Stel je persoonlijke vraag #41

De oplossing is niet een hek. Als je een muur of een hek bouwt van 20 meter dan bouwt er iemand anders een ladder van 21 meter.

4 likes

Ja ik snap echt niet dat ze hier serieus een debat aan gaan wijden. :exploding_head:

1 like

Ik krijg er echt van die barbaarse gevoelens bij. Met muren om een burcht enzo. Hoe schaamteloos. De aarde is van fuckin niemand.
Communiceer. Maargoed dat zijn mijn woorden, blijkbaar denken velen er anders over.

10 likes

Ik vraag me ook echt af hoe kunnen we onszelf recht in de spiegel aankijken als we dit soort dingen gaan doen? Nu kunnen we het al niet rechtvaardigen, laat staan met een hek. Over weet ik het 50 jaar word er toch hopelijk met heel heel veel schande gesproken over deze periode.

2 likes

Och, vanmorgen stond mijn dochter in de slaapkamer. “Ik heb mij verslapen!” (Ik ben ziek thuis) ik moet over 10 minuten weg!
Terwijl zij dus ook het liefst meer dan een uur eerder op staat.
Traantjes erbij. (Brugklas en eerste keer verslapen)
Dus hup banaan erin, koekjes in d’r trommel. Lunch haal je maar op school. Borstelen, gezicht wassen, deo en doei!
Ik kreeg zo’n dikke dank je wel knuffel :smiling_face_with_three_hearts:

Vertrouw mij maar lieverd. Komt goed hahaha

27 likes

Oh helemaal mee eens hoor. Grenzen zouden in mijn ogen niet eens mogen bestaan. Alleen zelfs vanuit de hekken bouwers gedacht is het een stom en vooral dom idee. Volgens mij komt een groot deel van de ‘illegale immigranten“ niet eens over de grens gelopen. Het is puur bedoelt om mensen bang te maken, binnen en buiten de muur.

3 likes

Lees het nu ook. Afschuwelijk. Dan gebeuren er nog ergere dingen met mensensmokkelaars in de hoofdrol. Het nieuwe DDR drama.

Heerlijk; de dag kilo’s lichter beginnen.

8 likes

Ik kan heel goede vragen stellen maar merk in groepjes vaak dat anderen dan helemaal met elkaar in gesprek gaan nav die vraag en mij vergeten :sweat_smile:ik gooi dus balletjes op maar doe vervolgens zelf niet echt mee. Beetje onzichtbare gesprekstarter ofzo? Valt me sinds een tijdje op en weet nog niet echt wat ik daarvan vind want ik ben niet per se iemand van op de achtergrond, maar ergens voel ik me dan ook vereerd ofzo?

4 likes

Supergoede vragen stel ik inderdaad zeg. Ofzo? Ofzo?

1 like

Ik heb dit drie fragmenten geluisterd en het is interessant om het idd vanuit een ander land te horen. Hebben jullie in België geen biblebelt achtig iets/conservatieve stromingen?

Bij LLDL(lang leve de liefde)(daar heb ik aan meegedaan voor er weer vragen komen) omdat we volgens de coach “steeds dieper” moesten gaan :joy:

Nee grapje, maar wel heel erg in de relatie die daar uit voort kwam! En dat begint al met gewoon doorvragen en bewust zijn van op welke manier je luistert.

Maar je moet natuurlijk wel geïnteresseerd in de ander zijn om daar überhaupt zin in te hebben.

2 likes

Deze vraag is voor als je kortgeleden aardappelen hebt gekocht. Hadden die ook grijzige plekken, bruine plekken enzovoorts terwijl ze net gekocht zijn/nog niet oud zijn?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb het idee dat aardappelen niet zo goed uit de grond zijn gekomen dit jaar.

Ik ben opgegroeid in een conversatief gezin en ben daar na mijn 25e toch echt met andere ogen naar gaan kijken. Het geeft mij vaak geen vrijheid om over bepaalde dingen te praten, heb het idee dat ze al snel dingen gek vinden of afkeuren. Mijn carrière keuze bijvoorbeeld was al een reden dat mijn moeder mijn kind destijds zielig vond. Als ik dingen deel vindt mijn moeder al snel dingen gek of kijkt afkeurend. Dat maakt dat ik mij snel onveilig voel

8 likes

Ik kan het verhaal online niet vinden. Is dat ergens te lezen?

2 likes

Verschilt bij mij heeeeel erg tussen mijn beide ouders

6 likes

Mijn zus begon er lang geleden mee, knuffels ipv 3 zoenen. En nu heeft mijn vader het ook helemaal geaccepteerd en dat is zo fijn! Een knuffel van mijn oude paps

2 likes

No thanks

1 like

Soms ook waardevol, maar ligt er heel erg aan wie het is. Maar bijna altijd oncomfortabel, zijn niet veel mensen waarbij ik zo diep wil / durf te gaan.

Mijn ouders (en broertje) zijn echt mijn veilige haven, knuffel ze ook altijd heel veel als ik ze zie. Ze weten ook praktisch alles van me en ik weet dat ze er onvoorwaardelijk voor me zijn. Mijn vrienden zijn me ook overigens ook superdierbaar, en zijn er ook absoluut voor me (en andersom), alleen heb ik genoeg hechte vriendschappen gehad die verwaterd zijn om te weten dat dat niet per se onvoorwaardelijk is.

1 like

Ken jij iemand die lekker uit zijn/ haar mond ruikt?

• Nee alleen stinkerds
  • Neutraal is het beste wat ik ken
  • Ja iemand die ik ken ruikt naar bloemetjes
  • Gewoon ja

0 stemmers

1 like