Stel je persoonlijke vraag #41

Wat word ik de laatste tijd veel aangesproken op het forum. Eerst de havermelk nu dit :joy: Ik ben geen rechtenstudent mensen. Is dat een redeeming eigenschap?

1 like

Ja, elke ochtend én avond. Als een Duitse trein keurig op schema.

10 likes

Vergeten te noteren sorry!

Ik vind dit oprecht wel interessant :sweat_smile: maar ben dan ook groot fan van het TMI topic

6 likes

Volgens mij heb ik de eerste keer niet gestemd omdat ik nog niet wist wat ik ervan vond. Soms heb ik wat tijd nodig om een mening te vormen, zeker als ik zoals in dit geval nog nooit van de schrijver gehoord had.

10 likes

Bij Married at First Sight worden koppels op basis van de wetenschap aan elkaar gematcht. Geloven jullie dat ze daadwerkelijk wetenschappelijke tests (wat deze dan ook mogen zijn) uitvoeren om matches te maken?

• Absoluut niet, ze matchen puur voor een leuke show
  • Ze zullen wel kijken naar ingevulde vragenlijsten e.d. maar om dit nu wetenschap te noemen…
  • Ja ik geloof dit

0 stemmers

1 like

Ik krijg het idee dat het meer op het niveau ‘ik wil een lange man’ en 'o deze is boven de 1,90m! gaat :joy:

7 likes

Normaal wel maar ik heb nu een of ander medicijn waar m’n stoelgang helemaal loco van gaat, gelukkig ben ik daar over twee dagen mee klaar :”)

Heb je weleens in een Duitse trein gezeten? Al-tijd vertraging, zijn echt nog erger dan de NS :sob:

13 likes

Ja ik ook. :joy:

Maar vraag me ook af of het überhaupt mogelijk is, met al het geld in de wereld. Om een match te maken op basis van de wetenschap. Want het lijkt me dat je gevoel uiteindelijk niet in iets tastbaars kunt vangen.
Is er hier iemand die daar verstand van heeft die er iets nuttigs over kan zeggen?

3 likes

Ik ken iemand die daar werkt (niet de NL versie trouwens) en de koppels worden gematcht door iemand met een wetenschappelijke achtergrond, volgens mij een psycholoog, op basis van bepaalde theoriën. Er ging best wat werk en onderzoek in zitten, meer dan gewoon een vragenlijst invullen in ieder geval en ze deden ook echt moeite om een juiste match te vinden (ze linken niet zomaar alle aanmeldingen die ze krijgen). Maar ja, of dat nou wetenschappelijk is…
Het werd in ieder geval serieuzer aangepakt dan ik had verwacht, het zijn niet gewoon castingredacteuren die mensen uitkiezen, maar ik heb het programma nooit gezien.

3 likes

Een vriendin deed mee aan de Belgische versie en haar match trok zich terug net voor de start van de opnames. Had het echt puur voor goede televisie geweest dan hadden ze wel even een man uit de hoed getoverd.
Ze zei ook dat die preselecties zeer zwaar waren door die gesprekken met psychologen waarbij er alles besproken wordt.

3 likes

Hahah ik zat hierop te wachten. Altijd als ik op arnhem station ben word er omgeroepen dat er weer wat met die duitse trein is.

2 likes

Ik doe altijd 1. Nooit over nagedacht om er 2 te gebruiken. Wordt perfect schoon.

1 like

Haha ja echt vreselijk. Intercity Berlijn die ook altijd een uur vertraging heeft vanuit Duitsland, of 1 op de 2 keer dat ik net de grens overkom naar Duitsland dat hij dan niet verder rijdt.

3 likes

Van alles versies die ik zag (Aus, US, België) vond ik België veruit het best gematcht en leek het minste uit op sensatie.

5 likes

Vind jij van jezelf dat je goede/geïnteresseerde/verdiepende vragen stelt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je dat ergens geleerd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

de helft van al mijn wedervragen is ‘wat dan?’

10 likes

Weet ik veel, ik ben geen interviewer dus nog nooit over nagedacht

3 likes

Alleen als ik daadwerkelijk geïnteresseerd ben