Stel je persoonlijke vraag #40

Wat is jouw geloofsovertuiging? Ben opeens benieuwd omdat het hier niet zo vaak over religie gaat volgens mij.

• Atheïst
  • Agnost
  • Protestant
  • Katholiek
  • Jehova’s getuige
  • Moslim
  • Jood
  • Boeddhist
  • Hindoe
  • Anders, namelijk

0 stemmers

3 likes

Ja en maak van tevoren een playlist

4 likes

Maar ik ben wel gedoopt, heb communie gedaan en zelfs vormsel dus eigenlijk katholiek denk ik :woman_shrugging:t3: maar ik geloof zelf niet. Moest van familie :joy:

6 likes

Iets tussen: ik geloof er geen fuck van en maar het voelt alsof er iets is in?

4 likes

Dat telt dan als agnost toch? Zo zie ik tenminste elke vorm van twijfel dus misschien zit ik er naast. Ik heb iets van “weet niet” dus heb op agnost gestemd

3 likes

Zijn er mensen waarmee jij veel omgaat die tot een van deze religies behoren?

• Nee ga met niemand om/geen idee waar zij in gelov
  • Ja katholiek
  • Ja protestant
  • Ja jehova’s
  • Ja moslim
  • Ja jood
  • Ja atheist
  • Ja agnost
  • Ja hindoe
  • Ja boeddhist
  • Ja andere religie

0 stemmers

2 likes

Haha vind het zo grappig allemaal te lezen. Koude billen en neus herken ik heeeel erg. Bovenbenen weet ik niet? Mijn billen zijn dan ijskoud (heb best dikke kontkleppen) dus misschien dat de warmte niet goed doorstroomt. En GEEN brag maar borsten worden toch nooit koud? Die heb ik nooit koud.

Heb jij wel eens last van koude borsten? Dus dan je borsten echt koud aanvoelen (ik weiger boobies gatverdamme grow up typen)

• Nee nooit
  • Ja regelmatig
  • Af en toe
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Wel mn tepels die doen soms zon zeer met dit weer

8 likes

Maar borsten zijn toch meestal in de winter goed bepakt? Beha of een hemd, shirt, vest/trui en dan nog een jas eroverheen als je naar buiten gaat. Volgens mij is dat het lichaamsdeel dat redelijk warmpjes bij zit in de winter.

3 likes

Ik mis de optie dat ik er nog niet helemaal uit ben haha

3 likes

Voor de gelovigen, hebben/hadden jouw ouders dezelfde religie ?

• Ben niet gelovig (atheïst/agnost)
  • Ja, moslim
  • Ja, christen
  • Ja, Buddhist
  • Ja, hindu
  • Ja, nog iets anders
  • nee, zij zijn niet gelovig maar ik wel
  • nee, we hebben een andere religie

0 stemmers

Ben je bekeerd voor de liefde?

• Nee ik ben niet gelovig
  • Nee ik was al gelovig
  • Ja

0 stemmers

1 like

Nee

Hahaha hoe vergeet ik deze optie

Ach je snapt de bedoeling van mijn poll toch? :sweat_smile:

2 likes

Aangepast!

Mijn geloofsverhaal:

Ik ben zelf opgeroeid als christen en ben nog steeds ben ook lid van de kerk, (gkv) Ik ben als kind gedoopt en heb vorig jaar belijdenis gedaan. Maar ik ben niet zo iemand die vindt dat je elke week in de kerk moet zitten. Ik vindt dat je je geloof op veel manieren kan uitvoeren bijv. thuis door te bidden, bijbel te lezen etc.

Als ik nieuwe mensen ontmoet zijn ze vaak ook verbaasd als ik zeg dat ik christen ben. Als ik oh dat had ik niet verwacht van jou. Ik weet niet precies hoe dat komt, ik heb het idee dat heel veel mensen gelijk een oordeel hebben als je zegt dat je christen bent of een ander geloof hebt. Als in oh maar dan mag je dit, dit en dit niet. Dat is een van de redenen dat ik er ook niet snel een gesprek over begin het moet toevallig te sprake komen.

Veel mensen in mijn omgeving zijn ook christelijk, maar niet iedereen zoals mijn vriend niet. En dat vindt ik soms best lastig, naar mijn idee staat hij er wel open voor maar vindt allemaal nog best spannend en lastig wat hij bijv, kan verwachten van een kerkdienst. Dit kan ik best begrijpen, als je nooit in aanraking hiermee geweest ben.

Tot zover mijn spreekbeurt.

10 likes

Vóór de liefde, nee. Wel deels door de liefde, denk ik. Na 6.5 jaar samen zijn met mijn moslim vriend, een islamitische stiefvader hebben gekregen, een hoop vriendinnen die bekeerden, toch maar gaan inlezen en kennis opdoen en langzamerhand ernaar gaan handelen.

Heb me jaren ingelezen, maar toen ik afgelopen ramadan mee ging vasten en leren bidden en ik toen een dua (smeekbede) deed voor een woning… en ik de week daarop opeens 1e werd voor een loting woning met 2500 reacties, dat was voor mij zeg maar ‘de druppel’.

Maar wellicht als ik mijn vriend/man niet ontmoet had dat alles heel anders was gelopen, dat wel!

22 likes

Nee want de poll is alleen voor gelovigen !!

3 likes

Mijn ouders zijn christen/katholiek. Ik ben afvallig

@Zemraluani uitsluiting!!!1

3 likes

na het sporten heb ik dit vaak! (en dan niet direct erna maar als ik dan een uur later ga douchen dan zijn de borsten koud)

2 likes