Stel je persoonlijke vraag #41

wel hinderlijk.
als in ‘luister je bent nu echt HINDERLIJK’

10 likes

Oh ik vind het echt een raar woord. Maar ik vind sowieso best veel woorden in de Nederlandse taal raar. Zoals ‘gauw’ is een heel normaal woord maar ik heb dat als kind nooit echt begrepen. Zeg dan gewoon ‘snel’.

Omg wat een raar woord nu ik er weer bij stilsta :joy:
Maak jij wel eens gebruik van het woord “gauw”?

• Nooit
  • Regelmatig
  • Af en toe
  • Zelden

0 stemmers

1 like

Wij kunnen werkelijk alles, want wij kunnen onder de motorkap :wink:
Geruststellend toch?

1 like

Ik ben altijd weer onder de indruk hoe jullie toepasselijke filmpjes kennen :rofl:

3 likes

Ik roep tig keer per dag “ga daar eens gauw weg” naar mijn kat :sweat_smile:

11 likes

Reminds me dat mijn oma altijd ‘dat hindert niet’ zei ipv dat maakt niet uit, krijg ik helemaal warme herinneringen van 🥹

14 likes

Ja tegen mijn hond. Als hij niet wil luisteren is het altijd “HEEL GAUW NUUUU” en dan rent hij naar zijn plaats :joy:

11 likes

Hoe spreek jij handvatten uit?

• Handvatten (met een korte a)
  • Handvaaaaaaten (met een lange a)
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Kinderen hinderen

5 likes

Je bent in een lokale winkel (geen keten) en je wordt heel prettig geholpen door de verkoopmedewerker. Op basis van diens hulp besluit je een product van 100 euro te kopen. Vervolgens sta je nog even alleen in de winkel en zoek je op je telefoon online naar dat product, en je ziet dat het online voor 80 euro aangeboden wordt. Wat doe je?

• ik koop het product in de winkel, ik ben goed geholpen en het is een kleine, lokale ondernemer en die steun ik graag
  • ik zeg tegen de verkoopmedewerker dat het product elders goedkoper is en vraag of ze iets aan de prijs kunnen doen. Als dat niet kan, bestel ik het product online
  • ik zeg tegen de verkoopmedewerker dat het product elders goedkoper is en vraag of ze iets aan de prijs kunnen doen. Als dat niet kan, koop ik het alsnog daar in de winkel
  • ik zeg tegen de verkoopmedewerker dat ik me heb bedacht, loop de winkel uit en bestel het product online

0 stemmers

Dit product kost dus 100 euro. Vanaf welk bedrag zou jij dit product online gaan kopen ipv bij de lokale ondernemer (omdat het online dan dus goedkoper aangeboden wordt)?

• 90
  • 80
  • 70
  • 60
  • 50
  • 40
  • 30
  • 20
  • 10
  • nooit

0 stemmers

3 likes

Er komen ook nog verzendkosten bij denk ik? En je moet dan thuis zijn of het pakketje ophalen op een ander moment. Nu kan je het gelijk meenemen. Maar goed ik denk dat je gewoon niet prijzen moet Googlen, scheelt veel gedoe.

5 likes

Ik google niet in lokaale winkels haha. En als ik het idee heb dat ik het goedkoper kan krijgen google ik later pas maar ik ga niet terplekke googlen vind ik zo treurig.

37 likes

Hangt voor mij niet van een bedrag af maar of ik uitgebreid persoonlijk geadviseerd ben of niet.

Als ik in een winkel ben om iets te kopen is dat meestal omdat ik het dan ook gelijk wil hebben, dus dat speelt ook nog mee naast het krijgen van goed advies.

13 likes

Een jaar geleden had ik het in de winkel gekocht.
Momenteel weinig financiële ruimte en daardoor zou ik het nu bestellen.

3 likes

Ben jij goed in stampwerk?

• Ja
  • Nee
  • Mwah

0 stemmers

Ken je gedichten uit je hoofd?

• Ja
  • Nee
  • Ja plus andere lappen tekst

0 stemmers

Enkele gedichten maar vooral hoofdstukken uit de bijbel, en vragen en antwoorden uit de Heidelbergse Catechismus. :sweat_smile:

9 likes

Echt hele hoofdstukken? Wow!
Ik vind het echt knap als mensen hele teksten kunnen opdreunen/voordragen. Al schijnt het zo te zijn dat iedereen dat wel zou kunnen.

2 likes

Gedichten van mijn studie, maar ook een afscheidsrede van een begrafenis kan ik uit mijn hoofd nog. :crazy_face:

3 likes

Yep hele hoofdstukken. In mijn bijna 30 jaar als grefo heb ik die vaak genoeg gehoord. Het gaat dan vooral om de bekendere hoofdstukken hoor, uit Genesis, Psalmen, Spreuken, Mattheus, Johannes, Lucas, Korinthiërs etc. En ook wel aardig wat uit Openbaringen.
Hoewel ik inmiddels vaker andere vertalingen hoor en lees, onthou ik het in de woorden uit de vertaling uit mijn jeugd, NBG51.

En, niet gerelateerd, ik kan ook het grootste gedeelte van de Titanic meepraten en de meeste Friends afleveringen.
Ik heb er alleen zo weinig aan. :sweat_smile:

11 likes