Stel je persoonlijke vraag #40

Heb jij wel eens iemand gereanimeerd?

• Ja, eenmaal
  • Ja, meermaals
  • Nee, nog nooit

0 stemmers

Kende je die persoon/personen?

• Ja, het was een vriend/familielid
  • Ja, het was een cliënt/werkrelatie
  • Ja, ik kende die persoon op een andere manier
  • Nee, het was een onbekende
  • Het waren meerdere mensen, zowel bekenden als onbekenden
  • Ik heb nog nooit iemand gereanimeerd

0 stemmers

Zou jij weten hoe je moet reanimeren?

• Ja, ik weet zeker dat ik dat kan
  • Ik denk dat ik het zou kunnen
  • Ik zou niet weten of ik het zou kunnen
  • Ik denk dat ik het niet zou kunnen
  • Nee, ik weet zeker dat ik dat niet kan

0 stemmers

1 like

Mijn moeder heeft laatst iemand gereanimeerd en werd door 112 begeleid met de reanimatie tot dat de ambulance er was. Ze wist niet hoe en wat precies en vond het achteraf heel fijn dat er via de telefoon werd verteld wat ze moest doen.

24 likes

Ik heb het geleerd, maar twijfel heel erg of ik het, als het er op aan komt, ook kan :no_mouth:

7 likes

Wauw, wat knap dat ze het op die manier wel gedaan heeft! En idd fijn dat die begeleiding er dan is. Lijkt me een enorme impact hebben. Kijkt je moeder er oké op terug?

2 likes

Ja same here. Ik kan me ook voorstellen dat ik het op een moment dat het echt nodig is, juist even niet meer goed weet ofzo. Denk dat je dat ook moeilijk kunt inschatten als je het nog nooit meegemaakt hebt…

3 likes

Ja ze kijk er met een goed gevoel op terug. Ze heeft er achteraf geen last van gehad.

2 likes

Hoorde laatste wel een goede tip om het tempo van hartmassage te bepalen.
Op het ritme van staying alive van the Bee Gees

1 like

Wat is je favoriete Scrooge film?

0 stemmers

4 likes

The muppet show versie

10 likes
11 likes

Ja wilde ik ook net zeggen! Muppets :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Klopt inderdaad, dit deden ze bij mijn ook. Ik heb mijn vader gereanimeerd. Dat was inderdaad wel heel fijn, want anders had ik ook geen idee gehad wat ik moest doen. Ik wil ooit nog wel graag een reanimatie-cursus doen om beter voorbereid te zijn, mocht het ooit nog nodig zijn, maar op dit moment nog niet.

10 likes

Meer mensen blijkbaar haha, heb hem erbij gezet!

3 likes

Dat geven ze wel als advies maar eerlijk gezegd lukt dat tijdens de reanimatie niet.

1 like

Ik ken iemand die dit wel in z’n hoofd heeft gezongen, maar ik weet niet helemaal zeker of het hem echt geholpen heeft. Hij heeft nu wel oprecht een trauma aan dat nummer omdat dat zo erg aan die gebeurtenis verbonden is geraakt.

4 likes

Dat ik het ooit leerde met een pop wist ik dit ook nog niet, maar het kan wel een idee geven hoe snel het eigenlijk moet. Proberen om dat tempo te halen is het beste wat je op dat moment kan doen lijkt mij?

1 like

Handig, maar ook… uitgerekend dat liedje?

2 likes

I Will Survive mag ook. :smirk:

6 likes

Met Barbie als Scrooge :sparkling_heart:

7 likes

Ik kan bij reanimeren en staying alive alleen maar hieraan denken

2 likes