Stel je persoonlijke vraag #41

Ze heeft een naam maar ik weet niet hoe ze er uit ziet

7 likes

Dat vind ik ook wel leuk, een naam!

2 likes

6 likes

Anders… namelijk coach wat the fuck lul jij

Maar goed als iemand me dit zou vragen zou ik een fictieve villain kiezen, jafar of scar ofzo

6 likes

Die van mij heeft ook een naam en ik heb een heel vaag beeld maar dat komt allemaal voort uit een opdracht bij de psycholoog

Ja same ik heb het niet zelf bedacht

Ik moest dit een keer van een therapeut doen, die van mij is Octo van SpongeBob haha. Bij mij was het idee vooral dat je die criticus een beetje belachelijk kunt maken en dus minder snel negatieve gedachtes hebt. Bij mij werkt het soms wel een beetje.

7 likes

M’n moeder :sob:

9 likes

Wat een lariekoek

3 likes

Maar wat is hier het praktisch nut van dan? Is dat helpend om beter met kritiek van jezelf om te gaan? En is dat innerlijke criticus ook iets wat je leert daar (de personificatie van die kritiek dus, niet kritiek op jezelf uiteraard)? Voelt toch als persoonlijke vragen dus je hoeft niet te antwoorden natuurlijk, maar vind het wel interessant!

2 likes

Denk om er meer afstand van te kunnen nemen ipv je vereenzelvigen met die gedachten. Dat je kunt bedenken; nee dit is die stroom kritiek weer, daar gaan we nu niet naar luisteren

21 likes

Ja je kan zeggen: nee katja, nu even niet. En dat kan helpen.

9 likes

Dit is wel een bekende techniek vanuit act therapie. Maar daar is het vanuit mijn ervaring vrijer hoe je hier invulling aan geeft en niet zo vaststaand dat het een gezicht moet hebben. Meer een manier waarop je die kritiek in je hoofd wil benaderen en je er minder mee vereenzelvigd.

Edit: oh zoals hiervoor al wordt uitgelegd haha sorry

3 likes

Oh dat klinkt inderdaad wel bekend en logisch ja!

3 likes

Vinden jullie haar, staatssecretaris van Huffelen, lijken op een baddie uit een film?

afbeelding

• Ja!
  • Nooit over nagedacht maar nu je het zegt ja
  • Nee niet bepaald
  • Juist helemaal niet

0 stemmers

Ze doet mij persoonlijk altijd denken aan de evil aunt uit Ready or Not

16 likes

image

32 likes

Ze doet mij altijd denken aan Helena Bonham Carter in al haar evil rollen

13 likes

Ohja! Vooral deze:

24 likes

Degene waarvan iedereen continu vergeet dat ze meedoet.

73 likes

De betweter die meestal geen gelijk heeft

4 likes