Stel je persoonlijke vraag #40

Mijn favoriete hobby

5 likes

Dat gat waar iedereen het over heeft kan ik me dus niks van herinneren. Volgens mij moest ik gewoon onder een soort touw door zwemmen.
En die haak wtf dat ziet er idd naar uit. :frowning_face:

Vind jij verlaten/lege zwembaden er eng uitzien? Zoals bijvoorbeeld tropicana.

• Ja
  • Nee hoor
  • Een beetje

0 stemmers

Het zwembad waar mn zus zwemles had ging sluiten en ik was nog heel jong maar ik vond dat lege zwembad er zo griezelig uitzien he.

Ik stel me dan altijd voor dat ik in zo’n leeg zwembad kukel en m’n hoofd openbarst als een ei

3 likes

Mijn moeder noemt die lolly’s zwembadlolly’s omdat ze die vroeger toen zij jong was alleen in het zwembad kon of mocht kopen haha

3 likes

Na 20 minuten afgezet.

3 likes

Je (hypothetische) kind:

• Alleen zwemdiploma A is voldoende
  • Moet zwemdiploma A en B hebben
  • Hoeft van mij geen zwemdiploma te hebben

0 stemmers

Snap nu niet zo goed waarom ik PER SE ook B moest halen. Vond het niet erg ofzo maar leuk ook niet.

3 likes

Ik dacht altijd dat A en B nodig waren en dan C nog extra voor als je het leuk vond. Ik heb het even opgezocht en B heb je wel nodig voor dingen als een wildwaterzwembaan enzo, dus ik zou het wel fijn vinden als mijn kind daar veilig in kan.

5 likes

Ik dacht dat ook altijd! Maar door dit forum kwam ik erachter dat veel ook alleen maar A hebben.
Ja misschien dan voor de zekerheid toch B. In mijn herinnering zat er niet zoveel verschil in alleen er werd veel getraind op onderwater zwemmen. Geen idee of dat klopt. Ik heb als kind wel heel veel in de zee gezwommen dus dan is B misschien wel handig met bijvoorbeeld hoge golven enzo.

2 likes

Ik denk heel lokaal, want ik ben zelfs eind eind eind jaren 80 geboren hahaha.

4 likes

Ik ken dit ook als de kattebak (jaren 80-90 in zuid Nederland)

1 like

Wow nee wij moesten dat volgens mij maar 2 keer. 1 keer voor oefenen en 1 keer tijdens het afzwemmen zelf. Maar het verschilt volgens mij ook best per zwembad. Oja en 1 jongen ging afzwemmen in een spijkerbroek. En dat vond ik shocking haha.

3 likes

In Twente wordt dit ook kattenbak genoemd! Volgens mij in het dialect nog steeds.

3 likes

Same, ook noord holland en halverwege 80s geboren

4 likes

zwemdiploma’s zijn tegenwoordig veel meer gericht op veiligheid en jezelf kunnen redden in het water onder verschillende omstandigheden. Dat is wel echt anders dan vroeger. Het liefst zou ik mijn hypothetische kind A, B en C laten halen, maar als hij of zij het echt niet leuk vindt dan in ieder geval A en B.

14 likes

Moet A, B en C hebben. Pas bij C leren ze dingen voor in open water buiten.
Die dingen die ze moeten leren bij A, B en C zijn echt veel lastiger en uitgebreider dan toen ik zwemles had, ik verbaasde me er echt over.

4 likes

Ik had ā€œhoeft geen zwemdiploma te halenā€ gestemd, maar mijn stem toch weer weggehaald want het NLse systeem is heel anders dan het Belgische. Of ten minste, wat ik van het Belgische kan herinneren.

Ik heb het allerlaagste zwemdiploma, het absolute minimum zeg maar, terwijl ik net heel goed uit de voeten kan in hoge golven, relatief krachtige stromen, etc. Maar mijn techniek is zo slecht dat ik zelfs de 25 meter schoolslag cadeau heb gekregen hahaha

3 likes

Mijn kind heeft A B en C, bij C leren ze pas echt veel over veiligheid en het vertrouwen in het water krijgen. Het heeft veel geld en tranen gekost maar alles zo waard.

6 likes

https://www.tubantia.nl/overig/van-kattenbak-tot-glip-ook-deze-10-uitspraken-zijn-typisch-twents~a3626623/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

2 likes

Oh toch twents dus, ben ik daar toch meer door beĆÆnvloedt dan ik dacht haha

3 likes

Bij welke sekte zou jij je liever voegen?

• Clowns
  • Disney adults

0 stemmers

2 likes