Stel je persoonlijke vraag #40

Ik krijg geen oorontsteking maar herken wel die pijn als de koude lucht in mijn oren waait. Heeeel pijnlijk

5 likes

Helpt iets van een muts of oorwarmers dan een beetje, of ook helemaal niet?
Wat stom, oorpijn is echt zo kut!

2 likes

Het is de binnenKANT :grin:

15 likes

Ja echt. Ik had het als kind vaak en dan schreeuwde ik het uit van de pijn als ik oorontsteking had. Het lijkt net alsof het helemaal in je hoofd gaat en pfff. Ik heb nu druppels. En wat tabletten ofzo. Geen antibiotica voor zover ik weet. Maar met warm weer heb ik dat nog nooit gehad gewoon, altijd met behoorlijk koud weer. Ik krijg het vooral als ik op de fiets zit in de kou. Die pijn gaat echt tot op de schedel zowat ahhh :cry: @Fredje ja daar had ik na die lange tijd niet meer zo aan gedacht, maar dat ga ik nu zeker wel gebruiken weer!

3 likes

Ik heb dit niet bij mijn oren, maar wel mijn nek/hoofdspier, die overgang daar. Dat gaat echt kramperen (is dit een werkwoord) als ik een tijdje in de kou heb gefietst of gelopen. Een muts stopt meestal op dat punt dus dat helpt nooit. En misschien komt het bij mij ook meer door dat ik mijn spieren daar toch meer aanspan ofzo.

1 like

Ik ben als kind ook wel bekend met druppels en een watje in mijn oren. Zittend op de grond tussen mijn moeders benen met mijn hoofd op haar schoot.
Wellicht ligt het aan onze vorm van oren hoor! Want bij echte kou heb ik standaard mijn oorkleppen op. Maar bij iets minder kou en het plots gaat waaien ga ik door de grond uiteindelijk.
De oorkleppen van barts/Monique kun je in elkaar draaien en passen makkelijk in je tas. Tip

2 likes

19-20 graden vind ik prima

meid het is 12°C, vorige week was zalig

9 likes

Warmer of kouder maakt niet uit, als het maar niet regent.

2 likes

Ja als het dan toch bijna winter is, doe dan maar echt goed koud. Zonder regen graag.

11 likes

Hoge kraag en/of dikke sjaal? Ik krijg het altijd al koud als ik mensen met een blote hals zie lopen als het koud is. Dat waait er ook zo ijskoud tussen.

1 like

Welke temperatuur?

2 likes

Jonge, weet ik veel. Iets onder nul. -2 ofzo. Dat je zo’n lekkere koude wind langs je gezicht krijgt als je buiten wandelt.

2 likes

Huis 2. Voor die ene nacht in het jaar dan moet je er maar mee dealen. Wat is nou 1 nacht ook.

16 likes

Ja ik ga echt niet zeiken als mijn buren 1x een feestje willen geven. Dan doe ik wel oordoppen in als ik naar bed ga. En voor de duidelijkheid, ik heb een lage tolerantie voor geluidsoverlast.

10 likes

Een film duurt misschien 2-3 uur. Feest kan daarna nog lekker hard doorgaan. Mooi compromis.

3 likes

Maakt me niet uit. Ik gun die mensen wel een feestje hoor met o&n. Dan ga ik wel een spelletje doen ofzo.

2 likes

Ik vind dat geluidsoverlast niet bestaat tijdens oud en nieuw vanaf 6 uur ‘s avonds tot een uur of 3 ‘s nachts.

Tot die tijd is er toch overal vuurwerk dus het is toch al luid. Kan me ook niet voorstellen dat de politie iets doet aan iets triviaals als geluidsoverlast tijdens oud en nieuw als het buiten een soort oorlogsgebied is vol dronken mensen met explosieven in hun handen.

39 likes

Ik bedenk me net dat je na 12 uur toch je tv niet kan horen eigenlijk.

Het ligt er voor mij wel aan wat voorn muziek. Als je de hele nacht nederlandse jank muziek opzet heb je uberhaubt geen recht om ooit nog een feestje te geven.

2 likes

plekken genoeg waar je kan zuipen en schuren op luide muziek, de bios is waarschijnlijk dicht
alhoewel het er aan ligt waar je woont

3 likes