De uitslag van de poll was duidelijk: niet meer naar buiten. Het zijn twee droge crackers geworden. Echt nergens genoeg zin in.
Een caissiĂšre die wat over je boodschappen zegt
(in mijn geval âheb je wel tijd?â over het boek dat ik kocht)
- Wtf bemoei je met jezelf mens
- Daarom ga ik naar de zelfscan
- Gezellig hoor
- Ach ja je moet toch iets zeggen, hoort erbij
- Zou ik ook doen om het werk vol te kunnen houden
0 stemmers
Edit: de poll gaat niet per se over mijn situatie (haha klinkt heftig) maar in het algemeen. Snap dat het verschilt maar je eerste gedachte.
Ik denk alleen leuk als het iets is wat beetje positief is? Ik had bijv. een keer koekjes die vrij nieuw in het assortiment waren en toen zei een cassiere iets van âoh deze ken ik helemaal niet, dat ziet er lekker uit!â. Maar âheb je wel tijdâ klinkt echt negatief en hou dan gewoon je mond zou ik zeggen haha
Haha precies, het klonk negatief. Het is ook een beetje een raar mens, ken haar wel uit de buurt van het hond uitlaten enzo. Het leek net alsof ze mij goed kent want ik heb idd helemaal geen tijd dus kwam bemoeizuchtig over.
Opmerkingen uit jouw voorbeeld vind ik altijd leuk!
Ja dat heb ik ook wel eens gehad inderdaad! âOh geef je een feestje?â, âZo dat is veel ongezond etenâ etc. Terwijl je dan al superkut voelt.
Ging daarna ook vaak naar meerdere supermarkten zodat het niet op 1 band hoefde. Of goedkope gezonde dingen er tussen leggen zodat het minder opviel.
Ugh wat kut? Voor mijn gevoel is bij alle retail/horecabanen de ongeschreven regel altijd geweest dat je mensen niet judgt, wat ze ook kopen. Oh je wil één van ieder taartje dat we hebben en je wil ze hier opeten? Geniet ervan! Je komt 17 repen chocolade afrekenen? You do you boo. 8 familieverpakkingen aambeienzalf? Ik zou ook inslaan bij zoân goede aanbieding. Die verpakking condooms waar je je ongemakkelijk over voelt en die je half verstopt onder een pak zakdoekjes die je waarschijnlijk niet nodig hebt in je mandje hebt gelegd? Ik zie niks.
Ik lach wel om hoe je het beschrijft maar zo zou het idd moeten zijn.
En als caissiĂšres dat niet van hun werkgever meekrijgen moeten ze dat toch zelf kunnen bedenken lijkt mij.
Heb je toch niet zelf in de hand. Bedankt voor niks
Lijkt me prima
Goh waarom zouden mensen met autisme het (soms) zo moeilijk vinden om praatjes te maken? Onder andere door al deze ongeschreven regels.
Ja ik vind het echt bizar dat mensen dit al kut vinden. Ik vind het niet een heel leuke opmerking ofzo maar ik vind het juist zĂł ongemakkelijk als je bij de kassa staat en daar zwijgend een beetje staat te staan. En ik ben echt niet de meest sociale persoon, maar het lijkt me als caissiĂšre echt kut dat de hele dag door je enige gesprek âdat is dan tien euro, spaart u x en y, fijne dag nogâ is.
I know! Alleen Charlotte en Harry vond ik dan wel weer
Deze scĂšne staat in mijn geheugen gegrift hoor hahaha
Pfff itâs not that serious
Ik heb echt nooit een praatje aan de kassa in de supermarkt. Zou het héél raar vinden als diegene ineens commentaar geeft op mân boodschappen, ook al is het neutraal/ positief. Heb ik zoân resting bitch face of is zijn we asocialer in BE?
- Resting bitch face
- Belgen zijn asociaal
0 stemmers
Wil niet zeggen asociaal, maar gewoon afstandelijker/ minder direct dan Nederlanders. Ook wat formeler.
Haha wat grappig. Ik vertel zelf dan weer niet zoveel maar soms krijg je echt hele levensverhalen van medewerkers. Vooral in het buitenland trouwens, hier word je toch vaak vreemd aangekeken als je iets vraagt.
Maar ik denk dat het voor sommige mensen echt fijn is om even een gesprekje aan te gaan, sommige mensen zijn gewoon eenzaam en al heb je zelf niks aan die interactie, je hebt toch weer iemands dag gemaakt.
Bij de toko gaan ze vaak raden wat ik ga maken en dat voelt dan als een extra receptservice, omdat het meestal niet was wat ik van plan was. In de supermarkt zit ik daar minder op te wachten, maar ik zou het eigenlijk wel grappig vinden als een supermarktpuber mân boodschappen zou zitten becommentariĂ«ren. Net als wanneer ze vertwijfeld naar de koolrabi oid zitten te staren.
Ik denk dat belgen te beleefd zijn om commentaar te hebben op iemands boodschappen.
Ik vind het wel leuk om een gesprekje te hebben hoor . Maar je hebt er van die lompe mensen tussen zitten haha.
She doesnt deserve him.
Ik heb 1 keer (toen ik 17 was ofzo) een betekenisvolle blik gegeven toen ik achter de kassa zat. Mn tandarts kwam enkel bij mij afrekenen: koffie, rode wijn en vroeg om een pakje shag. Toen ik hem de blik gaf, zei ie: âdoe wat ik zeg, niet wat ik doe, mejuffrouw Achternaamâ. Vond ik grappig, maar zou het verder niet in mân hoofd halen opmerkingen te geven. En wil ze ook niet krijgen.