Stel je persoonlijke vraag #40

Tegen zulke wijsheid heb ik niks in te brengen, we liggen idd altijd hoger dan Rotterdam. Dat is wel facts.

26 likes

Hoezo is er vandaag in elk topic een domme discussie over waar bepaalde woorden wel en niet vandaan komen of gebruikt mogen worden :melting_face:

In ander nieuws: we gaan weer een woord van het jaar 2022 kiezen! Welke kies jij?

• boektokken
  • bofbelasting
  • emojibaby
  • energietoerisme
  • klimaatklever
  • needlespiking
  • prijzenpijn
  • spijtgezin
  • stopbonus
  • zevenvinker

0 stemmers

Als je voor het echie wil stemmen kan dat hier: Stem mee op het Van Dale Woord van het Jaar 2022

3 likes

Meissie zegt mn moeder altijd :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Oh ik dacht dat een spijtgezin spijt zou hebben van hun keuze voor kinderen, vond het wel mooi. Maar het is dus een gezin dat spijt heeft van het opnemen van Oekraïense vluchtelingen, dat vind ik kut.

27 likes

Dat dacht ik idd ook, vond het in die betekenis echt een topwoord. Maar in de betekenis die Van Dale eraan gehangen heeft is het kut.

3 likes

Nav deze post: heb jij ooit uitgerekend hoeveel 1 rol wc papier van het type dat je gebruikt kost?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Maar nu nav deze poll wel. €3,75 voor pak van 10, dus is ook wel makkelijk rekenen :smile:

1 like

Ik werk met best wel wat oudere collega’s en word door hen 's ochtends vaak begroet met: ‘Moi wichie’ en dat vind ik wel heel lief. Maar de vertaling is zo ongeveer hoi meid, en dat zou ik wel weer raar vinden als iemand dat tegen me zou zeggen haha

3 likes

Haha dit heb ik dus alleen net gedaan hè. Want ik weet de oude prijs nog. En de nieuwe prijs zonder korting is bijna 1 euro per rol!!

6 likes

Geen shade!

Ik heb alleen gewoon echt geeeeen idee hoevel het per rol is, maar 1 euro per rol klinkt gevoelsmatig wel duur ja.

3 likes

Niet om de betekenis maar gewoon een mooi woord vind ik het

Ik vind dat ook wel een leuk en lief woord, en voor als iemand die je goed kent het zegt. Mijn moeder noemt me dus nog steeds soms klein poppedeintje van mij. Het is zo truttig maar als je dat al jarenlang kent is het ook wel weer leuk en lief om te horen.

Anoniem, hoevaak zie jij jouw ouders gemiddeld gezien in 1 jaar?

• 0
  • 1 keer per jaar
  • 2 keer per jaar
  • 4 keer per jaar
  • 8 keer per jaar
  • 16 keer per jaar
  • 24 keer per jaar
  • Vaker

0 stemmers

Niet uitgerekend maar toen ik zondag wc papier kocht en zag dat degene die ik altijd koop 4 euro was ging ik wel even vergelijken hoe duur andere per rol waren (dat staat gewoon op het prijskaartje in de winkel)

7 likes

Vind al deze opties even cringeworthy. Prettige wedstrijd, ik ben ff wat anders doen.

2 likes

“Opvallend veel van de eerste selectie woorden bestaan uit verkleinwoorden zoals jochie, wijffie en stadsjie. Dit wordt als iets typisch Utrechts gezien. ,Het zegt veel over de manier waarop we in Utrecht met elkaar omgaan.”

https://www.ad.nl/utrecht/gehakballegie-jochie-dakhoas-deze-25-zijn-in-de-race-voor-ultieme-utregse-woord~a25c144f/

kwam dit nog tegen.

10 likes

2-3 keer per jaar, want woon 700km verderop. Maar dan wel meteen voor meerdere dagen. Toen ik dichterbij woonde was het meestal 1x per 2 maanden, en dan meestal alleen eten, dus overall zie ik ze nu meer

1 like

En vind jij het vervelend als je (hypothetische) partner je ‘meisje’ (of ‘meis’ of ‘meissie’) noemt?

• Ik vind het wel leuk/lief
  • Neutraal
  • Ik vind het niet leuk
  • Anders

0 stemmers

Zou dat van een romantische partner niet leuk vinden, mijn ouders zeggen dat vaak, dus zou het vrij ongemakkelijk vinden als mijn partner dat ook zou doen

1 like

Ik mis de tijd dat het nog gewoon swaffelen was

9 likes

Moeder vaker, vader denk ik 16 x

1 like