Stel je persoonlijke vraag #41

Maar dan snap je het idee en waarom dit een discussie is niet: het hele punt is dat niet iedereen een vader (of ander) met een leuke baan die op een positie zit om een goed woordje voor je te doen had (vroeger) en heeft (nu).

Edit: ik heb mijn baan ook onderhands gekregen (weliswaar toen ik er al werkte en op eigen kracht was binnengekomen) en dat is gewoon oneerlijk want niet iedereen heeft daar de toegang toe. Is toch gewoon heel simpel. Dort niks af aan het feit dat ik goed ben in wat ik doe en het aanbod niet voor niks kreeg. Er lopen er misschien wel een paar rond die mij in een eerlijke procedure hadden kunnen verslaan.

10 likes

Ik voel me pas kwetsbaar sinds ik een kind heb. En ik denk dat dat mijn eeuwige zwakke plek zal zijn.

13 likes

Dat is in de situatie van @Kusjessoldaat niet.

En ik denk dat zij ook geen uitzondering is en dat het wel veel vaker gebeurt

Ik ben eigenlijk vooral heel blij dat ik zelf in een totaal ander werkveld zit als mijn familie. Het zal soms gunstig zijn, maar het lijkt me ook best irritant en lastig dat die link altijd gelegd wordt. Ik vraag me soms af of het tegen elkaar opweegt.
Mijn familieleden maken zich hooguit schuldig aan nep-nepotisme. Degenen die altijd strategisch in het midden lieten of we familie zijn van succesvolle persoon x of y (het antwoord is: nee) hebben het (vast mede door deze bravoure) heel ver geschopt. Ik was daar zelf echt niet slim/gewiekst genoeg voor, maar vind het sowieso opvallend hoe vaak op formele momenten (toelatingsgesprekken, sollicitaties) zo’n vraag gesteld werd.

1 like

Wat het probleem is. En bij een kusjessoldaat boeit dat weinig want tekortsector, maar precies datzelfde gebeurt buiten tekortsectoren ook.

2 likes

Ooh nee bij het aannemen vind ik dat sowieso. En ook wel misschien met kansen die ik gehad heb op werkvlak of dat ik vrijer word gelaten in hoe ik m’n uren invul. Maar dat laatste weet ik niet zeker want daar is sowieso best een shift in geweest met nieuw personeel en ik hoor dus met 1 collega nog tot oud personeel.
Bij die promotie denk ik ja tis ook raar om een vacature uit te zetten om leidinggevende te worden voor een mini buurthuis waar diegene dan helemaal geen kennis heeft van de visie en werkplek enzo.

Ik zit ook te denken het speelt natuurlijk door op elkaar. Dat ik meer kansen krijg omdat er meer vertrouwen is in dat ik goed werk lever omdat ik familie ben.

1 like

Het is toch gewoon zo dat als je door familie binnen bent gekomen dat je sowieso 4-0 voor staat en dat is niet na 1 functiewijziging ineens weg, dat heeft invloed op alles daarna denk ik. Want met zo’n binnenkomer heb je gewoon altijd eigenlijk een geprivilegieerde positie imo haha

11 likes

Dat denk ik ook. Zeker als je geen hark blijkt te zijn maar nog goed/ok in wat je doet denk ik dat je een treetje boven een ander staat die op datzelfde niveau functioneert wanneer je een familielid hebt dat er al lang werkt en het ook goed doet.

1 like

Wat zijn voor jullie onderwerpen die je niet met anderen bespreekt? (Evt partner wel, maar buiten je huishouden)

• Politieke voorkeur
  • FinanciĆ«le situatie
  • Zorgen over ā€˜de wereld’
  • Seksualiteit
  • Energieverbruik/-rekening
  • Werk
  • Geloof
  • Iets anders, namelijk…
  • Geen verboden onderwerpen

0 stemmers

• Schaamte
  • Bang om iemand te kwetsen/voor het hoofd te stoten
  • Is gewoon privĆ©
  • Vind ik niet gepast
  • Andere reden, namelijk…

0 stemmers

Als jij wel alles bespreekt, deden jouw ouders/opvoeders dat vroeger ook?

