Stel je persoonlijke vraag #40

Ik vind je erg aanvallend, verdedigend en denigrerend voor iemand die het niet als aanval opvat.

3 likes

LOL, we zeggen hier wel ergere dingen tegen @Ainu over België. Iemand noemt een Nederlands accent dom en iemand is erg aanvallend en denigrerend. We moeten ook wel een beetje terug kunnen incasseren toch. Het is niet zo serieus :smile:

23 likes

Ik denk dat het gewoon hartstocht is.
Een onverwacht Spaans accent in een Belg. Ik kan dat waarderen.

9 likes

Oh ja eens hoor, heb je gelijk in. En nog eens met dat het dom klinkt ook, zowel boven als onder de rivieren/reservebelgië. Zeg dan alleen niet dat je het niet als aanval beschouwt als je daarna gaat verdedigen met schelden :joy:

1 like

Domme accent is wel schelden toch? Niet dramatisch schelden, het is geen teringtyfus accent, maar het denigrerend noemen was ook niet goed, dus wat is het dan wel?

1 like

Nee dat is geen schelden. Maar zo wordt er toch altijd gedaan? Lijkt mij dat het gewoon voor de grap is en dat er niemand boos is.

Ja en ik ga het nog meerdere keren benoemen.

3 likes

Tell me you’re a Hagenees without telling me you’re a Hagenees.

29 likes

Maar Vlaams is juist toch een accent van de Nederlandse taal? Whatever, ik vind beide lelijk.

1 like

Die bovendien door iedereen verder weg dan Spanje en Polen amper van elkaar onderscheiden kunnen worden :smile: zo verschillend zijn we nou ook weer niet haha

@Jumpsuit het is geen accent, maar gewoon Nederlandse taalvariant.

1 like

Heeft jouw werkgever een correct beeld van jouw inzet op het werk?

• Ja, ik werk hard en dat ziet diegene ook
  • Ja, ik doe geen zak en dat ziet diegene ook
  • Nee, ik werk heel hard maar dat wordt niet gezien
  • Nee, ik doe geen zak maar ze denken dat ik heel hard werk

0 stemmers

4 likes

Niet geen zak maar ik werk niet super hard vind ik zelf

19 likes

Receipts graag. Want ik weiger te geloven dat men ons in het buitenland over één kam scheert.

2 likes

Ja, dat vind ik in jouw geval ook wel inderdaad. Had de opties iets meer moeten nuanceren.

5 likes

Ik niet voor wat ik doe maar wel voor wat ik betaald krijg

5 likes

Deze kerst regel ik:

• Amuses/voorgerecht
  • Hoofdgerecht
  • Desserts
  • Drank
  • Borrelplank
  • Ontbijt
  • Brunch
  • Helemaal niks
  • Thuisbezorgd
  • Gourmet/pizzarette/fondue etc
  • Blush je bent …. vergeten

0 stemmers

Lokale Chinees doet goede zaken met ons elk jaar :joy:

3 likes

Wij nemen allemaal wat eten mee maar ik zou het geen voorgerecht, hoofdgerecht of dessert noemen.
Ik zou wel eens zo’n kerst willen hebben waar je heel lekker uitgebreid eet, maar niemand in mijn familie die zin heeft zich zo uit te sloven :smile:

1 like

Zal m’n schoonmoeder wel hulp aanbieden, maar ik vraag me af of ze het aanneemt haha.

1 like

vind jij het woord toxic te veel gebruikt/op te veel situaties toegepast?

• ja
  • nee
  • anders

0 stemmers

1 like