Stel je persoonlijke vraag #40

Ik denk niet dat die ouders alleen een lijntje coke doen maar er ook bij drinken.

haha zo ken ik iemand die sinds hij een kind heeft niet meer zn pilletjes in zn nachtkastje bewaard maar in een kluisje, zodat ze er niet bij kan. zo lief!

1 like

Wat is daar lief aan? Heb in de verpleging gewerkt en ken helaas de schrijnende verhalen van kinderen die in aanraking met drugs kwamen. :cry: Ik vind het sowieso heeeeeel vreemd om drugs in huis te hebben wanneer je kinderen hebt

16 likes

Volgens Chantal wel, ja :joy:

4 likes

hahhaa was sarcastisch uiteraard, ik vind het bizar

8 likes

Haha sorry had niet door dat het sarcastisch was
Heb gewoon zoveel gekke dingen gezien, sta nergens meer van te kijken

1 like

ja wel heftig hoor! snap je toch gewoon niet

1 like

Nee. Dit argument vind ik in dit geval net zo onzinnig als wanneer het gebruikt wordt door mensen die graag met te veel drank op achter het stuur kruipen ā€˜omdat ze er goed tegen kunnen’. Doe gewoon niet (heel veel drinken in situatie waarin je verantwoordelijkheid hebt bedoel ik, hoe goed je er ook denkt tegen te kunnen)

7 likes

Ik haat zulke pols, maar ik weet echt even niet wat ik moet doen.

Ik geef een verjaardagsfeestje waarbij ik een kroeg afhuur. De prijs pp is inclusief bier/wijn/fris en er komen ongeveer 25 mensen, dus ik betaal al veel geld.

Nu wil ik het liefst de mensen een glaasje prosecco serveren als ze binnenkomen, maar dat kost pp 2,50 extra. Keer 25 man is dat 62,50. Ik denk dat er 5 mensen geen prosecco drinken.

Wel of niet prosecco erbij?

• Ja, je bent toch al ruim over je budget heen en het is een leuke binnenkomst!
  • Nee, er is ookal onbeperkt drank en dan drinken ze toch weer wat minder en 62 euro is toch weer 1 x luxe uit eten

0 stemmers

Ik zou het niet doen omdat ook veel mensen niet echt genieten van zo’n glas, het staat wel feestelijk maar denk dat veel mensen meer genieten van een ander glas. En denk dat het al super leuk is zo en dat zullen je gasten vast ook vinden.

13 likes

Oh dat is wel een goede reden ja! Oke ik ga het niet doen. Thanks!!

1 like

Nog ter aanvulling, mijn zus deed dit ook, maar doordat niet iedereen er op hetzelfde moment is heb je ook niet echt een gezamenlijk proost moment. Dus dan heeft het ook al iets minder toegevoegde waarde.

4 likes

True. Het overschatten gedeelte bedoel ik. Je gaat er niet van trippen ofzo. Maar toch zou ik het never doen als m’n kind thuis is. (Sowieso niet)

1 like

Kun je die niet laten vermaken voor iets dat je wel draagt?

Ja maar ik kwam daar niet voor haha

2 likes

Ik vind dat mensen echt een alcoholprobleem hebben als dit een gedachten is wanneer je drinkt met kinderen.

7 likes

Ik vind de drank erger dan 1 lijntje coke. Maargoed ik vind sowieso dat alcohol veel te gewoon is, zeker in bijzijn van kinderen.

En verder denk ik dat veel stemmers alleen het verschil zien tussen ā€˜een legale substantie’ en ā€˜oeh harddrugs slecht eng nee’. En ben ik van mening dat je niet kunt oordelen zonder het effect te kennen (bij een ander of jezelf).

6 likes

Ja en als het niet erg genoeg is voor 112 maar je moet wel naar de huisartsenpost? Het is niet dat ze dan een ambulance sturen als taxi service he

40 likes

Nou ja goed je kan altijd zelf een taxi bellen, er zijn zat mensen die geen auto of rijbewijs hebben en die weten daar ook te komen. Maar denk dat je voor jezelf wel in kan vullen of je met je kind bij de huisartsenpost wil zitten onder invloed :ā€)

10 likes

Ik ken het effect en vraag me juist daarom af waarom je in huiselijke setting met vrienden een lijntje gaat doen, met je kind ook nog boven

4 likes