Ik ben opgegroeid in een conversatief gezin en ben daar na mijn 25e toch echt met andere ogen naar gaan kijken. Het geeft mij vaak geen vrijheid om over bepaalde dingen te praten, heb het idee dat ze al snel dingen gek vinden of afkeuren. Mijn carrière keuze bijvoorbeeld was al een reden dat mijn moeder mijn kind destijds zielig vond. Als ik dingen deel vindt mijn moeder al snel dingen gek of kijkt afkeurend. Dat maakt dat ik mij snel onveilig voel
Ik kan het verhaal online niet vinden. Is dat ergens te lezen?
Verschilt bij mij heeeeel erg tussen mijn beide ouders
Mijn zus begon er lang geleden mee, knuffels ipv 3 zoenen. En nu heeft mijn vader het ook helemaal geaccepteerd en dat is zo fijn! Een knuffel van mijn oude paps
No thanks
Soms ook waardevol, maar ligt er heel erg aan wie het is. Maar bijna altijd oncomfortabel, zijn niet veel mensen waarbij ik zo diep wil / durf te gaan.
Mijn ouders (en broertje) zijn echt mijn veilige haven, knuffel ze ook altijd heel veel als ik ze zie. Ze weten ook praktisch alles van me en ik weet dat ze er onvoorwaardelijk voor me zijn. Mijn vrienden zijn me ook overigens ook superdierbaar, en zijn er ook absoluut voor me (en andersom), alleen heb ik genoeg hechte vriendschappen gehad die verwaterd zijn om te weten dat dat niet per se onvoorwaardelijk is.
Ken jij iemand die lekker uit zijn/ haar mond ruikt?
- Nee alleen stinkerds
- Neutraal is het beste wat ik ken
- Ja iemand die ik ken ruikt naar bloemetjes
- Gewoon ja
0 stemmers
Mijn moeder is soms echt mijn beste mattie, ik vertel haar heel veel (niet alles) en ik geef haar elke dag een knuffel, maar de woorden ‘ik houd van je’ krijg ik gewoon mijn strot niet uit als het om mijn ouders/siblings gaat
In een relatie of met de kinderen van mijn siblings dan weer wel. Zo vreemd hoe dat werkt haha
Wie komt voor jou op de eerste plaats?
- Mezelf
- Mijn partner
- Mijn kind(eren)
- Mijn huisdier
- Mijn vrienden
- Mijn familie
- Mijn collega’s
0 stemmers
Stel je bent op vakantie in een warm en zonnig land. De eerste paar dagen waren er parasols aanwezig . Na een incident met een rondvliegende parasol, heeft het hotel besloten om alle parasols weg te halen. Er zijn geen andere zonwerende maatregelen aanwezig, zoals doeken etc. Als je dus bij het zwembad of op het strand wil liggen, dan kan dat alleen maar in de volle zon. Zou jij een klacht indienen bij het hotel?
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
Wat houdt dat volgens jou precies in? Hoe uit zich dat in de praktijk zeg maar? Ik vind het zo’n vage term. Dat wisselt toch per dag/situatie
Ik als psycholoog
(Kom ook even zes uur later nog even een leuke grap maken)
Ik luisterde net een podcast (this is dating) waarin dit benoemd werd wn even buiten beschouwing gelaten wat je er van vind:
Ben jij meer een ster of een steen(toch even een uitleg: De ster staat wat meer in de aandacht, miss wat meer outgoing/extravert, vuriger enz en de steen is wat meer in balans en rustiger, meer solide, laat dingen wat sneller van zich afvallen enz. )?
- Ster
- Steen
0 stemmers
En wat zoek je als partner?
- Ik ben ster, zoek een ster
- Ik ben ster, zoek een steen
- Ik ben steen, zoek een steen
- Ik ben steen, zoek een ster
0 stemmers
I’m a star!!!
Ik dacht een ster
Vurig, fel, snel
En een steen
Rustig, kalm
Zoiets?
De ster is altijd heet en de steen altijd hard ![]()
Nee alleen in 16!!