Stel je persoonlijke vraag #41

Oh dat klinkt prachtig. Die van kate was ook zo mooi. Die van Diana vond ik dan weer zo afgrijselijk. Ik kon als kind echt urenlang googlen naar trouwjurken en ik ging de jurken die ik mooi vond opslaan. Al wist ik toen al dat ik echt nooit wilde trouwen haha (tenzij het een snelle krabbel is op papier geen bruiloftfeest).

6 likes

Nu bedenk ik me van de bruiloften waar ik ben geweest, ik bij elke bruiloft direct als eerste aan de trouwjurk denk. Blijkbaar vind ik dat het meest fascinerend van het hele feest :’)

4 likes

Omg de hel hahahaha

2 likes

Ik heb dat al eens gedaan en dat was echt leuk! Heel gezellig en super bizar om jezelf in een trouwjurk te zien.

6 likes

Welk merk bedoel je? Ik vind het zonde om voor enkel tekenen een heel dure jurk te kopen maar feestelijk uitzien lijkt me wel leuk.
Ik heb naar jurken van needles & threads gekeken die vond ik al erg leuk!

1 like

Monsoon, die hebben een bruidscollectie.

3 likes

Ik ben dus als tiener een keer een bruidswinkel ingestapt met vriendinnetjes en wij vroegen om bruidsjurken te passen. We werden weggestuurd hahaha. Wat waren wij ook denkende. Maar moet je dat reserveren of hoe gaat dat? Ik snap wel dat die mensen echt geen zin hebben om mensen te ontvangen die niet daadwerkelijk serieus op zoek zijn naar een trouwjurk. Daar is het ook veel te duur voor. Ik zou graag een keer zo’n overdreven grote Barbie trouwjurk aanwillen met echt een hele wijd rok. Vind ik wel lelijk maar ook mooi tegelijk.

1 like

Ik heb m’n trouwjurk via Etsy gekocht, juist omdat ik dus echt geen zin had om een (mid)dag jurken te moeten gaan passen.

3 likes

Ik vond mijn jurk op zich wel mooi maar het was voor mijn gevoel niet dé jurk. Het was zo’n hartvormige straplessjurk met een wijde rok. Maar de andere jurk die ik paste, meer japonachtig met veel kant en een open rug was eigenlijk mijn favo. Stom dat ik daar niet voor gekozen heb toen.

Edit: In de avond had ik een andere trouwjurk, een korte zodat ik lekker kon dansen met hele hoge hakken eronder, die vond ik heel tof.

3 likes

Ik heb wel foto’s maar voel me er niet heel comfortabel bij om hem hier te posten.

9 likes

Dankje! Zie al erg mooie jurken. Vind de bruidsmeisjes jurken ook mooi, met een pastelkleurtje. Ben over een week in Engeland dan zou ik zelfs kunnen passen. Poh spannend dit soort dingen he hahah

3 likes

Dit was via een bedrijf dat bruidsjurken passen als uitje aanbied. Niet helemaal de ervaring van in de winkel, maar er was echt heel veel keuze aan jurken. Je ging ook met de eigenaresse naar een aparte ruimte waar de jurken hingen zodat je een verassingseffect had. Daarna sieraden enz. kiezen en foto’s maken.
Dit is het idee. Maar het is wel jammer dat je niet grwoon in een winkel kan passen. Dat is wel echt wel anders. Weet ik dan omdat ik ooit eens meeging met een vriendin die ging trouwen.

Jaa zulke jurken hingen er dus ook, heel erg barbie. Eigenlijk hing er voor elk wat wils.

2 likes

Ik was ook altijd helemaal geïntresseerd in trouwjurken en had een ook een duidelijk beeld van de jurk die ik wilde als ik ging trouwen. Toen ik vorig jaar trouwde en daarvoor jurken ging passen, stond het mij niet haha. Ik wilde strak en simpel.
Uiteindelijk gekozen voor een jurk die een beetje ‘bohemian’ was. De onderkant zat niet strak en was heel soepel/luchtig. De bovenkant had mouwtjes en heel veel bijzonder kant. Heel anders dan ik van te voren (al jaren) had gedacht. Het was een romantische jurk en ik was er heel blij mee.

5 likes

Klinkt heel mooi hoor! Ik zou zelf denk ik voor zoiets gaan. Geen bolle rok, wel veel kant want i love kant. Ik vind persoonlijk die jurken die helemaal glad zijn zonder kant niet zo mooi.

Ik heb net snel een aantal jurken gegoogled en opgeslagen. Die zaten gewoon tussen de resultaten. Welke jurk zou jij kiezen als je te horen krijgt dat je morgen moet trouwen?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

0 stemmers

Ik dacht dat ik van kant hield maar ik vind 3 zo mooi. Of ik denk iig het beste bij mij passen en lijkt me wel fijn bewegen.

4 likes

Ik ben nog altijd heel blij met mijn niet-trouwjurk! Ik had de jumpsuit (haha) van mijn moeder aan uit de jaren 80 waarin zij getrouwd is. Mijn man heeft zijn outfit zelf samengesteld en mijn schoenen (Jimmy choos) cadeau gedaan. Trouwjurken zijn heel mooi, maar dit paste toch beter bij ons.

68 likes

Heel leuk om te zien! En origineel. Had je moeder er ook de rode band in de taille erbij?

Het duurde echt een eeuwigheid voor mn moeder en mijn gevoel voordat ik eindelijk in haar trouwjurk paste. Op mn 25e was het dan eindelijk zover(om het aan te passen haha) Ze had zo’n lange zijden witte onderjurk en daarbovenop moest je DE jurk aandoen. Helemaal ingesnoerd met zo’n band in de taille en weetikhet pff. Maar daar weer bovenop kwam een laag met heel veel kant en vlindermouwen. Vanuit de taille lopen de mouwen met kant helemaal door. Ik kan het niet goed uitleggen haha maar het is mij too much. . Wat mijn moeder jaren later vooral zei is “het kostte heel veel geld hoor!!!”. Ja so what :joy: maar ik zou een deel van haar bruidsjurk willen gebruiken als ik een eigen bruidjurk zou moeten/mogen maken. Er zat ook nog een sluier bij.

3 likes

Of boven de 1.75!

4 likes

Een sluier bij je trouwjurk:

• Ja ik wil!
  • Nee wil ik niet

0 stemmers

1 like

Wil ook geen trouwjurk for that matter. Of trouwen überhaupt :joy:

7 likes

Ik hou niet echt van “traditionele” trouwjurken met veel toeters en bellen. Kan wel mooi zijn bij een ander maar zeker niet bij mij. Ik had alsnog in eerste instantie deze gekocht: Lauren Ralph Lauren Avondjurk 'Saran' in Crème | ABOUT YOU
Vind het nog steeds een mooie en vrij ingetogen jurk, maar hij sloot niet perfect aan. En toen ik hem aan had kwam vooral de realisatie dat ik echt niet in het wit wou.

Ik heb uiteindelijk een jurk van ba&sh gedragen (wel van een evening collectie volgens mij), dat merk past ook goed bij mijn persoonlijke stijl. Voelde me daar echt goed bij, zo blij dat ik daar niet in een witte jurk stond die half aan het afzakken was haha.

6 likes