Stel je persoonlijke vraag #40

Haha ik had het daar vanmiddag met iemand over en zij zei dat ze altijd in een klein dorpje een lot kocht en niet in de stad om die reden.

4 likes

Ja, dat gevoel heb ik wel. :joy: Om deze reden zoek ik ook ander werk atm.

Ik vond thuiswerken heeerlijk, maar vind eens per twee weken naar locatie wel heel weinig. Niet alleen feeling met de wereld maar ook met je baan verlies je dan, vond ik iig in coronatijd. Ik heb sinds 2 maanden een baan waarbij ik niet meer thuis kan werken en merk wel dat ik echt minder energie over heb naast werk. Ik mis het wel!

3 likes

Ik werk 100% thuis en ik ben niet de feeling met de wereld kwijt, vind ik zelf. Ligt er denk ik helemaal aan hoe je leven er buiten werk uitziet?

5 likes

Ik ben meer soms helemaal klaar met Teams. Ik heb morgen toevallig een kantoordag, alleen dan zit ik alsnog een aantal uur weer te teams-en :sob:

1 like

Ik heb 1x in de maand een ochtend met mijn team en voor de rest zie ik wel wanneer ik op kantoor moet zijn. Kan ook voor een overleg gaan en dan terug naar huis want weinig werkplekken op kantoor of weer een online vergadering. Dus komt best voor dat minder dan eens de twee weken is. Maar heb niet het gevoel dat ik feeling met mijn baan verlies. Online vergaderingen zijn wel anders dan zo live dus dat wil ik wel vaker gaan doen maar zo werken in jogingbroek en onder een dekentje vind ik toch ook wel heerlijk.

6 likes

Vind het wel meevallen. Zo lang ik het maar zelf kan bepalen, wanneer ik naar kantoor ga en wanneer niet. In coronatijd was een dik jaar alleen maar thuis en dat vond ik wel stom. Hoewel ik er wel veeeeel meer vrije tijd door had vanwege lange reistijd.

2 likes

Ik heb juist meer feeling denk ik? Kan op thuiswerkdagen veel makkelijker even buiten de deur tussendoor, werk soms ook ‘thuis’ bij vrienden, ga tussendoor sporten of lunchen.

Edit: 100% thuis zou ik ook niet willen, maar 50/50 is wel echt perfect

9 likes

Ik merk wel dat ik op kantoor veel beter op de hoogte ben/blijf van alles. Je hoort veel meer vragen/opmerkingen enz van je collega’s.
Ik ga meestal 2/3 dagen naar kantoor en 2/3 dagen thuis. Deze week toevallig 3x thuis en 1x kantoor en mn collega zei gelijk oh dat is niks voor jou zo weinig op kantoor haha

7 likes

Ja dat is ook mijn ideale verdeling! Ik heb vandaag weer een dag thuisgewerkt, maar had achteraf echt veel beter naar kantoor kunnen fietsen. Merk als ik teveel thuis zit ik helemaal verpieter.

Nee, wil ik niet.
Kan wel en mag wel, maar ik vind het veel fijner om gewoon elke dag dat ik werk naar kantoor te gaan en aan het einde van de dag weer naar huis.

5 likes

Ja dat merk ik ook! Ik werk nu pas twee weken op kantoor hoor dus ik wil echt niet zielig doen of zo, maar normaal ging ik overdag even naar de slager, naar de bakker, naar de kapper, naar lokale winkeltjes hier in de buurt. Wandelen, koffie doen ergens. Ik had mn vaste pakketpunt, altijd ff kletsen. Niet allemaal tijdens werktijd hoor maar gewoon overdag. Nu zit ik letterlijk van 9 tot half 6 op dezelfde bureaustoel.

9 likes

Ik werk meestal in de ochtend thuis en dan na de lunch (en de hond uitlaten) ga ik naar kantoor. Het is 10 minuten fietsen. Thuis doe ik meer gefocust werk en dan in de middag meetings ed. Echt best of both worlds, zou nooit meer ander willen. Ook voor de hond wel zo fijn.

17 likes

Ben wel benieuwd hoe ze reageerden bij de kapper en of je je geld terug gehad hebt. Hoop het enorm, echt bizar hoe het verknipt is.

6 likes

:smile: ja tegen de kou, een oude beproefde methode om de wind tegen te houden. @Schaakmat

6 likes

Nee, wil ik niet

1 like

Dit is voor mij de grootste reden om naar kantoor te gaan. Merk dat die dagen zo goed zijn voor mijn werk (heb een functie waarin ik veel met mensen moet praten en onderling verbinden) omdat ik dan de nieuwtjes hoor, even bij kan kletsen met wat random collega’s op andere afdelingen
 vandaag ook weer een goede roddel gehoord die ik anders noooit te weten was gekomen haha

10 likes

Ik heb m’n verhaal gedaan en de eigenaresse zei dat ze wel snapte wat ik bedoelde. Ze heeft het iets bijgeknipt waardoor er minder happen in zitten. Lengte aan de voorkant is ook nog goed. Het is nog steeds niet hoe ik het zou willen maar het kan er niet meer aangeplakt.

Was niet zo assertief als ik zou willen. Ik ben moe en verdrietig (om andere dingen) en had er geen energie meer voor. Ik draag het nu gewoon met een speld zodat het minder opvalt. Deze speld, aanrader:

Ik vind het heel lief hoe jullie hebben meegedacht en advies hebben gegeven. Bedankt :relaxed:

69 likes

Hahaha ja roddels enz hoor je ook veel sneller op kantoor. Hoewel het voordeel aan bellen tijdens thuiswerken natuurlijk is dat je ongegeneerd kunt praten omdat verder niemand het hoort haha

En ik hoorde bijv vorige week op kantoor dat een bedrijf wat veel opdrachten van ons krijgt failliet is geweest. Echt al minimaal een half jaar geleden. Maar toen werkte ik vaker thuis, dus ik wist dat niet eerder. Ze hebben destijds ook een doorstart gemaakt, dus daar aan heb ik ook nooit wat gemerkt

1 like

Ik krijg nog steeds de kantoorroddels van m’n vorige werk te horen (ben nog niet lang weg). Maar dat liep bij ons tijdens corona ook gewoon door :joy::joy: was echt de manier om digitale pauzetjes te houden en even af te schakelen :tipping_hand_woman:

2 likes