Stel je persoonlijke vraag #41

Ja ik vind zelf Barcelona wat levendiger. Ook wat meer te doen op straat maar het ligt er maar net aan waar je van houd. Oh god ik herinner me zo’n straatententertainer daar die letterlijk achter me aanrende zodat hij kunstjes kon doen met mij? Iee rot op echt in zo’n kring met allemaal mensen erom heen leave me alone :face_in_clouds: :cry:
Van Valencia kan ik me die markt goed herinneren die vond ik heel leuk. Weet alleen niet of die er het hele jaar staat.

1 like

Dat combineren heb ik gedaan en was echt awesome!

3 likes

ik heb een goedkoop apparaat van de aldoi dat beiden doet, kan wel geen cécémel opschuimen :pleading_face:

mijn probleem met een gietvloer is vooral dat je er eigenlijk geen bijpassende plint bij kan voorzien of je moet al iets gaan laten lakken wat een risico blijft voor kleurverschil

4 likes

De enige echte! Helaas schuimde het dus totaal niet maar wel veel afwaswerk omdat het echt plakte aan mijn opschuimer terwijl met melk het gewoon direct weggespoeld is onder de kraan.

6 likes

Nooo wat treurig! Mijn schuimer (inventum) kan wel chocomel schuimen en het is idd de hemel

3 likes

Deze is even alleen voor de mensen met een kantoorbaan.

Als jullie bij het wisselen van baan een overdracht schrijven, hoe goed is hij dan?

• Ik schrijf the bare minimum op, succes ermee jongens
  • Ik schrijf wat ik me kan bedenken maar doe niet extreem veel moeite. Ik denk dat ze nog weleens in de knoop kunnen komen door missende info, maar niet mijn probleem.
  • Ik doe mijn best maar ik ga er geen weken aan besteden
  • Ik maak hem super uitgebreid. Ik wil niet dat mijn collega’s ongemak ervaren door mijn vertrek.
  • Nvt, of is nog nooit voorgekomen.

0 stemmers

En hoe bereid je hem voor?

• Zoals ik al zei, ik schrijf alleen the bare minimum op. Ik knal het er in mijn laatste uurtje uit.
  • In de laatste weken schrijf ik steeds e.e.a. op dat me te binnen schiet.
  • Gedurende mijn hele werkperiode houd ik alle belangrijke info minutieus bij in mijn notities. Voor mijn overdracht hoef ik het alleen te knippen en te plakken.
  • Nvt, of is nog nooit voorgekomen.

0 stemmers

In mijn vorige werk had een memo per onderdeel gemaakt. Meer voor mezelf om het uit mijn hoofd te krijgen. Zo lang was ik er ook niet mee bezig.
Kreeg later nog berichtje van mn collega’s dat ze zo blij waren en nog steeds wat aan hadden. Ik vond ze ook aardig en nog steeds contact. Huidige werk zou ik minder uitgebreid doen.

Toen ik met zw verlof ging bijna niet. 1 mail met dit is open. En daarvoor manager overal in geccd. Hij mocht weleens even zweten en gewoon zn mail lezen ipv mij steeds vragen.

5 likes

Ligt er ook wel aan of er nog overlap zit (dus ik nog overleg kan hebben met de nieuwe persoon) want dan maak ik daar tijd voor en schrijf ik misschien minder gedetailleerd op.
Ik heb weleens een minimale overdracht van iemand gehad en dat was zo kut. Ik kon toen ook nog eens gaan puinruimen.

1 like

Ik maak hem super uitgebreid. Want anders ben ik bang dat ze me alsnog gaan bellen en dat wil ik niet.

Als ik niet met naasten zou werken zou ik the bare minimum opschrijven en zouden ze het mogen uitzoeken.

2 likes

Ligt eraan of ik ze nog wat gun of niet. Heb bij mijn vorige baan in een uurtje wat op papier gezet en succes ermee

2 likes

Maar plinten zijn toch meestal niet dezelfde kleur? En bij houten en gietvloeren is het toch doorgaans gewoon een witte plint of is dat in Belgie anders? Mn zus heeft volgens mij niet eens plinten lol

2 likes

Ja maar ik snap mensen niet die andere plinten nemen, wij voorzien in projecten altijd plinten in hetzelfde als de vloer of mee te schilderen met de muur (alhoewel dat onlogisch is als stootbord dat vuil kan en mag worden). Liefst ook nog ingewerkt in de muur zodat er geen stof op kan vallen en maar 4 cm hoog. Ik vind dat je plint zo onopvallend mogelijk moet zijn, het is best wel een rare plek om je oog naar toe te doen trekken imo.

5 likes

Kent er iemand leuke vloggers die in de polder wonen? Wij twijfelen erover om vanuit de stad naar de polder te verhuizen en benieuwd naar hoe dat leven eruit ziet :grin:

Definieer polder

6 likes

Platteland 30 autominuten buiten de stad

Hoe vaak kopen jullie zomaar iets duurs voor jezelf van >200 euro? Iets wat je niet echt nodig hebt maar wel heel graag wil hebben. Kan van alles zijn, denk aan een piano, dyson airwrap, racefiets, tas, meubelstuk, zo lang het maar iets is wat je niet nodig hebt maar wel graag wil hebben.

• Vaker dan maandelijks
  • Maandelijks
  • Eens per twee of drie maanden
  • Eens per half jaar
  • Jaarlijks
  • Eens per twee jaar
  • Minder dan eens per twee jaar
  • Nooit

0 stemmers

2 likes

Oh ik dacht eigenlijk dat dat een beetje standaard was dat mensen witte plinten nemen. Je zou mijn plinten lelijk vinden want dat zijn van die hoge lol. Zelf niet voor gekozen en ga dit jaar toch weer verhuizen maar ik bedenk me nu dat ik eigenlijk nooit zo heb stilgestaan bij plinten. :joy: het valt me op dat in veel nieuwbouwhuizen mensen vaak juist hoge plinten hebben eigenlijk. Was dat een tijdje in ofzo? Echt van dit gedoe dus:

plinten-kiezen-hoge-plinten-met-stopcontact

Ja op zich wel hoor, ik vind dat zelf vrij klassiek, in het straatje niet mijn smaak veel plezier ermee haha.

@Jumpsuit eik denk ook alleen maar vermoeiend lang na over plinten omdat het tot mijn werk behoort, recent nog gehad dat een aannemer parket mooi had geschuurd en vernist en dan plots de meest lelijke afgeronde plinten had geplaatst. Het was echt aan affront, een catastrofe.

Maar soit, mij ouders hebben zelf ook een mengelmoes van tegelvloer, steentapijt, witte laminaat en houtprint plinten. Wat een drama.

2 likes

judgen jullie mensen die aan carnaval doen?

• ja (ook als het maar een beetje is)
  • nee
  • ik ben zelf een carnavaller

0 stemmers

1 like