Goh waarom zouden mensen met autisme het (soms) zo moeilijk vinden om praatjes te maken? Onder andere door al deze ongeschreven regels.
Ja ik vind het echt bizar dat mensen dit al kut vinden. Ik vind het niet een heel leuke opmerking ofzo maar ik vind het juist zĂł ongemakkelijk als je bij de kassa staat en daar zwijgend een beetje staat te staan. En ik ben echt niet de meest sociale persoon, maar het lijkt me als caissiĂšre echt kut dat de hele dag door je enige gesprek âdat is dan tien euro, spaart u x en y, fijne dag nogâ is.
I know! Alleen Charlotte en Harry vond ik dan wel weer
Deze scĂšne staat in mijn geheugen gegrift hoor hahaha
Pfff itâs not that serious
Ik heb echt nooit een praatje aan de kassa in de supermarkt. Zou het héél raar vinden als diegene ineens commentaar geeft op mân boodschappen, ook al is het neutraal/ positief. Heb ik zoân resting bitch face of is zijn we asocialer in BE?
- Resting bitch face
- Belgen zijn asociaal
0 stemmers
Wil niet zeggen asociaal, maar gewoon afstandelijker/ minder direct dan Nederlanders. Ook wat formeler.
Haha wat grappig. Ik vertel zelf dan weer niet zoveel maar soms krijg je echt hele levensverhalen van medewerkers. Vooral in het buitenland trouwens, hier word je toch vaak vreemd aangekeken als je iets vraagt.
Maar ik denk dat het voor sommige mensen echt fijn is om even een gesprekje aan te gaan, sommige mensen zijn gewoon eenzaam en al heb je zelf niks aan die interactie, je hebt toch weer iemands dag gemaakt.
Bij de toko gaan ze vaak raden wat ik ga maken en dat voelt dan als een extra receptservice, omdat het meestal niet was wat ik van plan was. In de supermarkt zit ik daar minder op te wachten, maar ik zou het eigenlijk wel grappig vinden als een supermarktpuber mân boodschappen zou zitten becommentariĂ«ren. Net als wanneer ze vertwijfeld naar de koolrabi oid zitten te staren.
Ik denk dat belgen te beleefd zijn om commentaar te hebben op iemands boodschappen.
Ik vind het wel leuk om een gesprekje te hebben hoor . Maar je hebt er van die lompe mensen tussen zitten haha.
She doesnt deserve him.
Ik heb 1 keer (toen ik 17 was ofzo) een betekenisvolle blik gegeven toen ik achter de kassa zat. Mn tandarts kwam enkel bij mij afrekenen: koffie, rode wijn en vroeg om een pakje shag. Toen ik hem de blik gaf, zei ie: âdoe wat ik zeg, niet wat ik doe, mejuffrouw Achternaamâ. Vond ik grappig, maar zou het verder niet in mân hoofd halen opmerkingen te geven. En wil ze ook niet krijgen.
9 van de 10 buschauffeurs zeggen niet eens gedag terug haha.
Geeft misschien wel aan dat we toch wel meer sociaal contact nodig hebben dan wij Nederlanders vaak aangeven.
Ik vind dit in Schotland zo leuk! De eerste keer dat een cassiere in de supermarkt âhow are youâ zei dacht ik dat het gewoon een vorm van hallo zeggen was maar de keer erna was ik samen met een Schotse vriendin en die gingen gewoon gezellig hele verhalen over hun dag aan elkaar vertellen
Vooral bij de turkse supermarkt maak ik een praatje. Die slager geeft ook altijd recepttips etc voor het vlees dat ik koop, ideaal haha
Ik vind het heerlijk, wordt er helemaal zen van. Niet elke stilte moet opgevuld worden met nodeloos gebep. Maar dat zeg ik de autist
Ondertussen wordt je in Scandinavië gewoon genegeerd als je small talk wilt maken in de supermarkt of bij de bushalte. Heerlijk haha.
Normaal gesproken denk ik: hou je bek. Maar 1x vond ik het echt leuk. Ik rekende maandverband van Yoni af bij de AH en de jonge caissiĂšre was helemaal verbaasd: Oh, hebben we dat hier? Wat goed!! En toen hadden we een kort gesprekje over dat dit zoveel fijner was dan de grote merken als libresse en always.
Tegenwoordig zou ik haar menstruatieondergoed aangeraden hebben trouwens.
Ik vind een (gepersonaliseerd/geschreven) âbedankt voor je aankoopâ kaartje leuk. Maar bij 1 webshop krijg ik elke keer allemaal postkaarten erbij, die je dan kunt verzenden, maar met hun logo er op. Naja dat vind ik dan super zonde van die boom
En confetti ofzo is helemaal ruk.
Confetti is echt de hel in pakketjes vooral als je enthousiast het open maakt en de confetti gelijk de hele kamer door vliegt.