Eerst savonds, maar sinds we zonnepanelen hebben doen we een uitgestelde start smorgens
Ik slaap al zolang ik mij kan herinneren slecht. Als kind een keer ‘iets’ gekregen om te slapen maar ging daar enorm van trippen. Op school hadden we vleermuizen gemaakt van wc papier die door mijn kamer hingen en die kwamen tot leven en ik werd helemaal leip. Nu heb ik altijd een voorraad temazepam in huis. Mijn vader is net zo, altijd handig als ik niet kan slapen die man antwoord dan altijd. Al kan ik op rare plekken wel altijd slapen, zet mij in een vliegtuig en binnen 5 minuten ben ik weg, Flixbus? Done snurk en tot over 3 uur.
D: verspreid over meerdere dagen, wanneer ik een bepaald stuk nodig heb neem ik dat uit de vaatwasser
Ik red het niet om hem ‘s avonds aan te zetten, dan lig ik al te slapen als hij klaar is. Mijn vaatwasser gaat niet automatisch open als hij klaar is dus dan blijft het vochtig
Had het liever anders gehad ivm daltarief maar oke, draai hem toch niet elke dag
Word ik wakker van helaas, staat te dicht bij mijn bed
Ik ben nummer 1 dutjes doener maar ik slaap in de nacht heel licht (bij elke keer draaien wakker, vaak naar de wc, nooit zonder oordopjes) maar ik heb relatief weinig slaap nodig dus het is wel prima.
Automatisch open?? Wat luxe. Ik heb zelf geen vaatwasser maar als ik in een oppashuis ben zet ik hem altijd ‘s avonds aan en ‘s ochtends haal ik hem leg en ik heb nog nooit gehad dat het nog vochtig was. Hoop nou niet dat ik al die jaren al iets fout doe 🥹
Zo doe ik het ook, en bij mij is het ook altijd droog tenzij je er plastic indoet, dat blijft altijd zo lekker nattig.
Zo doe ik het ook hoor
Ik was toen ik met een huisgenoot woonde gewend hem aan te zetten als hij vol was, maar toen woonde ik een tijdje alleen in dat huis en toen had ik meerdere keren beschimmelde afwas nu überhaupt geen afwasmachine meer dus dat probleem heb ik in ieder geval niet meer
Ik heb wel een vriendin waar naar haar eigen idee altijd wat mee is. Objectief gezien is er eigenlijk niet veel aan de hand, ze heeft een prima baan, leuke vriend, koophuis, twee kinderen, beide ouders nog in goede gezondheid, rest van het gezin ook etc. Echt iemand waarbij je eigenlijk niets groots kan bedenken wat tegen zit behalve natuurlijk de gewone struggles van het leven. Maar ze heeft wel echt altijd wat te klagen en vind zelf dat ze een heel zwaar leven (insert Brigitte Kaandorp) heeft dat vind ik soms wel lastig.
Mijn basic tweedehands vaatwasser gaat automatisch open het laatste half uur en ik weet niet beter? Dit is mijn eerste vaatwasser
Handig hoor, dat ik heb ik nog nooit gezien bij alle vaatwassers die ik ben tegengekomen!
Natuurlijk zijn dat aannames, maar ik reageer ook op een specifieke vraag dus vandaar dat ik aangeef dat er geen ‘grote’ dingen aan de hand zijn in de klassieke zin van het woord (slechte gezondheid, geldzorgen, relatieproblemen, etc.), zoals ik de vraag interpreteerde.
Ik vind het voor haar ook heel vervelend dat ze dit zo ervaart hoor en het is een hele dierbare vriendin van me. Maar ik ken haar al 20 jaar en soms staat het me even tegen dat ze zo weinig in staat is om haar zegeningen te tellen en altijd kijkt naar wat er (nog) niet goed is. Maar goed misschien had dit in het opbiecht topic gemoeten want ik snap ook wel dat het niet heel sympathiek van mij is dat ik soms denk zeur eens niet zo over futiliteiten, people are dying Kim. Het is natuurlijk allereerst voor haar heel vervelend, want problemen zijn natuurlijk altijd subjectief dus dat ze in mijn ogen niet groot zijn betekent niet dat ze dat voor haar niet zijn. Daarom neem ik haar ook altijd serieus daarin. Maar alsnog vind ik het als vriendin soms wel lastig om mee om te gaan.
Edit: TLDR misschien had ik niet ‘objectief gezien’ maar naar de maatstaven van de vraagsteller moeten zeggen.
Ik snap je wel hoor. Ik zou me hier ook een beetje aan ergeren.
Ik begrijp deze reactie niet zo goed, als min of meer alles in je leven je mee zit maar alsnog ben je overwegend negatief en ontevreden met je leven, dat is dan toch ook gewoon een beetje ondankbaar? Ik zou dat ook heel erg slecht trekken geloof ik. Maar goed, ik neem nu aan dat “prima baan” betekent dat zijzelf haar baan leuk vindt en niet dat Sundance de baan van haar vriendin leuk vindt, en dat “leuke vriend” betekent dat de vriendin haar vriend leuk vindt en niet dat Sundance de vriend van haar vriendin leuk vindt etc. Als je alles hebt maar alsnog zit je altijd te zeiken omdat je kind allergisch is voor pepernoten en je partner van zonvakanties houdt en jij van wintersport, dan zou ik me daar zeker wel aan ergeren
Heb jij het liever te koud of te warm?
- Te koud
- Te warm
0 stemmers
Maar vraag me dit in de zomer nog eens
Haha ik ben die bloedhete nachten ook alweer een beetje vergeten, wat een bak ellende was dat.
Hoewel ik ook wel eens een nacht in een tentje heb geslapen onder een twijfelachtige deken en de hele nacht liggen rillen van de kou en niet kunnen slapen daarvan vind ik denk ik toch nog wel vervelender