Stel je persoonlijke vraag #40

Gewoon lekker de Flixbus nemen joh naar Duitsland. Goedkoper dan de trein en beter voor het milieu dan vliegen!

Al snap ik heel goed dat niemand daar zin in heeft haha.

4 likes

Ik ga al meer dan tien jaar meerdere keren per jaar heen en weer, en heb idd ook wel eens wat vertraging, maar meestal gaat het eigenlijk prima. Heb wel de directe trein vanuit Berlijn naar NL, dat scheelt misschien qua risico met overstap missen. En eenmaal bij mijn overstap in NL zit ik dan op een traject waar meerdere treinen per uur gaan, dus dan ben ik hooguit een kwartiertje ofzo later. En ik vind vertragingen ook nooit zo heel erg, zit dan toch al een hele dag in de trein, wat langer maakt me dan ook niet uit, heb altijd genoeg drinken, snacks en vermaak bij me om die tijd ook nog wel door te komen.

Er is idd wel heel veel kritiek op DB, maar bij mij gaat het gelukkig meestal wel goed (hoop dat ik hem niet jinx nu en morgen ineens 10u onderweg ben of ergens strand…)

@Barbamama ging met mijn ex meestal wel met de auto, maar dat is ook kneiterduur… En dan kun je ook niet zo lekker lezen of film/serie kijken. Totdat die zelfrijdende auto’s het fatsoenlijk doen houd ik het denk ik gewoon bij de trein :grin:

7 likes

Ik vind dit zelf ook achterlijk moet ik zeggen. Ik vlieg dit jaar een keer naar een wat verdere bestemming met als overstap Parijs (directe vluchten gaan niet). Omdat ik die vlucht van Amsterdam naar Parijs echt te achterlijk vind, wilde ik met de trein naar Parijs en dan alleen die ene vlucht nemen, zodat het 2x een vlucht zou schelen. Maar dit was (nog buiten de treintickets om) véél duurder, waardoor ik het dus niet heb gedaan. Snap nog steeds niet hoe, want je hebt (2x) een vlucht minder maargoed.

Daarnaast vind ik dat ze de treinen sowieso goedkoper mogen maken. Wil graag naar Londen maar vind de trein echt ontzettend duur voor dat kleine stukje. Vliegen weiger ik voor die afstand dus ga dan niet, maar zo zonde want mensen veel vaker het vliegtuig zo.

4 likes

Haha ik zat te denken dat dit helemaal bizar zou zijn met het vliegtuig maar o.a. het regeringsvliegtuig maakt deze vlucht wel eens.

2 likes

Ik heb even gekeken snel. Maar vliegtickets zijn retour ook zo rond de 107 euro of meer. En dan heb ik nog niet eens mn trein kosten naar het vliegveld erbij gerekend ( en van vliegveld naar hotel ) Dat is meer dan dat ik laatst voor de trein naar berlijn heb betaald. Ik was iets van 100 euro kwijt met stoelen en alles erbij. Ik heb verder geen vertraging en ellende gehad. Wel grotendeels rechtsstreeks gegaan tho.
Naar onze buurlanden vliegen vind ik echt de puurste nonsens haha.

4 likes

Moet je wel echt ver vooruit boeken. Ik wil toevallig binnenkort naar Londen en de enkele reis staat nu al op 150 voor eind februari. Vind dat geen reden om dan te vliegen, maar het betaalbare aanbod is niet gigantisch. Ik trein voor mijn werk ook af en toe internationaal en heb eigenlijk nooit goedkope reizen.

5 likes

Enkeltje Berlijn is op tijd maar 38 euro. Ook voor eind febr nog. Meer zou zo goedkoop mogen :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Klopt, maar die tijd moet er dus zijn en ik kan genoeg scenario’s bedenken waarin je korter van tevoren boekt en dus het tijdsframe van goedkope kaartjes mist en zo 100-200 euro boven het goedkope tarief enkele reis zit. Zelf is het voor mij als het gewoon een tripje is dan over met de pret en ik denk dat er best een grote groep mensen is die dan het vliegtuig pakt die je zou kunnen bemoedigen duurzamer te reizen door het betaalbaar te maken.

@grace nice, de betere cadeaus

3 likes

Nu vind ik de treinprijzen in Nederland ook belachelijk trouwens haha. Geen auto en vrienden/familie door heel het land dus betaal best veel aan de NS. Wil je die prijzen die jij zegt zien, moet je echt ver van tevoren boeken ja. Ik zie vooral de prijzen die @Shaaar zegt en dat vind ik persoonlijk erg veel geld. En door werk ook weinig flexibel.

7 likes

Zonder korting betaal ik bijna €60 voor een trein retour naar m’n familie, binnen Nederland. :sob: 2 uren heen, 2 uren terug. Ik heb vliegtickets binnen Europa gezien voor minder dan dat.

8 likes

Oh, heb toen ik hier nog niet zo lang woonde wel een paar keer gevlogen, omdat het toen echt veel goedkoper was. Kon dan vaak voor €40-50 wel heen en weer. Alleen maar goed natuurlijk, dat het nu duurder geworden is, want idd, voor zo’n kort stukje is het echt nonsens.

2 likes

Groot deel van deze reizigers zijn vluchten met een overstap. Bijv Amerikanen die naar Schiphol vliegen en dan overstappen naar een andere Europese stad. Een van de belangrijkste doelen van de luchtvaart is zakelijke bereikbaarheid, dat wordt belangrijker gevonden dan vakantievluchten. Wij denken vaak vanuit het vakantie perspectief.

Verder wat betreft de poll over het verhogen van de belasting op vluchten op basis van het aantal vluchten; wie of wat gaat dat bijhouden? En wat als ik vanaf Dusseldorf vlieg, tellen die vluchten mee?

1 like

Wat vinden jullie van deze reactie van D66 op Twitter?

• Geweldig
  • Eigenlijk niet kunnen maar hij vraagt er om
  • Niet kunnen
  • Wel kunnen maar ik zou mij zelf niet zo verlagen

0 stemmers

Ik weet het zelf niet zo goed. Heb zoiets eigenlijk nog nooit eerder gezien, een bedrijf of in dit geval politieke partij die een sneer teruggeeft.

2 likes

Ga ik ff checken, ben wel benieuwd

1 like

Als dit niet in goede aarde valt, gaan ze de stagiaire de schuld geven

1 like

misschien kan dat europees geregeld worden?

en telt de terugvlucht dan als vlucht 2?

1 like

Inderdaad. Fuck you @Zemraluani dat je mensen uit het verkiezingentopic hier op hebt laten stemmen.

6 likes

Hahaha maar ik deed het voor de lolz

Zelf gewoon PvdA gestemd ja toch.

6 likes

Ach joh politieke partijen/politici krijgen altijd zulke ladingen stront over zich heen. Zeggen ze een keer wat terug en dan ineens huiliehuilie gaan doen.

4 likes

Heb jij je laten vaccineren tegen HPV?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Het ging een tijdje terug hier op het forum over het HPV vaccin. Toen moest je na je jeugd ervoor betalen. Ik krijg net een brief dat het dit jaar eenmalig gratis is voor iedereen tm 26 die hem alsnog wilt halen.
Als je niet gevaccineerd bent wil je hem dan nu wel halen?

• Nee
  • Ja
  • Twijfel

0 stemmers

1 like