Stel je persoonlijke vraag #40

Houd je met het kopen van een huis rekening met evt zeespiegelstijging, of zou je hier in hypothetisch geval rekening mee houden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Er zijn echt delen van Nederland waarvan ik het extreem dom vind om er nu te bouwen of te kopen (vind dat overigens hetzelfde als slechte grond, verzakkingen, bevingsgebied).

9 likes

Haha nav mijn instagram story? :stuck_out_tongue:

Ik dus niet haha.

2 likes

Haha dat was idd inspiratie, maar ook nav die docu van Nicolaas Veul van laatst. Gefeliciteerd, heerlijke plek om te wonen!

4 likes

Ik zou supergraag eens aan zee willen wonen maar ik denk niet dat ik een huis aan zee zou kopen met het oog op de zeespiegelstijging. Niet dat ik een huis aan zee kan kopen overigens

1 like

Maaarrrr verzakkingen heb je in de grote steden eigenlijk sowieso wel toch? Niet dat je per se direct een funderingsprobleem hebt, maar zo is de grond wel op veel plekken. Of bedoel je iets anders?

Ik zou iig niet zo snel in een polder kopen maar zeker wel in de steden waar je veengrond hebt en ook buitendijks (sterker nog dat heb ik gedaan)

1 like

Ik zeg wel nee, maar ik heb tijdens de koop wel ff opgezocht hoe mijn huis erbij zou liggen bij een terrorzeespiegelstijging. In dat geval heb ik toch een huis aan zee gekocht.

13 likes

Haha wtf. Echt zo’n irritante Flair schrijfstijl ook.

3 likes

I’m about to die. Groetjes, van ons huis vlak bij de Maas :upside_down_face:

3 likes

Brievenbussleutel

5 likes

3 meter :flushed: best een enge gedachte eigenlijk

Ik dacht dat ik slecht uit zou komen (relatief dichtbij strand) maar ik heb 0,0 stijging? Geloof t niet helemaal haha. Welke delen van NL hebben hier t meeste last van? Zeeland en Flevoland oid?

2 likes

Ik blijf droog volgens dat ding, maar wel zonder voorzieningen omdat t water vlakbij wel hoog zal staan zegt ie.

7 likes

De ironie dat precies Urk wel blijft bestaan.

13 likes

Ja maar volgens mij is er een verschil tussen verzakken en steden/wijken op veen en klei die in een slecht jaar een centimeter de grond in zakken zonder dat er al een oplossing is.

Edit: heeft ook te maken met mijn gebrek aan vertrouwen in de overheid hoor. Tenzij er een heel concreet plan is om iets aan te pakken ga ik geen tonnen schuld aan voor huizen met meer risico op ellende dan nodig.

2 likes

Lol in beide plaatjes is precies de regio van mijn dorp bespaard. Misschien liggen alle huizen hier op een terp? Naja anyhow heel verdrietig beeld dit :pensive:

5 likes

Please zeg me dat dit een grap is haHHh

3 likes

Jullie zijn welkom in mijn strandhuis aan zee dan

5 likes

Wow ik woon dan op een eilandje.

1 like

Volgens mij zijn het vooral de ingepolderde gebieden en rivieren die last zullen hebben, zo is dat toch bij soortgelijk kaarten van België

(dit zou dis 2115 zijn)

ik heb zelf trouwens eerder schrik van de grondwaterstanden volgens de prognoses

2 likes