Stel je persoonlijke vraag #41

Jaa dat idd “oh echt”

6 likes

Ik vind het nog het meest schrikbarend dat die mensen niet eens in staat zijn om te begrijpen wat literatuur inhoudt

8 likes

Haha ja. Op mijn werk: prima. In sociale context: geen sprake van.

4 likes

In tegenstelling tot First Dates waar je dan met Pinkeltje gematcht wordt

4 likes

Waarom is het dan lastig om goede vragen te stellen? Je hoeft namelijk geen interviewer te zijn om dat te kunnen. Ik ben er zelf ook niet goed in maar ik wil het wel graag leren.

Zulke gesprekken zijn ook zo fucking vermoeiend

2 likes

Ja dit zijn ook vaak mensen die vragen “wat maakt dat je” ipv “waarom”

13 likes

Deze beginnen vaak met ‘wat maakt dat…’
Althans deze komt heel aangeleerd over op me. Hekel aan.

6 likes

OMG GMTA

2 likes

Ik heb ook een filmpje gezien, doorgestuurd gekregen, waar het ging over dat ze zich vooral zorgen maken over dat kinderen op zijn website misschien wel dat verhaal zouden aanklikken. Daar maken ouders zich zorgen over. Of dat ze dat verhaal over poppers, seks enz. tegen komen. Ik had niet het idee dat het daar vooral over ging. Ik vind de hele heisa die ontstaat omtrent het woord pedo heftig. Het is een beetje als vroeger dat je elkaar bang maakt voor een mogelijke potloodventer die het buurmeisje van de buren van je tante tegen is gekomen.

2 likes

Wel interessant artikel

9 likes

Elke ochtend. En ik vind het zo apart eigenlijk want op de middelbare school vond ik het heel raar als ik hoorde dat iemand 's ochtends moest poepen, of uberhaupt moest poepen op school. Volgens mij was het toen altijd ergens in het begin van de avond na het avondeten. Daarna ging ik douchen en slapen. Nu heb ik het 's ochtends dat ik moet poepen en ik ga daarna douchen. Dus die hele stoelgang is omgekeerd?

Als je mocht kiezen dus deze. Poep je dan liever elke avond of elke ochtend?

• 'S avonds
  • 'S ochtends

0 stemmers

2 likes

Ik ben er, hopelijk, wel goed in. Word psychiater dus is wel het doel dat te kunnen :sweat_smile: veel onderwijs in communicatie en psychotherapie ed gehad maar denk dat je het pas echt ‘kunt’ als je geen trucjes of cringeworthy standaardzinnen nodig hebt maar leert te merken/aanvoelen wat er gebeurt bij de ander en daardoor ook oprechte interesse krijgt. Dan stel je ook passendere vragen want je wil echt de ander begrijpen/kunnen steunen/helpen. Is het niet meer zo gemaakt of nep.

Maar ik zeg ook wel eens ‘wat maakt nou dat’ moet ik toegeven :grimacing:

10 likes

Hoeveel tijd van tevoren ging jij uit bed toen je naar de middelbareschool ging? Dus vanuit bed
gaan tot de je huis verlaten naar de middelbare school. Dus gewoon om je klaar te maken om op weg te gaan. Volgens mij had ik vaak maar 20 min omdat ik te lang bleef liggen en ik kan me dat niet meer voorstellen.

• Minder dan 10 min
  • 20 min
  • 30 min
  • 40 min
  • 60 min

0 stemmers

Ik had zoooveel moeite uit bed te komen als puber op de middelbare school. Daarom moest ik ook 's avonds alvast douchen. Want ja wij moesten wel echt elke dag douchen en ik wilde dat zelf ook. Maar die MOEHEID. Niet normaal.
Ik had dan 15-30 min. Lijkt me best haalbaar maar voor een puber och. Ik voel me nu echt wat mn ouders hebben meegemaakt. Pubers zijn echt kut.

1 like

Geen idee, dat is 3 eeuwen geleden?

52 likes

eigenlijk nog langer, 1 uur en 15 minuten ongeveer. En dat heb ik nog steeds <3 Echt een hekel aan haasten 's ochtends, wil gewoon tijd hebben om te douchen, ontbijten, aankleden, makeuppen etc. Als het moet kan dat allemaal binnen 20 minuten, maar dat is echt stress die ik mezelf niet aan wil doen

2 likes

Het bouwen en verstevigen van hekken rondom de EU

• Goed idee
  • Geen goed idee

0 stemmers

1 like

Ik vindt dat persoonlijk we lang maar ik ben het absoluut met je eens verder. Ook een hekel aan haasten. En je gaat dan ook haastig de deur uit. Ik geef mezelf nu een uur en dat is voor mij heeeel ruim (ik kam mn haar en douche 3 a 4 minuten) maar ik kan wel ff lekker zitten en mijn toch wel chaotische brein mn tas inpakken en ontbijten. Dan doe ik nog parfum en make up heb ik wel wat in een tas mee. Want dat zit toch wel altijd ergens.

3 likes

Ik verwijder hem wel. Wil je geen trauma bezorgen.

3 likes