 stemmers
Actief les mee gehad en ik ging in mei 1990 op zwemles. Maar mijn instructeur was dus inderdaad wel een sadist.
Ik ben 27 en ik heb hem ook moeten meemaken haha, dus daar ligt het niet aan.
Ik ken dit ook wel als ander woord voor kofferbak , volgens mij geen dialect maar hoor het tegenwoordig niet vaak meer.