Ah ja in mijn omgeving is 't wel anders en gelijkmatiger verdeeld
Hahah (als boer met kiespijn) herkenbaar, mijn vader heeft bakken met geld sinds dat mijn moeder niet meer leef. Ik had helemaal niet door dat hij zoveel voor haar betaalde. En ze had een gat in dr handā¦
Ja ik verbaas me hier ook weleens over dat men vroeger kon rondkomen van ƩƩn inkomen en dat er nog steeds mensen zijn bij wie dat lukt. Mān vriend en ik werken beiden fulltime maar als we kinderen zouden krijgen dan zou het financieel wel krap worden en eigenlijk zou ik dan het liefst een dag minder gaan werken, maar ik ben bang dat we financieel dan al helemaal niet meer uit gaan komen, met hogere uitgaven en lagere inkomsten, en dat dat dus geen eens een optie is.
Het kan wel; ik heb enkele kennissen waarvan de vrouwen thuis blijven voor de (vele) kinderen en eentje geeft zelfs thuisonderwijs aan haar 5 koters. In die gezinnen wordt wel zƩƩr zuinig geleefd.
Ik zou er ook los van het geld niet aan moeten denken om huismoeder te zijn
Mijn ouders werkten altijd heel veel, mijn moeder zelfs een paar jaar 60u per week. Maar ze hadden hun uren (ook veel nachtdiensten) zo op elkaar afgestemd dat we nooit naar de opvang moesten. Alleen af en toe mijn opa die een uurtje overbrugde. In mijn herinnering was er ook gewoon altijd iemand thuis. Eigenlijk best wel bizar. Maar mijn moeder vertelde later dat het enige wat ze zwaar vond was dat ze mijn vader in die tijd nauwelijks zag. Ze communiceerden met elkaar doormiddel van briefjes in de keuken. Soms echt hele a4tjes vol, met dingen die ze niet mochten vergeten maar ook gewoon over leuke dingen van die dag.
Je krijgt wel wat toeslagen en je gaat je geld ook anders verdelen is mijn ervaring (bijv minder geld aan uit eten en stappen etc), dus de hogere lasten kan ook meevallen.
Niet in NL lijkt me dan of wel?
Of je toeslagen krijgt ligt er maar aan hoe hoog dat ene inkomen is toch
Ik was altijd 1 van de 5 kinderen ofzo die moest overblijven in de pauze. Je voelde je dan ook echt zo shit want al mijn vriendinnen werden in de grote pauze opgehaald door hun moeder sāmiddags en dan gingen ze serieus pannekoeken bakken en samen opeten. Ik weet dit omdat ik een paar keer was meegegaan. En ik zat dan meestal alleen met een klef broodje pindakaas in een zakje haha. Je voelde je als kind dan ook echt zo shitty en achtergesteld door dat contrast
Waarom niet?
Oh wij waren juist jaloers op de kinderen die mochten overblijven, want dat leek ons heel cool haha.
Ik lees dit dus best wel vaak op het forum, maar bij mij waren er volgens mij maar een paar kinderen die tussen de middag naar huis gingen? Ik bleef zelf ook altijd over, behalve op vrijdag, dan ging ik met mijn moeder iets in de stad eten omdat mijn school midden in het centrum zat.
Ging jij tussen de middag naar huis of moest je overblijven op school (raar woord eigenlijk, alsof je alleen achterblijft ofzoā¦)
- Ik moest overblijven
- Ik ging tussen de middag naar huis
- Combinatie
- Anders namelijkā¦
0 stemmers
Oh kak anoniem.
Mijn school had een continurooster dus er was geen overblijf.
Mijn moeder was overblijfmoeder dus ik bleef over maar wel met haar
Haha zo zie je maar dat het gras altijd groener is aan de overkant! Ik voelde me echt altijd heel eenzaam en was ook blij dat in de bovenbouw iedereen wel overbleef.
@GrumpyHarry Bij mij bleef in de bovenbouw wel iedereen over, maar in de onderbouw was ik echt solo mio haha
Vgm zorgt de leerplicht ervoor dat je in NL geen thuisonderwijs kan krijgen dacht ik
mijn moeder werkt(e) fulltime en ze heeft daarvoor ZO VEEL shit over zich heen gekregen altijd joh, niet vanuit onze eigen familie/vrienden ofzo maar van andere ouders van school, van de leraren (!), buren, etc. Ook mijn vader kreeg die kritiek te horen als hij me van school kwam halen ofzo. Hoe DURFT ze, een kind op de wereld zetten en dan zelf naar kantoor vertrekken!!!
Ik heb echt nooit het gevoel gehad dat mijn ouders er te weinig waren
Kan wel, maar alleen in uitzonderlijke gevallen
Ja ik zat in een klas waar status (in fukking groep 4 al) een heel ding was. Alles moest grootser en weet ik veel wat. Tja, dat gaat niet wanneer je ouders van 1 inkomen moeten leven. āDan gaat je moeder maar werken.ā
Achteraf gezien ben ik heel blij dat ze thuis bleef. Het zorgde voor stabiliteit die ik niet zou hebben gehad als ze weer haar werk zou oppakken.
Jawel, je moet alleen aanvragen indienen dat je het goed doet enzo. Ik ken wel meer kinderen die thuisonderwijs krijgen.