Indirect democratisch is ook democratisch, of bedoel je democratisch genoeg?
Hoezo is dat een vreselijke smaak? Zijn toch prima kinderboeken?
Haha ja uiteraard, ik genoot er toen ook van. Maar ik denk dat ik nu meer zou genieten van Roald Dahl. Voel me meer vervreemd van mijn smaak toen ik kind was. Was geen hele serieuze opmerking.
Thea Beckman
Echt zin nu om ze allemaal (voor de tachtigste keer) te herlezen.
Ik heb toen ik iets ouder was ook echt genoten van Dahls autobiografieƫn, Boy en Solo. Heb gelijk zin om die weer eens te lezen haha
Oh dat verklaart
Ja, die zijn zo geweldig!
Ik weet niet of je ze al kent, maar de autobiografieƫn van Stephen Fry, of eigenlijk vooral de eerste, Moab is my washpot (let niet op de naam), deden me hier erg aan denken qua sfeer.
Cortisol maak je aan ongeveer een of twee uur voor je wakker wordt, meen ik te hebben begrepen.
Maar snap wel wat je zegt hihi. Net niet kort of net niet lang genoeg is gewoon niet fijn.
Ja eens! Ik heb sowieso een ding voor korte verhalen maar die van hem zijn zo ontzettend goed
Ik heb laatst ook Roald Dahlās Book of Ghost Stories gekregen, dat zijn verhalen van andere auteurs maar gekozen door hem. Ik geloof dat hij de selectie eigenlijk gemaakt had voor een tvprogramma (en dat hij daar honderden verhalen voor gelezen heeft) maar dat dat programma uiteindelijk niet doorging. Ik heb het nog niet gelezen maar ben wel heel benieuwd
Heb je weleens drama meegemaakt op een bruiloft?
- Ja, tijdens iemand anders bruiloft
- Ja, tijdens mijn eigen bruiloft
- Nee, niet meegemaakt
- Nee, nog nooit op een bruiloft geweest
0 stemmers
En dit was:
- Klein drama (taart gevallen, gast die wit droeg, te eerlijke speech)
- Groot drama (ruzie en dergelijke)
- Ik weet niet hoe ik stemmen moet verwijderen en heb geen drama meegemaakt dus deze optie is voor mij
0 stemmers
Nouja klein drama⦠de ring van de bruid was van het satijnen kussentje gegleden, nog voor de bruid arriveerde. OP HET STRAND.
Maar houd je vast, hij is gevonden, ongeveer 20 seconden voor ze aankwam. Ik dacht echt dat ik gek werd.
Stiefmoeder van de bruid die wit droeg en waar de bruid het (logisch) niet mee eens was. Maar ging niet verder dan een semi-openbare discussie dus klein drama.
Walgelijk.
Twee keer. Een keer een ongelukkige val van een gast en de andere keer was er denk ik ruzie, maar het enige wat ik daar als gast van meekreeg was dat er mensen weg stampten en de bruid duidelijk gehuild had?
Onzin poll maar ik kan niet slapen
Wat eet jij wekelijks
- Appelmoes
- Citroensap
- Dadels
- Erwtensoep
- Frikandel
- Galiameloen
- Honing
- IJs
- JalapeƱo
- Linzen
- Macaroni
- Nougat
- Pannenkoeken
- Quesedilla
- Rode bieten
- Sriracha
- Trekdrop
- Ui
- Venkel
- Zeebaars
0 stemmers
frikandel alleen als vega frikandelbroodje van de jumbo ook telt
Oom Oswald
Ik was eens op een tweede huwelijk van een wat ouder stel dat een tijd uit elkaar was geweest en elkaar weer gevonden had. Vlak na het ja-woord ging hun zoon staan, nam het woord en vroeg zijn vriendin ten huwelijk. Volgens mij applaudisseerde er hier en daar iemand, maar de rest van de gasten was sprakeloos.
Bruiloft van mijn moeder waarbij ik als 18-jarige ceremoniemeester was:
- Er waren ongeveer 75 uitnodigingen uitgegaan, iedereen die mijn moeder in die periode sprak werd mondeling uitgenodigd, waarbij ze steeds lachend zei dat ze toch niet zouden komen. De voice-over zou nu zeggen: ze kwamen wel. Daardoor konden we de toestroom aan mensen op een bepaald moment niet echt meer aan, in totaal zaten we boven de 200 gasten. Was dus ook te weinig eten. Ik dacht op een bepaald punt: dit is echt niet mijn probleem.
- Mijn moeder had ineens een nieuwe vriendinnengroep (ik had ze werkelijk nog nooit gezien) vol serpenten (van die single 30āers die om alles los gaan) die de hele dag erbij waren vanaf ons huis (sommigen sliepen er de nacht ervoor zelfs) en allerlei vragen aan mij hadden. Vanalles uit kastjes getrokken. Alleen maar kritiek op alles.
- Mijn oom vroeg op het feest zijn vriendin ten huwelijk, die ja zei. Die hebben de halve nacht voor onze deur thuis staan ruziƫn want zij wilde helemaal niet trouwen. Haar dochter heeft nog in onze voortuin staan kotsen.
- Mijn moeder ging direct door naar het vliegveld dus aan het eind van de avond moest ik ervoor zorgen dat alles weer thuis kwam. Toen kwam ik dus met mijn oma die kwam oppassen, mijn zusje van toen 9 en een paar vriendinnen die mij hadden geholpen thuis in een volledig uitgewoond huis. Er was gekookt in de keuken en niet opgeruimd, dingen uit de voorbereiding lagen overal. Was echt verschrikkelijk.
- Oja: ze liggen alweer in scheiding
Iedereen vond het trouwens een fantastisch feest. Dit is waarom ik overweeg mijn bruiloft tot in den eeuwigheid uit te stellen
Edit; ik kan er nu trouwens wel hard om lachen
Hahaha i love om hoe random dit is. Zeebaars, trekdrop etc. Ik heb volgens mij nog nooit zeebaars gegeten lol.
Eet jij wel eens zeebaars?
- Nee nog nooit gegeten
- Ja regelmatig
- Af en toe
- Zelden
0 stemmers