Stel je persoonlijke vraag #41

Meestal was het overblijven, maar een enkele keer at ik bij een vriendinnetje thuis

2 likes

Ik moest altijd overblijven, als een van de enigen want mijn moeder was de enige die toen werkte. Dus iedereen ging gezellig thuis eten bij moeders en ik zat dan vaak alleen met mn broertje en zus bij de overblijf (vaders werkten natuurlijk allemaal)

Is nu overigens heel anders, al mijn kinderen op school blijven over.

5 likes

Ja dat is ook al wel een verschil met hoe het bij mij was denk ik. Volgens mij werkten bij zo’n beetje alle kinderen in mijn klas allebei de ouders.

Ja ik kwam erop doordat ik het er met een vriendin over had dat ik me ook altijd de uitzondering voelde als ik na schooltijd werd opgehaald door een taxi om naar de bso te gaan terwijl de rest naar hun eigen huis mocht.

En toen vertelde die vriendin dat zij juist altijd zo benieuwd was naar de bso, want daar had je veel speelgoed en zij was juist weer jaloers op de kinderen die daar wel heen mochten :sweat_smile:

1 like

Met een taxi? Wat een luxe. Ik moest gewoon met de benenwagen en op een gegeven moment zelf met de fiets er naartoe :unamused:

3 likes

Sterkte :rofl: maar verder mooie plek om te wonen

1 like

Jaa echt vreselijk! Ik had ook een hekel aan alle verhalen wat kinderen na schooltijd deden met hun ouders, spelletjes of naar de stad, speeltuin of zelfs eten bij de mac. Ik moest 5 dagen per werk naar de BSO en daar at je ook nog eens :sob: Neem mn ouders dat nog steeds kwalijk :joy:

3 likes

Welke avondmaaltijd vind je gezond?

• Boerenkool stamppot met rookworst/vega rookworst (zonder boter/spekjes)
  • Geroosterde spruitjes en aardappelen met varkenshaas zonder sausjes
  • Zelfgemaakte vega lasagne
  • Geroosterde wortels met kippendijen en rösti rondjes

0 stemmers

ik wil graag gezonder eten maar mijn partner vindt dat we al gezond eten, dit zijn een beetje doorsnee maaltijden die vaak terugkomen. Ik zie gezond meer als quinoa salade met :avocado: enzo en veel spinazie

Waarom zou dit niet gezond zijn?

16 likes

Wat maakt die quinoa salade volgens jou zoveel gezonder dan de rest dan? Ik vind het bij allemaal heel erg afhangen van hoe je het maakt hoe gezond het is

4 likes

Ik weet niet, vaak ‘voelt’ het niet gezond, misschien omdat ik op insta enzo altijd maaltijden zie die meer superfoods etc bevatten. Of meer groene groente. Wel een gekke kronkel in mijn hoofd eigenlijk, moet het maar eens gaan loslaten. Partner let ook heel erg op voldoende gram groente en presenteert die maaltijden ook altijd zo: “zie hier 350 gram groente per persoon en 150 gram eiwitrijk vlees” en heeft nooit zin in eten als ik quinoa met feta, tomaatjes, spinazie en avocado maak

2 likes

Laat je niet zo gek maken door het internet. Jouw eten is gewoon gezond. En mocht je een keer zon salade willen dan kan jw die als lunch eten of als hij er niet is.

Oh en superfoods zijn niet persee magische dingen. Dat is gewoon eten waar meer vitamines enzo in een product zit. Maar dat zelfde aantal kan je met gevarieerd eten ook binnen krijgen.

19 likes

Ik vind zelfs die dingen met sausjes of boter nog gezond genoeg voor een gemiddelde maaltijd.
Boerenkool bereiden zonder boter klinkt een beetje sad eigenlijk.

18 likes

Haha met melk, ik vind t wel lekker!

3 likes

Ja boter en melk hahha

7 likes

Het enige wat ik hier niet zo gezond aan vind zijn de rösti rondjes. Ik heb ook weleens dat ik gezonder wil eten en van die quinoa dingen wil. Maar voor mij zijn deze gerechten makkelijker te bereiden, meer in lijn met m’n smaak en makkelijker te bereiden.

1 like

Ik ga vanavond rosti rondjes eten door dit topic. Geroosterde wortelen klinkt ook lekker maar duurt me te lang

20 likes

Eerst tien minuten koken, dan insmeren met een tl paprikapoeder en een eetlepel olijfolie en dan nog ff afbakken (duurt wel lang ja)

5 likes

Noooo aardappel is altijd gezond! Niet rösti gaan shamen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ja in mijn hoofd is aardappel alleen gekookt of als puree of stamppot gezond.

1 like