Paard?! Nog nooit gezien. Wat zielig, de hele dag in die ellende in een treurig centrum staan
@Hippe_kikker Nu ga ik aan mezelf twijfelen⊠die man hier heeft een paard⊠toch? Waarschijnlijk is dat beest mentaal al dood of kan hij goed mediteren en zijn gedachten verzetten.
Alles is kut aan een een draaiorgel. Wekelijkse kost op zaterdag om 12:30 voor mijn huis/ altijd genieten
Oh de hel
Ik heb het gevoel dat iedereen met kinderen hun kind nu naar de opvang/gastouder brengt, terwijl toen ik jong was ik het idee had dat ik de uitzondering was, omdat ik en mijn zusje naar de opvang gingen.
Ging jij vroeger naar een opvang? (Bso/gastouder/vso, ect)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Voor de mensen met kinderen:
En gaan jou kinderen nu naar een vorm van opvang? (Opa en omaâs even niet meegerekend)
- Ja
- Nee
0 stemmers
En dan lekker naar âIk ga zwemmennnnâ luisteren.
Yay!
Hahaha ja altijd
Alles. Ik snap niet dat dit cultureel erfgoed is.
Jeetje mina, hebben we eens cultuur in Nederland⊠is het weer niet goed
Ze heeft tot mijn 5e gewerkt, daarna is ze gestopt en op mijn 9e is ze een winkel begonnen en sinds dien werkt ze fulltime in de winkel.
Mijn moeder ging weer werken toen ik als jongste naar school ging. Bij de muziekschool dus ze had wel alle vakanties vrij. Mân vader was er dan als wij uit school kwamen omdat mams uren allemaal buiten schooltijd waren en ben vast ook wel eens door oma opgehaald. En heb menig woensdagmiddag bij de administratrice van de muziekschool doorgebracht . Vond dat altijd wel leuk
Mijn moeder kan niet werken door haar rug, maar zei vroeger gewoon dat ze thuisblijfmoeder wilde zijn (was ook haar plan als haar rug wel goed was). Ik merkte al wel dat het toch iets was waar door klasgenoten op neergekeken werd en dat het een uitzondering was.
Ik denk er wel eens vaker aan hoe snel dat veranderd is, dat je stopte met werken omdat je moeder werd.
33 jaar geleden waren ze bij mijn basisschool gestart met tussenschoolse opvang. Voor kinderen met werkende ouders. Maar dat stopte heel snel omdat er geen animo voor was. In mijn klas was er maar één meisje wiens moeder werkte.
Mijn moeder, geboren in 1949, ging ook naar de huishoudschool toen ze 12 was.
Mijn moeder werkt/e fulltime en mn vader was thuis, dat vonden klasgenootjes echt bizar haha. En dan dachten ze dat hij de hele dag niks uitvoerde ipv huishouden, koken, ons naar clubjes brengen etc. (dat was voor moeders obv). Dit was begin 2000, niet 1950 trouwens.
Mn pa en ma zijn allebei 32 uur gaan werken, waarbij mn pa dan 2x een middag vrij was en mn moeder de hele woensdag. En dan hadden we voor 2 middagen een oppas (die ik nu nog steeds zie en spreek ).
Ja denk dit ook idd!
Mijn vader werkte gewoon fulltime en volgens mij werkte mijn moeder toen wij heel jong waren helemaal niet en daarna heeft ze een hele tijd parttime in het zwembad gewerkt/les gegeven (was wel leuk ook voor ons, konden wij ook extra vaak daarheen) en pas toen wij richting de middelbare school gingen oid is mân moeder weer meer gaan werken ergens anders, al werkte ze dan wel elke dag tot 2/3 ofzo ipv helemaal fulltime.
Mijn moeder werkte 36 uur, das fulltime in de zorg. Maar ze is een workaholic dus ik heb op 40 uur of meer gestemd.
Mân vader werkte niet. Die is huisvader en nu oppasopa.
Was toen echt uniek (jaren 80/90). Hij is er zelfs een x mee in de krant gekomen. Moest die iets typisch moederlijks doen voor de foto. Dus was een foto dat die mân zus in bad deed.
Ben enorm blij dat dat bij ons en de mensen om me heen nu wel anders is.
Huisvaders zijn nog steeds wel een bijzonderheid toch? Mijn vriend heeft zo ook in de krant gestaan omdat zijn ouders ieder drie dagen werkte en de zorg eerlijk verdeeld hadden. Wat dat betreft is er nog weinig verbeterd denk ik soms. Ik heb meerdere vriendinnen die ook maar drie dagen werken, sommige vier en een is huismoeder. De man werkt bijna altijd vijf dagen in de week, sommige doen aan oudersschapsverlof met een âpapadagâ per week.
Vind het een beetje raar dat je je hierover lijkt te verbazen⊠dit is toch logisch
Ik vind het ook logisch, maar verbaas me meer over het feit dat het dus zo snel veranderd is! Waar vroeger de opvang de uitzondering was, is het nu eerder de regel en ik stond daar nooit zo bij stil.
Ik kan me nu ook echt niet voorstellen dat een gezin kan leven op 1 inkomen?