Stel je persoonlijke vraag #40

Alles heeft zo zijn gevolgen. Dus ik ben er niet van overtuigd dat baby Putin omleggen per se een goede keuze is.

28 likes

Nee, want er komt altijd wel weer nieuwe, onbekende en misschien wel veel ergere ellende voor in de plek. Hoe erg het ook is, vreselijke gebeurtenissen hebben ook een functie in de samenleving waarin we een collectief ā€œdit nooit meerā€ ontwikkelen.

6 likes

Nee

Want het is niet alsof Hitler antisemitische heeft uitgevonden, het is niet alsof zonder hem dit absoluut nooit had plaatsgevonden.

Hij is geen vacuüm, hij is onderdeel van een veel groter probleem.

24 likes

Nee als ik iets van tekenfilms heb geleerd is dat je nooit iets moet veranderen in t verleden.

Wat ga je dan ook doen hitler veranderen. En dan kom je terug in t heden met ā€œIk heb hitler tegengehoudenā€ en dat iemand dan reageerd met " Wie? "

7 likes

Hmm, ik denk dat ik eerder Himmler en Goebbels zou omleggen. Gezien zij voor de concentratiekampen en propaganda zorgden. :thinking:
Maar ja er bestaat ook zoiets als de butterfly effect

4 likes

Ik keek hier gisteren toevallig een documentaire over op Canvas (moest je het nog niet weten, ik ben een superieure Belg) waarbij een Poolse Jood werd geĆÆnterviewd en even beschreef hoe er ook in de jaren 50 nog geplande aanvallen tegen hen waren terwijl het kinderen in een weeshuis waren. Mensen willen vaak echt niet toegeven dat antisemitisme niet gestopt is na WO2.

5 likes

image

Maar ligt eraan. Als ik van tevoren weet dat de wereld er daadwerkelijk beter van zou worden ja, direct. Als ik dat niet zou weten of als ik zou weten dat de wereld er slechter van zou worden omdat er nog iemand afschuwelijkers voor in de plaats opstaat, nee.

9 likes

Wat een mooie opties heb je gemaakt :rofl:

Nee want dan zul je zien dat ik daar de hele tijd aan moet denken en dan lijkt het leven me niet meer leuk. Oeps dit is meer een pragmatische dan een ethische overweging.

1 like

Nee want ik heb die aflevering gezien.

Hoezo stemmen hier ongeveer even veel mensen ja als de poll met geblinddoekt een hap poep of pindakaas eten voor 100k??

Over deze poll heb ik het:

maar 50% kans op poep is toch veel minder erg dan dat iemand sterft?

5 likes

Ik denk dat we op het forum met een extreem geval van communisme zitten, kameraad.

6 likes

https://www.instagram.com/reel/CltW5FFgSKU/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Zou jij proberen om Pilk (pepsi en melk) te drinken?

• Ja, lijkt me wel lekker
  • Ja, omdat ik altijd gekke combi’s wil proeven
  • Misschien
  • Nee, wtf? Zelfs Lindsay Lohan kan me niet overhalen
  • Nee, ik drink geen melk
  • Al geprobeerd en…

0 stemmers

2 likes

Oh ik heb dit als kind wel eens geprobeerd, het is echt heel ranzig

1 like

Nee, om wat er door anderen al gezegd werd: Hitler was niet de enige factor, de tijd was er ook naar.

Las een tijdje terug een boek dat hierover gaat: Making History van Stephen Fry. Daar wordt babyhitler niet vermoord, maar zijn vader onvruchtbaar gemaakt. Vermakelijk boek wel!

5 likes

Gebruik je bruine mascara?

• Altijd als ik mascara draag
  • Regelmatig
  • Eens in de zoveel tijd
  • Nooit

0 stemmers

1 like

Maar die poep zou mij persoonlijk raken en het overlijden van een willekeurig persoon ergens op aarde niet (en wat iemand hier al zei er sterven elke minuut sowieso X aantal mensen) dus ondanks de cru-heid snap ik dit verschil wel.

5 likes

Nee, ik drink geen pepsi. Ranzig.

8 likes

Nee ik haat pepsi

3 likes

Ik zei niks over de melk. Melk is prima. Maar geen pepsi.

Sprite met melk schijnt wel heel lekker te zijn. En ik hou echt van sprite dus dat wil ik wel eens proberen. En sommige doen en dan nog een soort siroop door met ijsblokjes.

3 likes