Stel je persoonlijke vraag #40

Hahaha oh ja dat kan ik me ook nog wel herinneren

2 likes

Ik wil dit tegelijk echt wel en niet weten. Een soort morbide nieuwsgierigheid :joy:

4 likes

Als jij een crimineel was hoe zouden ze je dan noemen

• Lange ….
  • Kleine….
  • Bolle ….
  • Schele ….
  • Vieze ….
  • De neus
  • De kin
  • De kale
  • De snor
  • De puist

0 stemmers

2 likes

Niet leuk vinden = vooral gewoon rete oninteressant.

8 likes

Dit doen heel veel zakenmensen… Ik heb ook een vriend die - door corona we minder - echt wekelijks naar zulke korte bestemmingen vloog voor 1 of 2 dagen. Het probleem is alleen dat zij, de bedrijven, dat zullen blijven betalen. Ook al wordt het stukken duurder. Verbieden van korte vluchten lijkt me dan efficienter inderdaad.

6 likes

Toen ik zag dat vliegen naar Berlijn €40 p.p. goedkoper was dan de treinreis, heb ik ook wel ff getwijfeld. Stom dat het zoveel meer goedkoper is.

4 likes

Ik ben voor werk ook een keer heen en weer gevlogen voor 1 dag en volgende en ik was niet de enige die fat deed. Sowieso had ik bij starbucks op schiphol gek genoeg veel vaste gasten! Die vlogen bijvoorbeeld elke maandag heen en vlogen vrijdag weer terug.

Veel bedrijven zullen betalen, maar nu met het vele gebruik van teams, en als het wel echt geld gaat schelen, hoop ik dat het wel iets gaat schelen.

Op schiphol leerde we trouwens dat de meeste reizigers daar zakelijk waren :thinking:

3 likes

Ik heb recent ook not gelezen over zakenmensen die maandag t/m donderdag in Jakarta werken en ieder weekend naar Bali vliegen omdat hun gezin daar woont. Zolang die mensen dat kunnen betalen en op Bali veel prettiger kunnen wonen, zullen ze daar ook gewoon mee doorgaan.

2 likes

Ligt eraan wanneer je boekt. Met de trein kan je ook best goedkoop reizen als je van te voren boekt. En eventueel heel vroeg gaat enzo.

2 likes

Naja ik zou het heel leuk voor m’n partner vinden maar helemaal kut voor mezelf haha

37 likes

Hoezo is deze poll in weken? :sweat_smile: mijn vriend gaat wel eens een weekend weg zonder mij, maar de max is vier dagen.

1 like

Helemaal kut, maar dat komt omdat we kinderen hebben waar ik dan 6 weken alleen voor moet zorgen.

18 likes

Omdat het in het youtuberstopic ging over Bonnie die een groot afscheidsfeest hield voor haar vriend die 6 weken wegging, en toen was het de vraag: is dat nou lang voor je partner om weg te gaan of niet?

2 likes

Iets tussen prima en helemaal kut in, maar zonder twijfels haha. Zou ā€˜m heel erg missen maar leuk voor hem.

20 likes

Haha thanks, ik ben benieuwd :wink:

2 likes

Dit inderdaad. Zou hem absoluut niet tegenhouden en voor hem superleuk vinden maar zou hem echt wel heel erg missen. Maar geen zorgen/twijfels over dat ie vreemdgaat of zo, kan me voorstellen dat dat bij veel mensen ook wel speelt.

2 likes

Ha ja dat. Echt super leuk voor hem, ga vooral, maar mezelf zou ik het toch wel jammer vinden. Door deze poll realiseer ik me dat de enige keren dat we elkaar langer dan een weekend niet gezien hebben is omdat ik steeds op vakantie zonder hem ga! Voor de thuisblijver is het toch altijd wat kutter dan diegene die weg gaat. Althans, ik heb op vakantie nooit gehad dat ik weer heel graag naar huis wilde.

1 like

De goedkoopste optie is nog steeds €78 (als je geen kortingskaart hebt), en dan heb je nog geen zitplaatsreservering. Heb voor mijn komende bezoek 2 weken van tevoren geboekt en betaal €135 met korting :sob: Vliegen is helaas vaak alsnog goedkoper.
Maar het is zoveel chiller dan vliegen. Geen gezeik met alleen handbagage, gewoon meeslepen wat je wilt (kunt dragen). Je zit niet opgevouwen in een ministoeltje met je knieƫn in je nek, maar hebt gewoon beenruimte en een fatsoenlijk (klap)tafeltje. Je kunt af en toe even opstaan. Je kunt lekker uit het raam turen, beetje lezen, podcast luisteren, serie/film kijken. En deur tot deur ben ik misschien 1-1,5u langer onderweg, maar ik zit nergens uren te wachten zoals op een vliegveld.

12 likes

Oh ik heb echt een paar x duitsland met de trein geprobeerd maar ik vond dat zo’n drama dat ik toch nu bij voorkeur vlieg. Ik had altijd zulke mega vertragingen, overstappen die missen waardoor er nog meer tijd overheen komt. Reisjes vab 4,5 uur duurde vaak al gauw 7 uur met als topper dat ik ooit gestrand ben in dusseldorf en ik niet meer naar huis kon en niemand me wou helpen. Mijn vriend is toen nog 1,5 uur naar me toe komen rijden om me op te halen. Ik durf in duitsland echt de trein niet meer te nemenšŸ™ˆ

Heb ooit naast een duitser gezeten en die zei dat het treinsysteem in duitsland bekend staat om hoe slecht het is en er veel in de politiek over word gesproken hoe ze dit beter kunnen doen. Ik zeur iig sindsdien nooit meer op NS :joy:

1 like

True, ik heb Duitsland ook vaak geprobeerd met de trein maar wat een drama is het steeds. Ik pak gewoon maar de auto :stuck_out_tongue:

2 likes