Stel je persoonlijke vraag #40

Ik heb juist meer feeling denk ik? Kan op thuiswerkdagen veel makkelijker even buiten de deur tussendoor, werk soms ook ‘thuis’ bij vrienden, ga tussendoor sporten of lunchen.

Edit: 100% thuis zou ik ook niet willen, maar 50/50 is wel echt perfect

9 likes

Ik merk wel dat ik op kantoor veel beter op de hoogte ben/blijf van alles. Je hoort veel meer vragen/opmerkingen enz van je collega’s.
Ik ga meestal 2/3 dagen naar kantoor en 2/3 dagen thuis. Deze week toevallig 3x thuis en 1x kantoor en mn collega zei gelijk oh dat is niks voor jou zo weinig op kantoor haha

7 likes

Ja dat is ook mijn ideale verdeling! Ik heb vandaag weer een dag thuisgewerkt, maar had achteraf echt veel beter naar kantoor kunnen fietsen. Merk als ik teveel thuis zit ik helemaal verpieter.

Nee, wil ik niet.
Kan wel en mag wel, maar ik vind het veel fijner om gewoon elke dag dat ik werk naar kantoor te gaan en aan het einde van de dag weer naar huis.

5 likes

Ja dat merk ik ook! Ik werk nu pas twee weken op kantoor hoor dus ik wil echt niet zielig doen of zo, maar normaal ging ik overdag even naar de slager, naar de bakker, naar de kapper, naar lokale winkeltjes hier in de buurt. Wandelen, koffie doen ergens. Ik had mn vaste pakketpunt, altijd ff kletsen. Niet allemaal tijdens werktijd hoor maar gewoon overdag. Nu zit ik letterlijk van 9 tot half 6 op dezelfde bureaustoel.

9 likes

Ik werk meestal in de ochtend thuis en dan na de lunch (en de hond uitlaten) ga ik naar kantoor. Het is 10 minuten fietsen. Thuis doe ik meer gefocust werk en dan in de middag meetings ed. Echt best of both worlds, zou nooit meer ander willen. Ook voor de hond wel zo fijn.

17 likes

Ben wel benieuwd hoe ze reageerden bij de kapper en of je je geld terug gehad hebt. Hoop het enorm, echt bizar hoe het verknipt is.

6 likes

:smile: ja tegen de kou, een oude beproefde methode om de wind tegen te houden. @Schaakmat

6 likes

Nee, wil ik niet

1 like

Dit is voor mij de grootste reden om naar kantoor te gaan. Merk dat die dagen zo goed zijn voor mijn werk (heb een functie waarin ik veel met mensen moet praten en onderling verbinden) omdat ik dan de nieuwtjes hoor, even bij kan kletsen met wat random collega’s op andere afdelingen… vandaag ook weer een goede roddel gehoord die ik anders noooit te weten was gekomen haha

10 likes

Ik heb m’n verhaal gedaan en de eigenaresse zei dat ze wel snapte wat ik bedoelde. Ze heeft het iets bijgeknipt waardoor er minder happen in zitten. Lengte aan de voorkant is ook nog goed. Het is nog steeds niet hoe ik het zou willen maar het kan er niet meer aangeplakt.

Was niet zo assertief als ik zou willen. Ik ben moe en verdrietig (om andere dingen) en had er geen energie meer voor. Ik draag het nu gewoon met een speld zodat het minder opvalt. Deze speld, aanrader:

Ik vind het heel lief hoe jullie hebben meegedacht en advies hebben gegeven. Bedankt :relaxed:

69 likes

Hahaha ja roddels enz hoor je ook veel sneller op kantoor. Hoewel het voordeel aan bellen tijdens thuiswerken natuurlijk is dat je ongegeneerd kunt praten omdat verder niemand het hoort haha

En ik hoorde bijv vorige week op kantoor dat een bedrijf wat veel opdrachten van ons krijgt failliet is geweest. Echt al minimaal een half jaar geleden. Maar toen werkte ik vaker thuis, dus ik wist dat niet eerder. Ze hebben destijds ook een doorstart gemaakt, dus daar aan heb ik ook nooit wat gemerkt

1 like

Ik krijg nog steeds de kantoorroddels van m’n vorige werk te horen (ben nog niet lang weg). Maar dat liep bij ons tijdens corona ook gewoon door :joy::joy: was echt de manier om digitale pauzetjes te houden en even af te schakelen :tipping_hand_woman:

2 likes

Haha ja ik ben dus ook echt jaloers op mensen die kunnen thuiswerken. Heerlijk lijkt me dat zeg. Lekker vanuit je pyjama en huishoudelijke dingen blijven doen. Geen reistijd. Die vriendin voelt zich dus soms wel wereldvreemd worden, puur omdat je zo veel uren spendeert binnen die vier muren thuis. Dat kan ik me voorstellen.
In m’n vrije tijd ben ik eigenlijk altijd onder de mensen (vrienden/vriendinnen/familie) dus je hebt je werk zeker niet nodig voor de buitenwereld, maar als ik dag in en dag uit geen “ritme” zou hebben en alles vanuit thuis zou doen, zou ik ook bang zijn losgeraakt van het dagelijks leven te raken. Ik denk dus dat het verschil dan bij het dagelijkse leven zit, ofzo? De ervaringen verschillen daarin lees ik!
Thanks voor alle reacties haha.
Echt wel een ding waar ik bij een eventuele volgende baan naar ga vragen hoor, de optie thuiswerken. Brengt veel goeds met zich mee (tijd en energie :crazy_face:)

2 likes

Oh klinkt heel chill inderdaad. Helemaal niet bij stilgestaan, maar kan me voorstellen dat huisdieren ook wel blij zijn met het thuiswerken? :kissing_smiling_eyes:

Edit; Haha een vraagteken… wie gaat het aan ze vragen

6 likes

De kerststal in mijn klas is om mee te spelen en zelf een verhaal bij te schrijven. Ze zien maar wat ze met jezus en de koningen doen :joy:

4 likes

@Boommm Hier had ze gepost hoe het was gegaan :blush:

2 likes

Haha deze hond heeft geen woorden nodig om zijn enthousiasme hierover duidelijk te maken hoor :laughing:

2 likes

Ik hou ook een ‘gewoon’ ritme aan. De wekker gaat, we staan op, kleden aan etc. Kind moet naar school dus geen risico dat ik alle dagen in pyjama blijf hangen. Tegen de tijd dat ik achter mijn computer ga zitten ben ik meestal al buiten geweest, heb ik al mensen gesproken en soms even snel een boodschap gedaan. Tijdens de lunchpauze ga ik vaak even sporten. Mijn vriend werkt ook bijna fulltime thuis, dus ik zit ook niet eenzaam te verpieteren. Denk dat dit soort dingen een groot verschil maken. Ik zou juist nooit weer fulltime naar kantoor willen, bij mijn werkgever werkt ongeveer 50% van de mensen volledig thuis, de rest komt een of twee dagen per week naar kantoor (hangt er ook vanaf waar je woont, in mijn geval is het simpelweg niet mogelijk vanwege de enorme afstand).

Edit lees nu de opmerking van @anon50301661 en voor ons geldt hetzelfde. Allebei thuis maar ieder in een eigen werkkamer, en een internationale werkomgeving met overleggen op tijden buiten kantooruren. Heel fijn om zelf je tijd flexibel(er) in te kunnen delen.

3 likes

Ik werk deels vanuit huis. Maar heb ook dagen dat ik alleen in de auto zit onderweg naar cliënten en bij cliënten thuis of op hun werk ben. Een hele dag op 1 locatie vind ik nu ook niet meer zo fijn klinken.

1 like