Stel je persoonlijke vraag #41

Ik ben er, hopelijk, wel goed in. Word psychiater dus is wel het doel dat te kunnen :sweat_smile: veel onderwijs in communicatie en psychotherapie ed gehad maar denk dat je het pas echt ā€˜kunt’ als je geen trucjes of cringeworthy standaardzinnen nodig hebt maar leert te merken/aanvoelen wat er gebeurt bij de ander en daardoor ook oprechte interesse krijgt. Dan stel je ook passendere vragen want je wil echt de ander begrijpen/kunnen steunen/helpen. Is het niet meer zo gemaakt of nep.

Maar ik zeg ook wel eens ā€˜wat maakt nou dat’ moet ik toegeven :grimacing:

10 likes

Hoeveel tijd van tevoren ging jij uit bed toen je naar de middelbareschool ging? Dus vanuit bed
gaan tot de je huis verlaten naar de middelbare school. Dus gewoon om je klaar te maken om op weg te gaan. Volgens mij had ik vaak maar 20 min omdat ik te lang bleef liggen en ik kan me dat niet meer voorstellen.

• Minder dan 10 min
  • 20 min
  • 30 min
  • 40 min
  • 60 min

0 stemmers

Ik had zoooveel moeite uit bed te komen als puber op de middelbare school. Daarom moest ik ook 's avonds alvast douchen. Want ja wij moesten wel echt elke dag douchen en ik wilde dat zelf ook. Maar die MOEHEID. Niet normaal.
Ik had dan 15-30 min. Lijkt me best haalbaar maar voor een puber och. Ik voel me nu echt wat mn ouders hebben meegemaakt. Pubers zijn echt kut.

1 like

Geen idee, dat is 3 eeuwen geleden?

52 likes

eigenlijk nog langer, 1 uur en 15 minuten ongeveer. En dat heb ik nog steeds <3 Echt een hekel aan haasten 's ochtends, wil gewoon tijd hebben om te douchen, ontbijten, aankleden, makeuppen etc. Als het moet kan dat allemaal binnen 20 minuten, maar dat is echt stress die ik mezelf niet aan wil doen

2 likes

Het bouwen en verstevigen van hekken rondom de EU

• Goed idee
  • Geen goed idee

0 stemmers

1 like

Ik vindt dat persoonlijk we lang maar ik ben het absoluut met je eens verder. Ook een hekel aan haasten. En je gaat dan ook haastig de deur uit. Ik geef mezelf nu een uur en dat is voor mij heeeel ruim (ik kam mn haar en douche 3 a 4 minuten) maar ik kan wel ff lekker zitten en mijn toch wel chaotische brein mn tas inpakken en ontbijten. Dan doe ik nog parfum en make up heb ik wel wat in een tas mee. Want dat zit toch wel altijd ergens.

3 likes

Ik verwijder hem wel. Wil je geen trauma bezorgen.

3 likes

De oplossing is niet een hek. Als je een muur of een hek bouwt van 20 meter dan bouwt er iemand anders een ladder van 21 meter.

4 likes

Ja ik snap echt niet dat ze hier serieus een debat aan gaan wijden. :exploding_head:

1 like

Ik krijg er echt van die barbaarse gevoelens bij. Met muren om een burcht enzo. Hoe schaamteloos. De aarde is van fuckin niemand.
Communiceer. Maargoed dat zijn mijn woorden, blijkbaar denken velen er anders over.

10 likes

Ik vraag me ook echt af hoe kunnen we onszelf recht in de spiegel aankijken als we dit soort dingen gaan doen? Nu kunnen we het al niet rechtvaardigen, laat staan met een hek. Over weet ik het 50 jaar word er toch hopelijk met heel heel veel schande gesproken over deze periode.

2 likes

Och, vanmorgen stond mijn dochter in de slaapkamer. ā€œIk heb mij verslapen!ā€ (Ik ben ziek thuis) ik moet over 10 minuten weg!
Terwijl zij dus ook het liefst meer dan een uur eerder op staat.
Traantjes erbij. (Brugklas en eerste keer verslapen)
Dus hup banaan erin, koekjes in d’r trommel. Lunch haal je maar op school. Borstelen, gezicht wassen, deo en doei!
Ik kreeg zo’n dikke dank je wel knuffel :smiling_face_with_three_hearts:

Vertrouw mij maar lieverd. Komt goed hahaha

27 likes

Oh helemaal mee eens hoor. Grenzen zouden in mijn ogen niet eens mogen bestaan. Alleen zelfs vanuit de hekken bouwers gedacht is het een stom en vooral dom idee. Volgens mij komt een groot deel van de ā€˜illegale immigrantenā€œ niet eens over de grens gelopen. Het is puur bedoelt om mensen bang te maken, binnen en buiten de muur.

3 likes

Lees het nu ook. Afschuwelijk. Dan gebeuren er nog ergere dingen met mensensmokkelaars in de hoofdrol. Het nieuwe DDR drama.

Heerlijk; de dag kilo’s lichter beginnen.

8 likes

Ik kan heel goede vragen stellen maar merk in groepjes vaak dat anderen dan helemaal met elkaar in gesprek gaan nav die vraag en mij vergeten :sweat_smile:ik gooi dus balletjes op maar doe vervolgens zelf niet echt mee. Beetje onzichtbare gesprekstarter ofzo? Valt me sinds een tijdje op en weet nog niet echt wat ik daarvan vind want ik ben niet per se iemand van op de achtergrond, maar ergens voel ik me dan ook vereerd ofzo?

4 likes

Supergoede vragen stel ik inderdaad zeg. Ofzo? Ofzo?

1 like

Ik heb dit drie fragmenten geluisterd en het is interessant om het idd vanuit een ander land te horen. Hebben jullie in Belgiƫ geen biblebelt achtig iets/conservatieve stromingen?

Bij LLDL(lang leve de liefde)(daar heb ik aan meegedaan voor er weer vragen komen) omdat we volgens de coach ā€œsteeds dieperā€ moesten gaan :joy:

Nee grapje, maar wel heel erg in de relatie die daar uit voort kwam! En dat begint al met gewoon doorvragen en bewust zijn van op welke manier je luistert.

Maar je moet natuurlijk wel geïnteresseerd in de ander zijn om daar überhaupt zin in te hebben.

2 likes

Deze vraag is voor als je kortgeleden aardappelen hebt gekocht. Hadden die ook grijzige plekken, bruine plekken enzovoorts terwijl ze net gekocht zijn/nog niet oud zijn?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb het idee dat aardappelen niet zo goed uit de grond zijn gekomen dit jaar.