Stel je persoonlijke vraag #41

12 jaar ofzo en nog steeds totaal kansloos :v:t2:

7 likes

Na 3 maanden maar dat was door loting. Reageren had toch geen zin met 3 maanden inschrijftijd :joy:

4 likes

Het verschilt natuurlijk heel erg per gemeente. Kan me alleen niet voorstellen dat die 3,6 jaar het gemiddelde over heel Nederland is als je dit leest Sociale huurwoning? In zeker een kwart van de gemeenten wacht je meer dan 7 jaar

Maar hopelijk woon je op een betere plek dan ik, hier is het gemiddeld 11 jaar. Ken wel mensen die er met lotingwoningen tussen zijn gekomen trouwens

4 likes

Na dik 8 jaar en werd officieel tweede, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het voor die tijd ook nooit probeerde omdat ik al ergens woonde. Denk dat het eerder anders ook wel was gelukt maar misschien op een minder fijne plek.

2 likes

4 jaar, maar alleen omdat ik urgentie kreeg. Dus zegt eigenlijk weinig over de inschrijftijd.

3 likes

Ja precies, voor meettijd moet je hier ook minimaal 15 jaar ofzo hebben voor sociale huur
Loting woningen zijn dan je enige optie samen met de andere 2000 reageerders

2 likes

Het ligt zo erg aan waar je zoekt, of er bijv. jongerenwoningen zijn, wat je jaarinkomen is (uiteraard heb je een maximum maar daarnaast gaan lagere inkomens vaak ook hoger op de lijst), wat de eisen zijn van het huis (1p, 2p, gezin), nieuwbouw waar ze meteen een mix van mensen in willen, nouja ga maar door.

Ik ken 3 mensen met 9 jaar en laag inkomen die het gelukt is (030). Zelf heb ik een lotingwoning voor starters na 3 jaar maar dat is echt 1/2500.

5 likes

Ik woon hier al ruim tien jaar. Maar toen ik de woning destijds kreeg, had ik ruim 6 jaar wachttijd. En had met die wachttijd eigenlijk alleen opties in buitenwijken. Grote stad in Noord-Brabant.

2 likes

Zowel 2 jaar als 7 jaar.
2 jaar was wel een jongrrenwoning.

2 likes

Mijn urgentie is helaas afgewezen paar weken geleden. Maar ben verder echt kansloos met ‘maar’ 2.5 jaar inschrijftijd.

1 like

Ik ben nog nooit door de wachtrij heen gekomen dus heb alleen maar particulier kunnen huren. Waar ik nu woon is de wachttijd 10 jaar. Zeggen ze. Ik vermoed dat het in de praktijk langer is.
Maar ik zat net een beetje rond te kijken en in Purmerend moet je minstens 20 jaar ingeschreven staan om voor een eengezinswoning in aanmerking te komen. Wtf man. Twintig jaar wachten om in fucking Purmerend te kunnen wonen.

6 likes

Pff ja frustrerend is dat! Ik heb een keer nummer 1 gestaan, maar dat was een huis waar ik me niet prettig bij voelde. Nu zit ik alsnog te wachten op een fijne plek.
Komen er dagelijks veel woningen in jouw regio vrij?

Trouwens… Merken jullie ook dat er steeds minder lotingen voor woningen zijn?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee/nvt

0 stemmers

Vorig jaar toch minimaal een huis per week. Nu kan ik een maand wachten voor er weer een loting is.

3 likes

Juist meer de laatste tijd!

3 likes

Nee iets van 10 per week. Vooral heel veel seniorenwoningen en daar mag ik niet op reageren :smiling_face_with_tear:

Hier geen loting woningen trouwens. Alleen jongeren hebben soms loting woningen.

2 likes

Ik was net een week ingeschreven bij de wooncorporatie waar ik nu huur. Ze werken daar met het concept “wie het eerst komt, die het eerst maalt” dus ik had geluk. En yes, het is een sociale huurwoning.

Als ik verder was blijven zitten bij woonnet/ de woningbouw dan had ik nu nog geen huis gehad en ik denk de komende jaren ook nog niet.

4 likes

Mijn vriend stond 9 jaar ingeschreven toen we deze sociale huurwoning kregen. Was wel 7 jaar geleden en het is er niet beter op geworden qua wachttijden.

Ja dat werkt heel goed… als ze de server eens updaten. Om 8 uur 's avonds valt die site altijd uit.
Vraag me echt af wat ze met die inschrijfkosten doen als het toch niet naar onderhoud gaat

1 like

Nou 5 jaar ingeschreven bij woningnet in het algemeen maar pas 1.5 jaar in die specifieke regio! Dus ik zou ook aanraden om misschien je horizon wat te verbreden en je in veel regio’s (waar je geen binding nodig hebt) in te schrijven en daar te reageren op lotingwoningen.

Almere was echt hopeloos, soms stond er weken niks op. En lotingwoningen in regio Utrecht waren er een stuk meer!

1 like

Wat is kutter?

• Een draaiorgel die een pophitje verpest
  • De man die met het bakje geld in je oor staat te rinkelen
  • Het paard (whyyy)

0 stemmers

1 like

Alles is kut hieraan. En wij hebben nooit een paard, hij wordt gewoon door diezelfde rammelende bakjes man voortgetrokken.

9 likes