Stel je persoonlijke vraag #40

11 likes

JA deze! Mijn hart brak altijd als dat kind van Mickey opeens dood was maar mijn kinderbrein begreep niet echt wat er gebeurde. Willy de reus was er ook bij toch?

6 likes

Ik wist niet eens dat Mickey Mouse kinderen had eigenlijk

15 likes

Afhankelijk van het soort schaats; op ijshockeyschaatsen wel, op Noren niet

5 likes

Heb jij het gevoel dat je vaker ziek bent in de kerstvakantie dan in de rest van het jaar?

• Nee ik merk geen verschil
  • Ja
  • Hmm ik weet het niet

0 stemmers

Ik zat er net aan de te denken en vooral vroeger was ik exact tijdens kerst vaak echt ziek. Al 2 keer gehad dat ik niet eens aan het kerstdiner kon en alleen maar aan het overgeven was.

1 like

Kerstvakantie, wat is dat?

30 likes

Ben jij wel eens een spookrijder tegen gekomen op de weg?

• Ja, één keer
  • Ja, meerdere keren
  • Nee
  • Ik was zelf de spookrijder

0 stemmers

Ja maar ik werk in het onderwijs dus ziek worden in de vakantie gebeurt me sowieso vaak.

3 likes

Ja dit was echt zooooooo eng. Dacht echt dat ik dood zou gaan. Reed op de linkerbaan op de snelweg en hij reed op ‘mijn’ baan en zag hem op me afkomen. Ben toen een baan naar rechts gegaan. Ik weet verder alleen nog dat ik heel hard heb gegild want mijn hele stem was weg, maar verder is alles een waas.

4 likes

Tijdens mijn rijexamen was ik de spookrijder :clown_face:

17 likes

Same ik was zo gestrest dat ik bijna de afrit van de snelweg op wilde rijden (tegengestelde richting dus). Trauma’s.

2 likes

Haha ik verbaas me altijd dat mensen die niet in het onderwijs werken het hebben over kerstvakantie. Klinkt als ultieme luxe, heerlijk. En ja ik ben jaloers. Heb wel een tweedaagse werkweek tussen kerst en oud en nieuw gepland :sunglasses:

4 likes

Maar hoezo is dat luxe? Je kiest er toch zelf voor wat je met je vrije dagen doet, of je die nou in de zomer opneemt of rond de kerst

(tenzij je in de zorg werkt)

40 likes

Mc donalds :disappointed_relieved::disappointed_relieved: stiekem in de auto eet ik dat en dan voel ik me daarna heel slecht

3 likes

Zeker waar maar ik hoor ook vaak van ‘verplichte’ kerstvakantie die nog bovenop je normale dagen komen. Daar refereer ik het meer aan. Als je gewoon je vakantiedagen gebruikt vind ik het wat anders ja.

Maar ik heb sowieso maar weinig vakantiedagen dus ik kan echt niet zomaar een week inzetten om te niksen als ik de rest van het jaar nog een keertje op vakantie wil :grimacing:

2 likes

Ik mag niet eens verlof aanvragen met kerst of nieuwjaar

7 likes

Ja ik ken ook veel mensen die werken bij een bedrijf dat dan verplicht 2 weken dichtgaat, maar dat gaat dan wel van hun vrije dagen af. Dat lijkt me ook kut, dan moet je gewoon verplicht vrij nemen terwijl je misschien wel gewoon wil werken

15 likes

Volgend jaar heb ik het weer heel goed met vrijdagen standaard vrij en kerst/nieuwjaar dat dan op maandag en dinsdag valt :heart_eyes:.

Vind kerst ook niet boeiend genoeg om vrij te nemen, beperkt aantal vakantiedagen en dan gun ik het liever anderen maar ik ken ook meer mensen die dan wel gewoon moeten werken dan mensen die vakantie hebben (en inderdaad niet in het onderwijs werken).

5 likes

Dan ken ik de verkeerde mensen haha, veel mensen met de luxe van 30+ vakantiedagen maar dan wel vrij ‘moeten’ met kerst of het gaat er niet af.

Maar blijkbaar is dat niet zo normaal dus, excuses.

1 like

Ik werk nu voor een uitzendbureau. Maar vfm zijn wij 2 weken vrij zonder daarvoor uren in te leveren.

4 likes