Stel je persoonlijke vraag #40

Koop jij vaak wat bij de bijenkorf?

• Nooit
  • Regelmatig
  • Af en toe
  • Zelden

0 stemmers

Ik koop in het algemeen bijna nooit wat, maar als ik iets koop is het meestal bij de Bijenkorf. Ze hebben daar mijn favo merken (Sandro / Maje / Ba&sh).

7 likes

Maar blijkbaar krijgen de medewerkers daar alleen 1 kerstbal als kerstpakket cadeau, echt i cant :cry: :joy: of ik moet het verkeerd hebben gelezen.

7 likes

Volgens bij krijgt het personeel ook een kerstbonus, een bepaald percentage van het jaarloon. Alsnog is zo’n kerstbal een beetje mwah, maar het is dus niet zo heeel karig als dat t nu lijkt.

3 likes

Bijenkorf is toch wel karig, iig qua lonen? Personeel is al vrij lang in discussie hierover. Scheen jarenlang niet verhoogd te zijn

2 likes

Idd en een kerstpakket is niet verplicht

3 likes

Ik vind een bedrijf dat goed verdient aan kapot dure merken en die dan alleen een kerstbal geven gewoon facking zielig. Of het nou verplicht is of niet bedank je personeel gewoon een beetje leuk. Het zijn mensen geen robots.

48 likes

Nee daar heb je gelijk in. Zelfs de goedkope winkels kunnen veel winst maken en grotere pakketten geven.

Haha dit idd, ik denk ook juist dat heel veel kleine dingen die laten zien dat je personeel gewaardeerd wordt zoveel meer opleveren dan kosten.

En denk in deze tijden waar personeel schaars is het ook niet heel handig is om zo schraal met je mensen om te gaan.

6 likes

Boeit me eigk geen drol wat ze verdienen. Het gaat me erom dat ik dat kerstpakket te min vind.

2 likes

Wat zou je liever hebben?

• 1 klein ding (zoals bijvoorbeeld die kerstbal)
  • Helemaal geen kerstpakket

0 stemmers

(Het liefst waarschijnlijk natuurlijk een normaal kerstpakket, maar helaas is dat bij veel bedrijven teveel gevraagd)

Ik kreeg vorig jaar fa deo en douche. Die vieze die je als tiener wel eens gebruikte. En nog een cadeaukaart van 7.50 dacht ik. Maar iedereen was pissig om die fa deo en douche. Geef dan gewoon kerstkransjes of niks. Plus het mega onderscheid tussen scholieren en “fulltimers” was ook te groot. Gelukkig weg daar. Had dit jaar niks verwacht maar kon iets uitzoeken. Heb een spel gekozen. Hoorde van collegas dat zij het aanbod minder vonden tov vorig jaar. Maar op zich zat er voor iedereen wel wat tussen denk ik.

2 likes

Ben jij mooier/knapper/leuker op foto’s of in het echt? Ik bedoel foto’s die niet op een extreme manier bewerkt zijn met filters o.i.d.

• Op de foto
  • In het echt
  • (Bijna) geen verschil

0 stemmers

Rauwe broccoli

• Lekker man
  • Mwah
  • Iew vies
  • Nooit gehad maar ga t misschien eens proeven
  • Nooit gehad en iew vies

0 stemmers

4 likes

Ja, want toen sloten ze de kleine vestigingen weer en gingen ze zich op het luxere segment richten. Maarja, dat is ook maar een beperkt publiek. Ik kocht vroeger echt veel meer bij de Bijenkorf, toen ze minder hele dure merken hadden (en de opruiming veel beter was).

Mag hopen dat ik in het echt knapper ben

12 likes

In mijn studietijd heb ik bij de Bijenkorf gewerkt en destijds kregen we volgens mij een Bijenkorf cadeaukaart als kerstpakket. Op je verjaardag kreeg je altijd een samengesteld pakketje en die waren echt top. Meerdere parfums, make-up en toilettasjes en tools, dat was echt heel royaal.

4 likes

CAO van de Bijenkorf staat gewoon online.

1 like

Jaaa en met sinterklaas een dobbelspel met allemaal luxe producten uit de winkel en cadeaubonnen. Was echt een hele happening altijd!

6 likes

Ohja! Dat was ik alweer vergeten maar dat waren ook goede cadeaus inderdaad.

2 likes