Stel je persoonlijke vraag #41

Heb jij overal op je hoofd dezelfde haarstructuur?

• Ja
  • Nee maar het verschil is niet groot, het zal anderen niet snel opvallen
  • Ik heb 2 verschillende haarstructuren
  • Ik heb 3 verschillende haarstructuren
  • Ik heb meer dan 4 verschillende haarstructuren

0 stemmers

2 likes

Voorkant krult meer dan het haar in mijn nek. Dat is eerder slag

Gisteren kreeg ik controle bij de zelfscan. De vrouw keek in mijn tas en zei: “het lijkt net of je alles er zo hebt ingegooid”

Nou vraag ik me af of ik m’n hele leven al iets verkeerd doe met de boodschappen.

35 likes

Haha het enige waar ik op let is dat ik niet mn eieren of chips vermorzel onder allemaal melkpakken of blikken, maar verder flikker ik ook altijd alles gewoon in een tas. Ga er echt niet over nadenken hoor haha, dat komt bij het uitruimen wel weer

6 likes

nee, ik kan geen foto’s vinden maar een kipkap machine is echt iets anders, alhoewel het misschien gewoon een ander opzetstuk is?
Ik vind het allemaal zelf maken echt goor, worsten vullen vind ik nog te doen maar zodra het over restdingen gaat begint het me te hard stinken zoals bij kipkap of kroepoet/balkenbrij.

1 like

Edit: ik heb de vrijheid genomen om even een spoiler toe te voegen vanwege de lengte @VivaGlam.

recept

1 groot of 2 kleine varkenshammetjes
1 varkenspoot (niet noodzakelijk maar wel goed voor de binding)
300 gram runds- en/of paardenstoofvlees (of een mengeling van beiden)
2 laurierblaadjes
2 dikke uien
4 beschuiten
2 eetlepels azijn
2 bouillonblokjes (rund of desnoods kip)
5 blaadjes gelatine, geweekt in koud water (facultatief)
zout, peper en nootmuskaat
bereiding:
Doe het varkensvlees in een ruime kookpot en giet er koud water op tot het net onder staat. Doe er een bouillonblokje, een beetje zout en een laurierblaadje bij en breng zachtjes aan de kook. Laat zachtjes pruttelen tot het vlees gaar is. Bewaar het kookvocht.
Doe net hetzelfde met het runds- en/of paardenvlees. Dit kookvocht mag NIET gebruikt worden in de uiteindelijke bereiding.
Ontbeen het varkensvlees, het geeft niet dat er hier en daar wat stukjes vet tussen zitten.
Draai al het vlees, de beschuiten en de uien door een niet te fijne vleesmolen. Heb je die niet, gebruik dan een keukenrobot maar maal alles niet tè fijn.
Doe deze mengeling in een ruime kookpot en giet er net genoeg kookvocht van het varkensvlees bij tot je een roerbare brij krijgt.
Breng op smaak met de azijn, peper, nootmuskaat en eventueel nog een snuifje zout. Omdat kip kap koud geserveerd word mag je de mengeling goed afsmaken.
Laat alles lichtjes pruttelen, zonder deksel, tot zowat alle vocht ingekookt is. Blijf roeren, anders gaat het aanbranden.
Nu kan je, als je het wil, de gelatine toevoegen. Neem van het warme kookvocht een kleine pollepel af en smelt hierin de vooraf in koud water geweekte gelatine. Giet dit dan terug bij de bereiding en roer alles goed om.
Als het vocht bijna ingekookt is giet je alles in kommen en laat zo snel mogelijk afkoelen.
Serveer met roggebrood en vergeet een flinke lik mosterd niet.

dit recept is nog vrij puritaan, naar mijn ervaring is kipkap echt iets wat gemaakt wordt van alle afval, en het stinkt gigantisch. Het duurde even tot mijn nieuw-inwonende grootmoeder snapte dat niemand apprecieerde als ze dit maakte :joy:
bloedworst is in verhouding wel nog aangenamer! AL vind ik bloedworst zelf echt saai, zo een schijf kroepoet/balkenbrij is veel lekkerder als je het een beetje krokant bakt.

1 like

Whaha ik zorg alleen dat de zware dingen onder liggen en idd dat ik niet eieren ofzo plet.

2 likes

Dit heb ik lang niet meer gehoord. Mijn oma maakte dat wel eens. Heb t nooit geprobeert omdat het er niet smakelijk uitzag haha

4 likes

Blijft een orgaan

1 like

En vreselijk stinkt :face_vomiting:

2 likes

Ja hoezo als het vreselijk stinkt eten mensen het überhaupt?! Waarom zou je iets in je mond stoppen dat ontzettend meurt.

1 like

Al die kipkap en balkenbrij vind ik al niets, maar de echte hel is opgroeien in een huis vol zure zult mensen (samengedrukte varkenskop, staart en oren en zuur gemaakt met azijn)

image

En dan verbaasd zijn dat je kind vegetariër wordt

2 likes

Heb je weleens oesters gegeten?

• Ja, heerlijk
  • Ja, wel okee
  • Ja, vreselijk
  • Nee, maar wil het wel proberen
  • Nee dankje

0 stemmers

1 like

Mijn enige keer tot nu toe was in restaurant met een Michelinster, dus die oester was heerlijk, maar waarschijnlijk ook wel beter dan de gemiddelde oester.

1 like

Ik vind het er al smerig eruit zien. Maar veel plezier ermee

1 like

Ik vind dit zo ongeveer het smerigste voedsel op aarde maar mijn kind eet zonder problemen zo’n heel bakje weg. Het is me een raadsel hoe hij mijn DNA kan bezitten en dan niet over zijn nek gaat van dit spul.

2 likes

Ja hetzelfde. Ik word echt al misselijk bij het idee van zo’n structuur in mijn mond.

2 likes

Weet je zeker dat je kind nooit verwisselt is :joy:
Leuke tip van een survivor om het nog smeriger/lekkerder te maken trouwens: Als je het verhit/in de magnetron doet smelt het en kun je er brood in soppen. Dat vergaat het hele huis van de stank en het soppen maakt vreselijke geluiden dus extra fijn voor iedereen die erbij is (sorry ik heb een zultrauma en moet dit delen met iemand die het kent :smiling_face_with_tear:)
Edit: Dit gebeurde ELKE DAG bij ons thuis trouwens :confounded:

4 likes

Nou het is dat ik fotografisch bewijs heb van de bevalling en we nooit gescheiden zijn geweest. Anders had ik zeker mijn twijfels gehad! Maar mijn vriend is ook dol op zult dus ik gok dat zijn DNA in deze kwestie helaas sterker is. En bedankt voor de tip! Ik zal hem zeer zeker nooit introduceren.

1 like

Omg ik kreeg helemaal rillingen ineens vanuit mn bovenrug naar onder en ik heb het niet eens ooit gegeten. Maar het lijkt me dus heel smerig. :tired_face:

Oesters heb ik wel eens gegeten en ik vind dat mwah. Ik durfde het vooral niet eerst (ik was nog een kind). Die substantie is ook zo ewlie als je er niet bekend mee bent. En volgens mij kan het ook enorm per oester verschillen.

1 like