Ik kan/wil meer dan de helft niet eten omdat ik vegan ben. Geef het de afgelopen vier jaar integraal aan een vriend die zzp’er is.
Ik ben ook niet blij met zo’n pakket hoor, het zijn vaak net snacks die je zelf niet koopt en ze zijn ook niet zo luxe dat je ze zelf niet kan betalen? Sowieso zitten er vaak achterhaalde ideeen achter van wat luxe eten zou zijn, zoals een potje houdbare pesto (was misschien in de jaren '60 bijzonder maar nu niet meer – bovendien vers veel lekkerder). Ik zou dan blijer zijn met verse groente en fruit want dat is meer waard, of echt luxe/dure producten zoals wijn of pate (maar snap ook wel weer dat dat er niet in zit, want ze moeten natuurlijk op safe spelen en het pakket geschikt maken voor iedereen - maar dan wordt het dus zo’n nietszeggend pakket met veilige maar saaie producten)
TLDR: geld of een voucher is beter zodat iedereen dat kan uitgeven aan producten die hij/zij echt wil (of doneren)
Mijn vriend krijgt vaak een pakket waarvan de helft prima is en de helft niet. Je kunt hier bij de kerk doneren zodat het naar mensen gaat die het nodig hebben dus dat doen we vaak.
Je had bij Iedereen Beroemd zon item dat de fotograaf van die huizen aan ging bellen bij die mensen, en ze waren zelf allemaal 100% blij met hun huis, echt grappig
Oh ik vat het niet als een aanval hoor, kan sowieso niet met dat domme nederlandse accent van jullie
In België mag je nog steeds doen wat je wilt hoor, ik zou niet weten waarom je anders zou willen tenzij je met een volledige verkavelingswijk zit. Er is wel een gigantische scheefgroei geweest door veel architecten die geen kwaliteit kunnen uitwerken en (zeker vroeger) mensen die gewoon alles zelf deden en dan nog veel dingen gaan aanpassen. De voorschriften hier zijn vaak voornamelijk beperkend tot de dakvorm en hoogte. De UBH zijn ook wel gedrochten hoor haha.
De discussie over belgische woonvormen is sowieso iets dat nooit zal liggen, Renaat Braem schreef in 68 al zijn vlammend essay ‘het lelijkste land ter wereld’ over de architectuurkwaliteit in België.
Anderzijds vind ik het wel grappig als nederlanders er iets van gaan zeggen terwijl jullie nooit een bouwstijl van significant hoge kwaliteit hebben gekend die jullie op de kaart hebben gezet zoals het Art Nouveau met Horta, Hankar en Van de Velde.
Die hebben amper tot geen internationale significantie
Een japanner heeft een pretpark gebouwd met allemaal nederlandse gebouwen.
Heb jij vandaag al benoemd dat het koud en/of glad is en/of dat er sneeuw ligt (of juist niet)?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dit is geen uitnodiging om je weerbericht alsnog te delen overigens.
Ik vind je erg aanvallend, verdedigend en denigrerend voor iemand die het niet als aanval opvat.
Ik denk dat het gewoon hartstocht is.
Een onverwacht Spaans accent in een Belg. Ik kan dat waarderen.
Oh ja eens hoor, heb je gelijk in. En nog eens met dat het dom klinkt ook, zowel boven als onder de rivieren/reservebelgië. Zeg dan alleen niet dat je het niet als aanval beschouwt als je daarna gaat verdedigen met schelden
Domme accent is wel schelden toch? Niet dramatisch schelden, het is geen teringtyfus accent, maar het denigrerend noemen was ook niet goed, dus wat is het dan wel?
Nee dat is geen schelden. Maar zo wordt er toch altijd gedaan? Lijkt mij dat het gewoon voor de grap is en dat er niemand boos is.
Ja en ik ga het nog meerdere keren benoemen.
Tell me you’re a Hagenees without telling me you’re a Hagenees.
Maar Vlaams is juist toch een accent van de Nederlandse taal? Whatever, ik vind beide lelijk.
Die bovendien door iedereen verder weg dan Spanje en Polen amper van elkaar onderscheiden kunnen worden zo verschillend zijn we nou ook weer niet haha
@Jumpsuit het is geen accent, maar gewoon Nederlandse taalvariant.
Niet geen zak maar ik werk niet super hard vind ik zelf
Ik niet voor wat ik doe maar wel voor wat ik betaald krijg