Ik zit de hele dag koekjes te eten op een stoel
Ik ben er de laatste maanden ook echt steeds meer mee bezig, vanwege die toenemende persberichten over geweld/doodslag/moord op begeleiders binnen de ggz. Vind het lastig om uit te leggen maar de kennis dat jou zoiets ook kan gebeuren op je werkdag en dat je dan niet meer thuiskomt bij je gezin eist wel zijn tol ofzo. Elke dag voordat ik naar binnen ga denk ik tsja kan zomaar mijn laatste zijn.
En natuurlijk kan dat sowieso altijd! Op werk of erbuiten. Maar gewoon, het is wel eng. En ik vind mijn werk echt fantastisch leuk en interessant maar daar altijd bij stil moeten staan is zwaar.
Niks om verbaasd huh?? Over te roepen toch. Op insta misschien, maar in het echte leven⊠ja, best een taboe
Ja herkenbaar. Zeker toen in mijn organisatie een aanslag werd gepleegd heb ik het daar echt moeilijk mee gehad. Zeker omdat ik werkte bij de plek waar het enigszins verwacht werd.
Echt forensisch werkten heeft mij wel geholpen met veel meer letten op veiligheid en samenwerken.
Een beetje creepy maar niet perse om hoe het eruit maar het idee dat er een mensje in die buik leeft. Zoooo kinderachtig van mij maar gewoon een Beetje alien vibe, 𫹠vooral als het zo beweegt. dat heb ik zo sterk bij mensen om me heen en dan zeg ik ook dat ik het een heel bizar idee vind dat dat mini mensje bijv. twee dagen geleden IN die buik zat en dat vinden de mamaâs zelf ook vaak hahah
En soms bedenk ik ook bij volwassen mensen ineens van âieh jij komt ook uit een buik, wij allemaalâ
Ieee een vriendin van mij stuurde videos van haar hoogzwangere buik en je zag die baby helemaal bewegen en die handjes en voetjes zo tegen de buik drukken. Jahaa het is natuurlijk en alles maar ik vond het naar om te zien. Het leek alsof haar buik elk moment kon scheuren. Ik kon het gewoon daarom niet aanzien. uiteraard niet gezegd tegen haar maar brr.
Ik ben zelf zwanger en laatst had ik controle bij de verloskundige en toen legde ze ineens mijn eigen handen op mijn buik en zei ze âvoel, dit is het hoofdjeâ en ondanks dat het echt wel bijzonder is vond ik het zoân naar idee dat ik dat kon voelen. Ze had me wel even mogen waarschuwen.
Waar is het een taboe dan? Oké naar je werk trek je er iets over aan maar dat doen niet zwangeren ook. Maar als je gaat zwemmen kan je gewoon in bikini, ik snap je punt gewoon niet dus dan mag ik best huh zeggen toch?
Ja een bikini dragen als je zwanger bent vind ik prima kunnen. Alleen lijkt dat mij irritant zitten want ik denk dat dat bikinibroekje dan zo uitglijdt omdat ie zo laag zit. En dan in combinatie met die stof en water maar geen ervaring mee.
Ik was 22 toen een vriendin van mij zwanger was en nog nooit eerder was een vriendin zwanger geweest. Ik vond het helemaal fascinerend en ik vroeg of ik haar buik mocht voelen wtf . Volgens mij heb ik hier ook gelezen dat zwangeren dat haten. Zij vond het overigens geen probleem maar toch.
Van een vriendin zou ik het prima vinden, zeker als ze het gewoon vraagt van te voren
Het was ook nog eens in een restaurant en we waren uit eten. Ik zat naast haar. Ze zei wel dat ze het goed vond dat ik het vroeg aan haar. Toen wilden 3 anderen ook even voelen. Ik snap wel dat dat irritant kan zijn. Ik weet zelf eigenlijk niet wat ik ervan zou vinden. Ik zou geen nee zeggen maar liever niet denk ik.
Niet van het werk zelf, wel van het reizen eromheen
Ik ben de hele dag aan het praten voor mân werk wat wel vermoeiend is en daarnaast zit ik zo twee tot drie uur per dag te autorijden en daar heb ik sommige dagen ook echt wel last van qua vermoeidheid. Ik vind 't leuk wat ik doe, maar ik weet dat ik dit (alweer) niet veel langer dan een jaar ga volhouden
Ik heb dit volgens mij al vaker gepost maar toen ik zwanger was werd ik echt heel naar van het idee dat er nog een skelet in mij zat
Ik dacht dat de discussie meer ging over of je er zo bij gaat lopen:
Ik vind dat een beetje weird zou te zelf niet zo snel doen omdat ik zoân baby ook een beetje kwetsbaar vind en zo krijgt ie het koud (??) Die ene vrouw op insta vind ik ook echt niet oke dat ze die buik zo shaket de hele tijd jemig arm kind, denk je ff lekker te kunnen ontwikkelen naar mens en dan krijg je een halve aardbeving doordat je mutti een reel wil maken
Ik ging laatst zwemmen en ben nu heel zwanger maar heb echt geen zin om een speciaal badpak aan te schaffen, dus was wel in mn bikini gegaan. Voelde me wel een wandelende attractie met alle starende blikken.
Zo ik ben nog niet helemaal wakker. Ik dacht ff dat je zwanger was omdat je ergens had gezwommen.
Nee dat was alleen in de aflevering van 4 handen op 1 buik met Tatum.
Dit doet me denken aan die Kan ik zwanger zijn/ worden want⊠vragen in de Break out vroeger