Stel je persoonlijke vraag #41

Nouja kinderbijslag krijg je sowieso en je moet wel heel veel verdienen om geen kinderopvangtoeslag te krijgen

1 like

:+1:t2:

7 likes

Op het draaiorgel na wel een geweldige plek om te wonen!

36 likes

Wel in Nederland. Hun redenen voor het geven van thuisonderwijs hebben te maken met hun geloof.

2 likes

O dat vind ik best wel kwalijk. Ik dacht eigenlijk dat het alleen bij heel bijzondere gevallen kon zoals je ouders bij een rondreizend circus of zo.

9 likes

O ja had ff niet door dat het specifiek over kinderen ging

Ik vraag me altijd af wat de beweegredenen zijn om thuisonderwijs te geven.

3 likes

Geloof of politieke overtuigingen die niet overeenkomen met wat wij leren
Ik vind dat ook zo fascinerend in Amerika met die strenggelovige mensen

5 likes

Meestal was het overblijven, maar een enkele keer at ik bij een vriendinnetje thuis

2 likes

Ik moest altijd overblijven, als een van de enigen want mijn moeder was de enige die toen werkte. Dus iedereen ging gezellig thuis eten bij moeders en ik zat dan vaak alleen met mn broertje en zus bij de overblijf (vaders werkten natuurlijk allemaal)

Is nu overigens heel anders, al mijn kinderen op school blijven over.

5 likes

Ja dat is ook al wel een verschil met hoe het bij mij was denk ik. Volgens mij werkten bij zo’n beetje alle kinderen in mijn klas allebei de ouders.

Ja ik kwam erop doordat ik het er met een vriendin over had dat ik me ook altijd de uitzondering voelde als ik na schooltijd werd opgehaald door een taxi om naar de bso te gaan terwijl de rest naar hun eigen huis mocht.

En toen vertelde die vriendin dat zij juist altijd zo benieuwd was naar de bso, want daar had je veel speelgoed en zij was juist weer jaloers op de kinderen die daar wel heen mochten :sweat_smile:

1 like

Met een taxi? Wat een luxe. Ik moest gewoon met de benenwagen en op een gegeven moment zelf met de fiets er naartoe :unamused:

3 likes

Sterkte :rofl: maar verder mooie plek om te wonen

1 like

Jaa echt vreselijk! Ik had ook een hekel aan alle verhalen wat kinderen na schooltijd deden met hun ouders, spelletjes of naar de stad, speeltuin of zelfs eten bij de mac. Ik moest 5 dagen per werk naar de BSO en daar at je ook nog eens :sob: Neem mn ouders dat nog steeds kwalijk :joy:

3 likes

Welke avondmaaltijd vind je gezond?

• Boerenkool stamppot met rookworst/vega rookworst (zonder boter/spekjes)
  • Geroosterde spruitjes en aardappelen met varkenshaas zonder sausjes
  • Zelfgemaakte vega lasagne
  • Geroosterde wortels met kippendijen en rösti rondjes

0 stemmers

ik wil graag gezonder eten maar mijn partner vindt dat we al gezond eten, dit zijn een beetje doorsnee maaltijden die vaak terugkomen. Ik zie gezond meer als quinoa salade met :avocado: enzo en veel spinazie

Waarom zou dit niet gezond zijn?

16 likes

Wat maakt die quinoa salade volgens jou zoveel gezonder dan de rest dan? Ik vind het bij allemaal heel erg afhangen van hoe je het maakt hoe gezond het is

4 likes

Zolang je een normale verdeling carbs, eiwit en vitamines hebt, is het gezond. Zie in jullie recepten echt hele gezonde maaltijden. Gevaar bij die salades is dat je voedingsstoffen te weinig gaat krijgen en daardoor cravings naar producten die ongezonder zijn. Kies dan liever voor ander soort tussendoortjes als jullie “gezonder” willen eten. Of gewoon een extra portie groente.

20 likes

Ik weet niet, vaak ‘voelt’ het niet gezond, misschien omdat ik op insta enzo altijd maaltijden zie die meer superfoods etc bevatten. Of meer groene groente. Wel een gekke kronkel in mijn hoofd eigenlijk, moet het maar eens gaan loslaten. Partner let ook heel erg op voldoende gram groente en presenteert die maaltijden ook altijd zo: “zie hier 350 gram groente per persoon en 150 gram eiwitrijk vlees” en heeft nooit zin in eten als ik quinoa met feta, tomaatjes, spinazie en avocado maak

2 likes