Stel je persoonlijke vraag #41

14 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Serietopic #4

Nee geen sorry, interessant juist!

1 like

Ken jij een man die kleren van Mr Marvis draagt?

  • Ja
  • Nee
  • Lieve schat, hoe moet ik dat nou weten?

0 stemmers

Ik vind dat echt zo’n nietszeggend merk.

2 likes

Mijn bazen hadden het er laatst over. Mijn ene (jonge) baas vind het ook een stom merk, omdat ze dezelfde kleding in 100 verschillende kleuren hebben. En m’n andere baas, die zo’n 15 jaar ouder is, vertelde dat ie in die winkel was, maar alle andere klanten stom en burgerlijk (ofzo) vond. En toen realiseerde hij zich dat hij er waarschijnlijk net zoals die andere klanten uitziet.

Aan de ene kant vind ik dit geniaal en handig, want je weet altijd dat er een kleur voor jou bij zit. Maar aan de andere kant… het zijn gewoon basic broeken.

1 like

We hebben een Serietopic #4 hiervoor

19 likes

Onze Taal :face_vomiting:

  • Ik ben wel eens een periode afhankelijk geweest van een partner
  • Ik ben nog nooit afhankelijk geweest van een partner

0 stemmers

  • Een partner is wel eens een periode afhankelijk geweest van mij
  • Er is nog nooit een partner afhankelijk geweest van mij

0 stemmers

Meer in het algemeen, dus kan ook om een andere situatie dan een partnerrelatie gaan

  • Onafhankelijkheid is heel belangrijk voor mij
  • Onafhankelijkheid is niet zo heel belangrijk voor mij
  • Onafhankelijkheid is überhaupt geen optie voor mij

0 stemmers

2 likes

Geen man wel een vrouw

2 likes

Het is niet altijd helemaal zorgvuldig… ik was een stil kind en eigenlijk nog helemaal mentaal niet klaar voor de middelbare. Ik vond het mega spannend. Ik werd erg stil en gepest en toen zijn er onderzoeken gedaan en ben ik gediagnostiseerd met een angststoornis en ocd. Dat was niet genoeg en toen kwam ik uit bij de jutters destijds. Daar ben ik opnieuw door de mangel gegaan en wisten ze het niet helemaal, dus vonden ze mcdd het meest beste bij mij passen. Maar pdd nos zaten ze ook nig aan te denken.

Achteraf was ik dus gewoon een heel stil kind wat een beetje duidelijkheid nodig had en zijn al die diagnoses foutief geweest. Het enige waar ik daadwerkelijk last van heb is een angststoornis en verder helemaal niets. Dus ik vind dat ze soms wel makkelijk een stempel drukken op bepaalde kinderen.

Als ik ook lees wat mcdd allemaal inhoud vind ik het echt heel erg dat ik die stempel heb gekregen. Het past gewoon 0 bij hoe ik was als kind. En vind het erg dat ze hoe dan ook een diagnose wilde stellen, terwijl dat niet eens waarheid was.

‘Oh het kind is stil en wordt gepest? Goh er zal dan wel wat mis mee zijn, laten we onderzoeken’

6 likes

Het is soms ook heel lastig om een diagnose vast te stellen. Zeker bij kinderen, want die zijn niet altijd in staat precies te vertellen waar ze mee zitten.

En je hebt altijd psychologen van likmevessie. Je moet het altijd net treffen. Een vriendin van mij is bij meerdere psychologen geweest voordat ze wist wat ze had.

2 likes

Ik was bij de tweede diagnose 14, maar er werd vrijwel niet geluisterd naar wat ik aangaf. Maar er zullen ook zeker hele goede psychologen zijn hoor, daar is geen twijfel over mogelijk! Maar altijd zorgvuldig wil ik het niet noemen.

Maargoed we zijn nu ook alweer jaren verder, het zal ook allemaal een stuk beter zijn!

4 likes

zeker/vooral in de jeugdggz kan dit problematisch en schadelijk zijn helaas. ben absoluut niet tegen labels maar de manier waarop het nu gaat is vaak echt niet oké. kinderen met trauma’s en/of stoornissen en/of neurodivergentie zijn zo ontzettend kwetsbaar en verkeerde behandeling, verkeerde medicatie en voor je 17e 10 verschillende diagnoses hebben maar nergens mee geholpen zijn is niet goed voor een kind en er zijn veel ‘jeugdzorgkinderen’ die naast de problematiek die ze al hadden nu ook nog last hebben van al die diagnoses.
en dat is helaas niet een probleem dat ligt bij maar net een psycholoog van likmevessie treffen.

5 likes

Stel…
Je woont in een straat en alle huizen hebben een oprit waar minstens twee auto’s op kunnen staan. Er parkeert iemand die niet in jouw straat woont altijd zijn of haar auto voor jouw deur. Gewoon in de parkeervakken op de stoep dus. Niet op de oprit uiteraard.

  • Dat vind ik heel vervelend en dat laat ik merken.
  • Dat vind ik een beetje vervelend, maar er zijn ergere dingen.
  • Dat boeit mij nul

0 stemmers

Ik ben dus diegene die z’n auto altijd voor hetzelfde huis parkeert. Er staat daar op de stoep namelijk een hekje waar ik mn fiets aan op slot zet. Ik woon in het centrum (autovrij) en heb een parkeervergunning aangevraagd maar sta op de wachtlijst van een paar jaar. Dus fiets nu altijd naar mn auto toe die staat in een straat waar het vrij parkeren is.
Vandaag kwam er een mevrouw boos voor naar buiten dat ik in mn eigen straat moest gaan parkeren🥲

1 like

Ben jij de enige auto die daar in de straat staat? Als er meerdere auto’s zouden zijn zou het mij niet uitmaken maar als de straat vanwege de opritten autovrij zou zijn zou ik het wel (een beetje) irritant vinden

6 likes

Een oprit is eigen erf lijkt me? Ik zou het ontzettend raar vinden als iemand anders daar parkeert. Als het om de straat voor mijn huis gaat boeit het me natuurlijk nul. Maar misschien begrijp ik de situatieschets niet goed?

5 likes

Ik neem aan dat ze niet op de oprit van de ander gaat staan, maar echt voor het huis op straat. En het juist minder uit zou moeten maken, omdat die mensen daar zelf niet hoeven te parkeren (die hebben hun oprit). Maar misschien vat ik het verkeerd op, als het is zoals jouw situatie zou ik het ook heel raar vinden

2 likes

Als dat het is moet die vrouw echt even gaan afkoelen op haar eigen oprit

3 likes

Nee niet op de oprit uiteraard haha, gewoon op de stoep! Vind zelf idd dat ze niet zo moet zeiken omdat ze zelf dus gewoon op dr eigen oprit kan parkeren.
Ik wil het liefst ook gewoon voor mn huis parkeren en niet eerst moeten fietsen naar mn auto.

@Luzarl Nee staan meerdere auto’s in de straat. Denk dat de helft van de straat bezet is met auto’s!

2 likes

Nou dan vind ik het nonsens. Is voor jou ook geen prettige situatie