• Ja
  • Nee
  • Sommige onderwerpen wel, andere niet

0 stemmers

5 likes

Er zijn enkele medische dingen die ik liever voor mij houd, eigenlijk vooral omdat ik eerder negatieve reacties had ervaren van mensen die ik wel 100% vertrouwden. Verder boeit het mij niet zo.

Energieverbruik is niet interessant (ik heb alles uitstaan) dus zou ik niet bespreken.

4 likes

Mijn ouders spraken liever niet over hun financiƫle situatie met anderen. En ik heb die periode ook wel gehad toen dat best wel problematisch was, maar tegenwoordig boeit me dat totaal niet meer. Niet alleen omdat ik het nu beter heb maar ook omdat ik in alles vrij open ben.
Schaam me er ook totaal niet voor en de andere gespreksonderwerpen ook niet. Zou alleen misschien niet zo snel aan iemand die ik pas een uur ken mijn favoriete seksstandjes vertellen. :woozy_face:

4 likes

Zou willen dat mensen wat meer open zijn over hun financiƫle situatie. Ik snap niet waarom dat taboe is? Maar als je de enige bent die er open over is dan is het ook weer ongemakkelijk. Dan is het net of je klaagt of juist opschept (afhankelijk van je situatie) :sweat_smile:

7 likes

Ja dat vind ik dus heel lastig. Binnen mijn vriendengroep zijn we er heel open over, maar ik merk vaak dat diegene die het minst verdiend het soms vervelend vind als er veel over loon wordt gesproken, omdat het tussen de personen zo een verschil is. Ik heb daarom ook niet mijn loonsverhoging gedeeld, terwijl ik dat wel weer met andere deel.

2 likes

Wel de lekkerste vegan chips

6 likes

Ik vind het niks om je voor te schamen. De dingen zijn in de wereld nu eenmaal oneerlijk verdeeld, daar ben je niet persoonlijk de schuld van!

Bij mijn vrienden is het helaas niet gebruikelijk om over geld te praten. Maar laatst had ik het er een keer met een vriendin over, die dacht dat wij veel meer geld hadden dan zij, bleek ze gewoon veel meer te verdienen :sweat_smile: en dan heb ik ook nog 6 jaar langer gestudeerd en een dikke studieschuld erbij. Terwijl zij dacht dat ze het financieel niet makkelijk had. Volgens mij hebben veel mensen scheve ideeƫn over wat andere verdienen.

5 likes

Ik bespreek alles behalve vaccineren. Heb een paar anti vaxxers als vrienden en ik weiger dat gesprek aan te gaan omdat we elkaar niet overtuigd krijgen.

10 likes

EDIT wat zit ik nou te zeiken. Hartstikke leuk en lief dat ze all out gaat. Poll is dicht!

1 like

Stealing your thunder? Sorry maar ik denk dat je na de middelbare school toch niet meer hoeft te nitpicken op elkaars outfit?

Ik zou het heel bizar vinden als m’n vrienden mij daarvan zouden beschuldigen als ik uit enthousiasme een jurk speciaal voor hun verjaardag had besteld.

43 likes

Je hond :heart_eyes:
Ik wil mijn hond ook zo graag gelukkig maken met een zomervakantie in Oostenrijk of Zwitserland maar mijn man vind dat echt alleen maar wintersportlanden. Snap je toch niet als je zulke foto’s ziet?

2 likes

Je hoeft die zin niet super serieus te nemen, vond het wel een grappige omschrijving. Maar wat ik al zei, ik ga er niks van zeggen. Was alleen benieuwd naar de mening van een ander.

Ik bedenk nu dat dat ook geen goede omschrijving is! Want als de jurk rood was geweest had ik er niks over gedacht. Of paars met glitters of whatever. Ik vind het leuk als m’n vriendinnen shinen.

2 likes