ik heb mijn huilbuien liever saignant
moet nederland reparaties betalen voor het slavernijverleden?
- ja, direct naar nabestaanden van tot slaaf gemaakten
- niet in de klassieke zin, wel geld naar iets anders (onderzoek, onderwijs, etc.)
- nee, niet nodig
0 stemmers
Heeft iemand je ooit voorgesteld betaald seks te hebben (dus dat jij geld krijgt)
- ja
- nee
0 stemmers
niet in de klassieke zin, wel geld naar iets anders (onderzoek, onderwijs, etc.)
maar wel met de kanttekening dat ik de nederlandse staat vooralsnog volledig incapabel acht wat dit betreft
Ja objectief verwarrend
Dit. Ik hoef zelf echt geen geld, maar ik zie een directe link tussen de achterstand in mijn familie en het slavernijverleden. Zolang Nederland (en dan bedoel ik de staat he, want allerlei nobodys denken dat die excuses persoonlijk zijn) niet serieus uitzoekt of die link bestaat, hoe groot die schadepost is Ʃn vooraf al aankondigt dat het daar echt niet aan gaat beginnen mag elke vorm van excuses met een fondsje voor de sier van mij uitblijven.
Edit: Die hele saga laat overigens haarfijn zien hoe weinig de gemiddelde Nederlander weet van het slavernijverleden. Lees echt de ene na de andere verbijsterend domme take.
Ik kijk iets op tv met John vd Heuvel ( Die zie je noooit)
Toen Peter r de vries werd vermoord werd John extra beveiligd. Ook werd er aangeraden dat zijn vrouw extra beveiligd zou moeten worden. Zijn vrouw is kleuterjuf en de school zag dit niet zo zitten. John vond dat onzin en is boos op de school dat zijn vrouw daar dus moest stoppen met werken.
Wat vind jij daarvan
- Ik begrijp die school heel goed
- Wat een onzin van die school
- Een andere optie
0 stemmers
Dit idd. Ik heb dan wel geen kind maar ik vond het heel logisch van die school. Het is niet zomaar een crimineel iemand die een beetje boos is op John ofzo. Het is een groep die over lijken gaat.
Ik begrijp ze beiden heel goed. Het is super zuur dat je na zoveel jaar niet gesteund wordt door de school (in iets wat ook nog eens buiten jouw schuld om gebeurt) en het is tegelijkertijd niet in balans om alle kinderen te onderwerpen aan maatregelen om ƩƩn leraar te beschermen.
Heb jij weleens op straat geschaatst?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik hoop het stiekem vanavond/vannacht voor het eerst mee te maken
Nou, niet vrijwillig
Maar donderdag avond en vrijdag ochtend voelde Bijv ook al wel als schaatsen
mensen met een vervelende stem verplicht op logopedie
- ja, ik heb zelf geen vervelende stem
- ja, ik heb zelf wel een vervelende stem
- nee, ik heb zelf geen vervelende stem
- nee, ik heb zelf wel een vervelende stem
- ik ben logopedist
0 stemmers
ik ben juist benieuwd of de logopedisten ja of nee zeggen
Mijn stem is in mijn hoofd wel oke, maar als ik het op audio terughoor twijfel ik er weleens aan
Ik ben als kind verder wel voor spraakproblemen bij een logopedist geweest. Ik denk niet dat ze er verder iets aan je stem kunnen veranderen.
Dat was in 1996 en toen was ook de Nederrijn en de Lek bevroren.
hmm mijn grootste persoonlijke aggressor is een aangedikte kinderlijke stem bij volwassenen, of knijpend hoog
ik heb een collega die praat alsof ze een knijper op haar neus heeft en ook nog eens heel langzaam. en dan vertelt ze ook nog saaie dingen. Als ik zoān stem zou hebben zou ik wel op logopedie willen.
Ik had ooit een training van 4 dagen en de stem van die trainerā¦ā¦ zo schel en ākrassendā, ging echt door merg en beenš„¹
Maar goed verplichte logopedie is overdreven. Ik ga met mijn stem die altijd een beetje hees klinkt wel regelmatig naar de logopedist.
Volgens mij wel deels hoor, gaat over stemgebruik en dat kun je denk ik wel trainen. Net zoals bij zingen (denk ik).
Maar ugh, logopedie, ik had toen ik jong was echt een hele scheve en kleine kaak oid en daardoor kon ik de helft van de letters niet uitspreken. Dus kreeg bij de kleuters al mān eerste beugel en echt lang wekelijks logopedie. En steeds als ik dan een bepaalde klank kon uitspreken kreeg ik weer een andere letter/klank die ik niet kon volgens haar. Vreselijk, en uiteindelijk kan ik nog steeds geen ālā aan het eind van een woord normaal uitspreken dus heel effectief was t ook niet