Stel je persoonlijke vraag #41

Nee ik heb er zelf een hekel aan door de muziek en de te dronken mensen. Maar ik vind het wel leuk om te zien hoe creatief mensen zijn met hun outfits en karren enzo.

Laat ik het zo zeggen Limburgs carnaval vind ik leuk (om te zien dan) Want ik heb een zwak voor Limburgers.

7 likes

Kom je mee volgend jaar?

5 likes

Ik vind het wel een beetje apart als jij in Noord Holland woont, nooit iets met carnaval te maken hebt gehad, dan speciaal daarvoor naar het zuiden te gaan.
Maar ieder zijn ding.

5 likes

Haha ik heb nog niet eens ooit gehoord van steentapijt wtf! Maar ik dacht juist dat in die post van Lula stond dat je geen fuck geeft om vloeren :’). Als ik in een huis ga wonen waar ik weet dat ik er lang ga blijven gooi ik er een gietvloer in. Lekker makkelijk en dan wel in een wat warmere kleur en overal hetzelfde keuken woonkamer alles klaar.
Omg de buren van mn ouders hadden vroeger vloerbedekking in de keuken WHAAA. Wel van dat wat hardere korte vloerbedekking maar dat is toch afgrijselijk en goor. Oja en toen ik vroeger voor de thuiszorg vakantiewerk deed kwam ik bij een opaatje met hoogpolige vloerbedekking in de badkamer. Ik was in shock en heb er zelfs foto’s van gemaakt. Was ook nog eens een heel groot luxe huis en dan met vloerbedekking in de badkamer :face_vomiting:

2 likes

Alleen als er geen tyfus muziek is.

( ik ga dit bewijs straks vernietigen voordat jullie met carnavals feestjes met r&b muziek komen)

2 likes

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het echt leuk is

11 likes

Er is geen bad bunny ofzo MAAR (daar komt de maar) ik denk dat de muziek alsnog leuk kan zijn voor velen, ik versta de helft ook niet maar het brengt wel echt sfeer. En het is anders dan normaal uitgaan met altijd dezelfde muziek
 Doe gezellig mee volgend jaar met mij en als het niet bevalt dan heb je het tenminste meegemaakt haha (ik doe nu 1 avond vanavond en verder ben ik weg anders had ik gezegd kom een dezer dagen)

Ik heb vroeger carnaval geviert. Dus ik heb het meegemaakt vandaar ook de hekel die ik aan die muziek heb haha. Ik kan daar niet op dansen ja de polonaise maar daar krijg ik gewoon een paniek aanval van als ik er alleen al aan denk.

Mocht er een latin feest zijn met carnavals outfits dan ga ik mee hahah.

2 likes

Ja ik heb nu zelf dus drie dure dingen (paar honderd euro per stuk) die ik al langere tijd graag wil hebben. Maar ik realiseerde me laatst dat ik dus eigenlijk nooit ‘zomaar’ zulke dure dingen voor mezelf koop? En ik heb een spaarrekening waar ik het van zou kunnen betalen maar in mijn hoofd is dat geld altijd ‘voor later’, als ik een huis koop (who am I kidding) of een kind krijg of voor een noodzakelijke uitgave zoals een kapotte wasmachine. Niet om zomaar een cadeau voor mezelf van te kopen.

1 like

Pack yo bags, want heb iets voor je gevonden hahah het is wel NU

6 likes

Mijn post met Lula ging over de vloer voor een huurwoning, omdat het me oprecht niet zou interesseren om hier geld in te steken. Het is ook totaal geen prioriteit voor mezelf. Maar uiteindelijk is het wel een belangrijk onderdeel van mijn werk, het is dichotomie maar toch zo, ik zou zelf gewoon een goedkope natuursteenvloer leggen waarschijnlijk als ik de kans heb om eindelijk iets te kopen. Ik ken toevallig een groeve in griekenland die een mooie witte Ă  20 euro de mÂČ aanbiedt haha.
Een gietvloer is wel leuk ja, alleen verschieten mensen vaak van de prijs die puur uit de werkuren komt, die mensen moeten drie tot vijf keer terug komen om de volgende laag te zetten die dan weer moet uitharden waardoor het vaak tegenvalt voor klanten. Vast tapijt lijkt me ook echt wel goor. Je verhaal doet me denken aan Jayne Mansfield’s badkamer :nauseated_face:
image

3 likes

Maar is dat zo dat Belgen meestal tegels of steen overal in huis hebben? Las dat hier ergens. Het is wel natuurlijk veel makkelijker qua onderhoud dan een houten vloer maar vind het vrij kil (ja zegt iemand die een gietvloer zou willen). Bij mn zus moesten ze idd ook vaak terugkomen voor hun gietvloer en de laatste keer deden ze er een soort van veegachtig patroon in? Enige nadeel vind ik dat het vrij glad is als je op sokken loopt.

1 like

Wist niet dat carnavalsgatekeeping ook een ding was.
Maar in delen van N-H vieren ze ook carnaval omdat dat polder is en ze toentertijd mensen vanuit het hele land daar hebben geplaatst, die allemaal hun eigen tradities mee hebben genomen.

4 likes

Oké ik bedoel mensen die niet opgegroeid of wonen in een regio waar carnaval gevierd wordt en speciaal voor het zuipen naar carnavalsgebieden gaan

2 likes

Dat is toch meer house/techno. En gaan mensen daar verkleed heen

1 like

De muziek is ook echt verschrikkelijk :smiling_face_with_tear:
Alleen deze vind ik leuk :joy:

Het enige leuke aan carnaval vond ik altijd het verkleden (als kind), en soms een leuke optocht. Ik heb 1 keer als volwassene carnaval gevierd in Maastricht, omdat een vriendin zei dat het echt echt echt heel leuk was. Wat een verschrikking was dat, never again hahaha.
Ik denk ook dat je er misschien mee moet zijn opgegroeid ofzo? Mijn ouders hebben zelf niks met carnaval, dus hebben het ook niet echt door gegeven aan mij en mijn broertje.

5 likes

Als ik het forum moet geloven blijkbaar wel? Ik dacht dat het gebruik van een tegelvloer wel een algemeen europees ding was haha. Maar misschien is dat ook wel omdat er in BelgiĂ« echt heel veel met vloerverwarming gewerkt wordt tegenwoordig. Dan counter je het en veel mensen denken dat het ‘moet’ voor de warmteoverdracht.
Die vegen klinkt als dat ze voor een specifiek patroon heeft gekozen? Ik heb zelf enkel ervaring met effen kleuren op maat en eens een project gedaan waar er dan nog korrels gegooid zijn om van die spikkeltjes te krijgen.

1 like

Ik denk dat die ook wel tussen de locals zitten.

12 likes

Ja sorry, maar ik vind het echt iets voor simpele zielen om vrolijk in een verzopen Minion onesie door de straten te lopen

11 likes

Hitsige Guido’s (meest Brabantse naam ever)

6 likes